• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2010-04-24 23:10:43 följande:
    jo, vi är inte så känsliga när det gäller färger, utan är mer inne på något neutralt lite mörkare, och sånt lär de ju ha även i den nya kollektionen... om det nu inte blir en helrosa kollektion ala hello kitty ;) För jag tror att vi kommer behöva en skogsvagn ändå, svärmor gillar att vandra och sambons moster bor på landet med en massa djur och där passar nog en vanlig vagn bättre. Men vi köper inte en sån som förstavagn för då kan jag inte ens svänga den. Provade en sån idag i affären och jag är för klen, lyckades efter mycket om och men lyfta framhjulen på en av vagnarna, fast utan bebis i ;)
    Jag har en Nitro i Dark Gray å den är såå fin Hade en svart teutonia förut men den här färgen känns mycket bättre..

Jag gillar med lite mörkare neutrala färger så man kan snygga till den med dynor å filtar i fina färger istället Har sytt på mig ett helt lager med dynor nu, å har lyckats få in lite beställningar så ja måste ta mig till tygaffärn så ja kan göra mina kunder nöjda synd bara att den lilla rackaren till symaskin gick å paja men tur i oturen så har ja garantin kvar så nu fick den åka på spa till Huskvarna fabriken å få ett nytt moderkort
  • Fru T
    t0va skrev 2010-04-24 23:35:52 följande:
    Ja visst är det en jättefin färg, jag är lite mer sugen på den eller pro forest än bara svart, men vi får se. Tror vi gör som du och kompletterar med filtar och sånt i andra färger för att piffa upp det lite. Vi pratade lite om färg på quadroliften, för den i pro forest var riktigt ful tycker jag, men det går ju att ha andra färger också om vi kör på det. Min bror hoppas nog på att det blir en limegrön, men det får han skaffa åt sin om det blir någon, lite väl skrikit för oss ;)
    Ja hade en äpplegrön mjuklift i min svarta teutonia
  • Fru T

JAG ÄR KNÄPP! å kommer ja äns nämna vad ja tänker för min man kommer han troligtvis gå i taket...

Ja köpte ju min Nitro å har nu haft den i ca 1 månad den är ju helt underbar, verkligen! MEN ja har nog kommit fram till att det inte är en så stor vagn ja vill ha endå

Nu har ja börjat ångra att ja inte köpte scootern istället

Visst ja kan nog få en bra peng för Nitron (vad tror ni) som kommer täcka hela scooterköpet men min man är en sån som avskyr förluster så ja vet inte ens om ja har mage att ens nämna det för han...

Fan, hatar när man ångrar sig!!! Att ja aldrig kan göra rätt från början

Så ja vad tror ni? Vad kan ja ta för en Nitro i dark Grey som är använd i 1 månad? å får ja den såld tror ni??

• Fru T
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-02 09:33:18 följande:
    Tror du kommer tycka scootern känns klumpig mot för nitron. Så tyngre barnet blir dessto jobbigare att svänga runt på scootern. Jag anser att nitron är mkt mera lättstyrd även fast den ser större ut pga sittdelen,men barnet får ju större plats fast vagnen är lättare att köra.
    ja det är ju just det...

bara min hjärna som spökar med mig när ja ligger sömnlös..

Vagnen behåller ja!

annars blire väll skilsmässa här hemma 
  • Fru T
    Surkatt skrev 2010-05-02 16:45:15 följande:
    Men du tar orden ur munnen på mej. Jag blir helt GALEN på det där fotstödet. "dra i spärren" står det, en det går inte att varken dra eller trycka i något vid fotstödet på min Nitro... Ibland får jag ner den, ibland inte... Saknar också en tittlucka i suffltten, men annars är den superbra...
    hehe ja lyckades spärren sitter på vänster sida om du sitter med fotstödet mot dig...
  • Fru T

NEPP ja har bestämt mig, säljer Nitron å köper en scooter 2.0!!

(ska bara komma på ett bra sätt att nämna det för mannen utan att det blir skilsmässa)

Min stallkompis med en grabb som är lika stor som min dotter kom idag till stallet med sin splirrans nya Scooter å vi knalla ut å i hagarna å fortsätte det eviga jobbet med staketen till sommarhagarna.

Ingen slät mark där inte å vagnen va hur lätt som hällst att köra, Nitron hade ja inte ens velat släpa ner där kan ja säga!

Den får va hur underbar den vill att köra men scootern passar nog fan mig bättre...

Jaha vad tror ni ja kan ta för en sparsamt använd drygt 2 månader gammal Nitro i färgen Dark Grey utan tillbehör? Den är bara körd på asfalt å inte alls mycket...

FAN att ja aldrig kan göra rätt från början!!!

• Fru T
    ängeln83 skrev 2010-05-10 21:08:56 följande:
    Nä alltså bara den har fjädring som en Scooter så funkar det för mej. Har haft några vagnar där det varit fjädring = noll och det är inte bekvämt varken för barnen eller för föraren Fick upp ögonen för Ozone först igår men då vart jag helt såld, äntligen en vagn som uppfyller alla mina krav Får bege mej till nån affär så jag kan klämma och känna på den lite irl.
    Nitro/Ozone skassit har långt ifrån Scooterns fjädring! Det fick ja erfara idag... Den har fjädring men det ÄR en cityvagn å det är tyvärr inget för mig som är stalltjej :(
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5