Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

EC Sport
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-13 20:55:53 följande:
    Men det står ju emmaljunga på alal fästen... För på herqulesvagnarna som ju oxå marknadsfördes lite halvt som emmaljunga så står det ju inte emmaljunga överallt...
    Tycker den i mycket liknar scootern bara...

Hjul till en softy, går det att få tag i? Hittade en på secondhand butiken som de vill ha 200kr för, men hjulen är helt slut. Däremot gillar jag den, den är lika bred som en scooter i sitsen, har springfjädring och verkade bekväm (jättetrötta griniga sonen satt så förnöjt i den medans jag klämde, kände och pilalde på allt). Tyget var jätteslitet, men det kan jag lätt sy nytt, fastsättningen var inte så avancerad.
    MEn som sagt, finns det hjul ännu som passar gamla sittyn? och isåfall, vad kostar de?
    "Emmaljunga låter annan tillverkare producera Ranger enligt våra internationella kvalitetskrav och spcifikationer samt senaste Europeiska säkerhetsnorm, EN 1888." - så står det i Emmaljungas katalog från 2004.

http://i172.photobucket.com/albums/w16/Gonatcha/Ranger.jpg

Tycker den är helt olik en Scooter.
    Majken 100421
  • Uliise
    Princepesa skrev 2011-02-14 08:56:00 följande:
    Alltså jag skulle ju lägga in bilder på Big Star och Classic Duo - jag får inte till det. Måste minska ner bilderna och det är det som krånglar. Återkommer lite senare....

Chassit är i stort sätt likadant som mitt city cross. Bara större hjul. Har provat att sätta på min sittdel och den passade perfekt. Såg dock lite lustigt ut med de stora hjulen till sittdelen. 
    Hoppas det löser, sig, vill gärna se bilder! Gärna med sittdelen också, så vi får se hur lustigt det ser ut fast jag tror det kan vara snyggt med stora hjul också.
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-14 13:17:21 följande:
    ah, men det där är ju inte den som var i annonsen
    Den liknade den som postades i tråden tidigar. Det stod att den hette ranger.. Alltså en säljare med lika dålig koll som jag
    Jamen då så Ja Rangern ser ju mer ut som vilken paraplysulky som helst.  Måste ta och scanna min katalog från 02 någon gång, en vagn med där som aldrig kom i produktion. Kanske någon som kan mer om den här.
    Majken 100421
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-02-14 20:35:15 följande:
    Det där är ju lite lustigt också.. ta med en vagn i en katalog och sen inte producera den... Jag trodde de var färdiga med alla vagnar innan de fotades för katalog...Förvånad
    Njae, vagnen finns fast under skynken, så man får inte se den helt och hållet s.a.s. Men jag ska visa!
    Majken 100421
  • Uliise

Eller ett sådant här, köptaj ag i somras från Babyproffsen:

Majken 100421
  • Uliise
    gullunge1 skrev 2011-02-18 00:19:38 följande:
    Jo det är verkligen en toppen vagn men synd bara om dom inte kan meddela i affären att den inte funkar ihop med cc'n. Synd och behövt köpa den i onödan när det inte passar.
    Jag förstår inte riktigt hur du menar med att fästet är bakom ryggstödet?
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-18 11:24:13 följande:
    Jag tror att hon menar att det blir väldigt tight att få knapparna att räcka ända fram när det lite större barnet sitter helt upprätt, iaf på min kille är det väldigt snöpt.
    Ryggstödet kommer ju fram nästan framför sufletten/fästet (vilket i vårat fall innebär en strid mellan mamman som vill ha lite vindskydd åt sin 15 månaders, och nämnda unge som blir förbannad för att det skymmer sikten) och våran kommpromiss är att inte ha ryggen helt uppe. Sonen sitter endå själv mesta av tiden (dvs utan att luta på ryggstödet alls) så det bryr han sig inte riktigt om, samt att det blir lättare att knäppa på footsacken.
    Det är samma för oss. Jag kan bara ha fotsacken knäppt om Majken sover och ligger nedi vagnen.

Förresten, varför har inte fotsacken samma funktion som locket till City korgen, där det lilla vindskyddet kan knäppas fast på locket? Så det inte står upp hela tiden alltså. Det skulle vara sååå bra om det gick att göra så på fotsaken!
    Majken 100421
  • Uliise
    BeautifulFlower skrev 2011-02-19 20:48:42 följande:
    någon som har en classic sport? funderar på att köpa en då jag vill ha en vagn med bra gung i, har en cerox som känns så stum i fjädringen nu- vilket stör mig. Så skulle vilja veta om fjädringen är bättre på classicen eftersom detär lufthjul.

hur fungerar creme leatherette som sittvagn till en 1åring.. är det en dålig idé?
    Ja, fjädringen är bättre på Classic sport! MEN, om det är bra  gung du är ute efter skulle jag satsa på en Brio Happy, de är oslagbara när det kommer till gung. Dock måste det vara ett av de vanliga chassina, inte kompakt-chassit, det är bara stumt.

Kolla här hörrni, City korgens sufflett på sittdelen och sittdelens sufflett på korgen:
    www.tradera.com/Barnvagn-Emmaljunga---Gratis-frakt--auktion_340816_128089311
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-02-20 08:21:08 följande:
    Haha, det där såg bara JÄTTE fel ut och inte snyggt heller. Kan det öht vara praktiskt?!
    Nej jag förstår inte alls hur de kunde tycka att det var en bra idé :S
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5