Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

JwJw skrev 2011-04-21 11:23:12 följande:
    Kan vara fjädring men kan ju va hårdkörd också svårt att  säga=) jag tyckte min var mycket lösare även i sidled på lättaste så hade nästan alltid på hårdaste=)
    Fast fjädringen påverkar väl inte hur den känns i sidled?
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-21 12:04:02 följande:
    grey flowers fanns redan 2010 modellerna, jag såg den då vi skulle beställa vagn
    Nej inte riktigt. Det är en modell ur 2011-kollektionen, och den kollektionen kom redan i augusti 2010. Till exempel så kommer 2012-orna att kunna köpas redan nu i augusti det här året.
    Majken 100421
  • Uliise
    2små2stora skrev 2011-04-21 12:10:50 följande:
    Den kom till modellerna 2010. Vi skulle beställa vagn i början på Maj och då fanns den och då hade inte 2011 färgerna kommit än.
    Men det är ju omöjligt. Emmaljungas visar inte upp de nya färgerna förren i juni, så det var omöjligt en Grey Flowers du såg.
    Majken 100421
  • Uliise
    2små2stora skrev 2011-04-21 12:47:45 följande:
    Grey dream hette den nog den som vi tittade på.
    Ah just det, det är en 2010 - och underbart fint är den! Tyckte den såg hemsk ut på bild, men sen jag såg den på riktigt så älskar jag den
    Majken 100421
  • Uliise
    himlastorm skrev 2011-04-21 13:10:05 följande:
    Jag köpte den inte då den kändes ofräsch, men ja det var en 2010... Det är inte så på alla alltså, vad skönt då kan jag forsätta leta begagnat! :)
    Jamen dåså

Konstigt att den redan blivit så ranglig, annars tycker jag Emmaljunga håller väldigt hög klass på sina chassin. Brio däremot har jag sett måånga lite äldre rangliga, hemska exemplar av.

Fast en gång såg jag en Emmaljunga fån typ 99-00 på en second hand där hela vagnen gungade snett ner åt höger bara man vaggade lite på den, den var alltså helt sne eller hur man ska säga i chassit. Den skulle de ha 900:- för
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va: Måste bara säga att det är så kul att läsa dina inlägg, du förklarar så bra; utförligt, tydligt och personligt
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-04-21 16:18:53 följande:
    Nästan så man kan tro att jag får provision från emmaljunga ;) 

Kanske ska satsa på att bli vagnprovare, och bilbarnstolsprovare efter mammaledigheten för den biten har jag också snöat in på. 
    Du vi skulle kunna göra det tillsammans, tycker också att det här är löjligt intressant! Vagnar, bilstolar - bring it on!
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-04-21 20:56:46 följande:
    tror inte de vet vad de har, utan har kollat EL's hemsida efter vad  som ser likadant ut.
    Precis vad jag tänkte! De tar Ozonen för den ser likadan ut, det är bara vi som ser de uppenbara (för oss) skillnaderna ;) Jag menar, vissa kan ju inte ens se att en vagn det står BRIO på är en BRIO utan skriver Emmaljunga i annonsen...
    t0va skrev 2011-04-21 19:43:26 följande:
    Någon som vet vad detta är för vagn? www.blocket.se/ostergotland/Babytravel_syskon... 

Så har vi ytterligare en som inte vet vad de har för sittdel på vagnen, är inte en ozone det där utan en city jet... man får väl hoppas att de inte försöker blåsa folk. Trevlig kombination annars :)  www.blocket.se/gotland/Emmaljunga__Softy__Cla...
    Menar du Emmaljungan? Det är en Cross Way, föregångaren till city crossen.
    Majken 100421
  • Uliise
    Uliise skrev 2011-04-21 22:21:35 följande:
    Precis vad jag tänkte! De tar Ozonen för den ser likadan ut, det är bara vi som ser de uppenbara (för oss) skillnaderna ;) Jag menar, vissa kan ju inte ens se att en vagn det står BRIO på är en BRIO utan skriver Emmaljunga i annonsen...
    t0va skrev 2011-04-21 19:43:26 följande:
    Någon som vet vad detta är för vagn? www.blocket.se/ostergotland/Babytravel_syskon... 

Så har vi ytterligare en som inte vet vad de har för sittdel på vagnen, är inte en ozone det där utan en city jet... man får väl hoppas att de inte försöker blåsa folk. Trevlig kombination annars :)  www.blocket.se/gotland/Emmaljunga__Softy__Cla...
    Menar du Emmaljungan? Det är en Cross Way, föregångaren till city crossen.
    Eller om det är en city cross, det är i princip samma vagn, bara namnet som byttes något år där...
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5