Inlägg från: Uliise
|
-
-
SötaSarah: Oopsie, jag trodde du menade suffletten när du menade myggnätet, sorry!
Jag tror att de nyare regnskydden är bättre. Mitt är från 08 (följde med city crossen jag köpte) och det är väl inte det bästa regnskyddet... -
t0va: Ja det måste ju vara fästena de menar, men knäppt, de sitter ju fast på vagnen. Är ju inte direkt ett tillbehör med fästena
-
Sonali: Det räcker gott med en åkpåse åt bebisen! Sedan har du ju som ett "lock" på själva city korgen också så locket + åkpåsen räcker absolut.
Jag fick min dotter i slutet på april i fjol och hon låg i fleeceoverall med en filt på sig, + locket. Hade ingen åkpåse. -
Wingtear: Det borde ju stämma det du säger om Twin Cangaroo... Skulle vara kul att testa i verkligheten!
Är det bara jag som inte kan citera andra? -
Sonali: Vi hade en liten kudde i vagnen, en sådan som är för vagn/vagga
-
Nitron har ju inte en ergonomisk sits, det är det som är skillnaden. City Cerox 360 är föregångaren till Nitro, den är lite tyngre/större och så har den vändbart handtag.Miniigirl skrev 2011-01-22 12:42:10 följande:Men vilken vagn tror ni är bäst, nitro eller ozone? Han gillar ju att sitta i ergonomisk sittdel, han har aldrig sovit så bra i vagn som när vi hade bugaboon...
men, är nitron större i sittdelen?
Såg att den tog lite mindre plats ihopfälld. är det samma vikt på dom?
Dom går ju att hitta begagnade för lite bättre priser oxå...
men, vad är det för skillnad på nitro och 360 eller vad den heter? -
Jag har bara bytt blöja i vagn en gång och det var för att vi var på stan och det blev KRIS! Började regna mitt i alltihopa också, jippi ;)mojäng skrev 2011-01-24 11:32:35 följande:Ok, jag tänkte att man kanske kunde fälla tillbaks den och att det blev relativt platt ändå så man kunde ställa en lift på, men så kanske det inte funkar, har inte tittat så mycket på de ergonomiska vagnarna, hade tänkt kolla idag på en ozone men får nog ta det till helgen istället!
Syskonmaking och älskarlivet: vi har mest provat högre vagnar förut så därför kändes det väl konstigt med kontrasten till en väldigt låg vagn.. Men om ni har långa killar som gillar den så låter det ju bra, är det inte jobbigt för dem att byta blöja så långt ner tex? Eller man kanske inte byter blöja i vagnen så ofta.. Suck, jag har noll koll på det här med barn och vagnar!
Men jag tror att han egentligen inte gillar den för han gillar enkla stilrena vagnar som bugaboo och icandy och liknande, vilket jag själv inte är så förtjust i, jag vill ha nåt lite mer rejält.. Vi får se hur vi ska kunna komma överens, tänkte att ozone kanske är en bra medelväg..
Om han är lång ska han väl absolut inte välja en Bugaboo, de om några är ju väldigt låga!
Om han gillar stilrena vagnar som ändå är höga så skulle ni kanske kika på Joolz? Ett ganska nytt holländskt märke som satsar på lite "högre" vagnar, med dagens mått mätt.
Skillnad på höjd mellan Joolz Bloom och Bugaboo Cameleon:
www.flickr.com/photos/23868253@N07/2270507023/in/photostream/http://www.flickr.com/photos/23868253@N07/2270507023/in/photostream/ -
Men det är väl meckigare att byta i en vagn och riskera att det kommer bajs/kiss på vagnens innertyg än att bre ut ett underlägg på gräset som man kan byta på? Dessutom är handtaget till vagnen i vägen så man inte kommer åt barnet ordentligt, man vill ju gärna vara rakt framför barnet.enlitenbitkaka skrev 2011-01-24 11:46:45 följande:Känns meckigt Hellre då en större liggdel så man vet att utrymmet finns då man VET att man har det behovet.
Believe med, ni kommer inte byta blöja i vagnen särskilt mycket! -
Här kommer bilden på Joolz Bloom vs. Bugaboo Cameleon:
Och en till: www.flickr.com/photos/23868253@N07/2270507023/in/photostream/