-
å väger 14,4Fru T skrev 2010-03-15 22:00:13 följande:90x61x52 ska den tydligen va enligt hemsidan.. ja tycker den känns gigantisk!
-
vilka mått va det där?KiaFamily skrev 2010-03-15 22:43:23 följande:Kopierat från emmaljungas hemsid.....Yttermått ihopfällt inkl. hjul (längd x bredd x höjd)89x60x47Vikt chassi6,5 Vikt Hjul2,2 Vikt sittdel5,7 Vikt Liggdel4,2(= vikt 14,4 kg inkl sittdel. 12,9 kg inkl liggdel/city korg.)
Dom måtten ja har sett på Nitron är 85x57x37
å på scootern 87x35x43
ihopfälld då..
Dom ja skrev förut va S3ans mått... -
har di en -10a eller är den äldre? Bygen har ju tydligen blivit lägre på den nyaSJ80 skrev 2010-03-16 09:03:54 följande:Jag har en scooter till min son på 1år. Och nu i vinter så har jag haft en åkpåse åt honom i vagnen o det va inga problem tyckte jag! Min son är ganska stor 79cm lång o 12,1kg
-
Ah ok ja misstänkte det men den vet ja är stor så den är inte aktuellKiaFamily skrev 2010-03-16 21:49:34 följande:Glömde förtydliga, det var måtten på city Crossen.....
-
Va å kika på nitro idag å fick testa att lasta den i bilen, å in rulla den som ett smäck dock måste sittdelen va vänd frammåt för att det ska gå Men då den är så lätt att ta loss å vända på så gör det mig inget. Det blir så snabbt gjort.
Tösen satt även som en liten stjärna å det är goooott om plats under bygen å för dom snabbt växande benen.
Så inom en snar framtid blir ja nitro ägare I den fina färgen Dark Grey!
Ska bara lyckas på min s3a såld, hoppas hoppas hoppas den går in i skuffen på min kompis bil för då köper dom den!
Känns skönt att kunna ha henne vänd mot mig ett tag till, å med en så smidig vagn så får den ta att hänga med vagntiden ut! -
Förstår inte varför ja inte köpte en emmaljunga från början, det va ju det ja ville ha igentligen. Men en dag när vi kom till babyproffsen så stod S3an där ensam å dedsatt i ett hörn å då fick den följa med hem..lilyanna skrev 2010-03-17 07:16:13 följande:Härligt att höra att du gillade den så mycket! Färgen är ju superfin, har själv beställt min Ozone i den färgen!
Typiskt mig, ja fattar alltid tycke för dom där missförstådda (ja iallafall när det gäller hästar)
Ja har en svart vagn nu å kände att ja ville ha något annat men ändå neutralt å då föll ja för den grå å sen är ju fåren inne i suplätten lite extra söta
Ja tycker det är mycket roligare att ha en neutral vagn och kompinera med färgglada dynor och filtar, visst ja tycker att den jätte cerisrosa färgen är superläcker men ja skulle ALDRIG kunna köpa en vagn i det. Har precis sytt en ceris dyna däremot så nu vill ja att det ska bli så pass varmt att inte åkpåsen behövs längre...
Ja vet inte om man får skriva det men ja gör det ändå..
Ja syr ju lite egna dynor så gå gärna in å kicka i min blogg här precis börjat så det finns inte sååå mycket att se än.
prinsessfrugen.blogg.se -
heeh ojdå ja jag skriver ju som en kratta...
-
Jag har Teutonias allvädersskydd som du snackar om nu till min s3a å det är underbart det är stort och rymligt så det borde passa på emmaljungas vagnar med!milla 1982 skrev 2010-03-23 12:31:53 följande:ok, för hade inte alls samma problem med tullsa-skyddet, men det var en aningen hårdare i plasten, emmaljungas är ju väldigt mjuka. Förstår inte riktigt hur du menar? *trögtänkt* Men typ så här ser det ut: www.familjetorget.se/bilder/st_Brio_regnskydd... När jag googlade efter bild såg jag denna, teotunias regnskydd, smart med en liten skärm sen när barnen sitter upp! www.trojor.se/bilder/st_regnskydd_teutonia.jp... Nån som testat ett sånt på en citycross?
-
Idag ska ja åka å beställa min Nitro city
-
Enligt Emmaljungas hemsida ska den finnas för omgående leverans,LullanK skrev 2010-03-28 18:41:03 följande:Vet du hur många veckors leveranstid det är på på en Nitro på ett ungefär? Jag velar så om vi ska köpa ny vagn eller ej och jag börjar bli orolig för att vi inte ska hinna få någon vagn i tid om vi nu bestämmer oss för att beställa en ny. När vi köpte vagn från emmaljunga 07 beställde vi vagn någon vecka efter ultraljudet och då hann vi inte få våran vagn i tid då sonen föddes i vecka 37+6. Fick vänta i en vecka tills vi fick vagnen då.
På babyproffsen har dom sagt till mig att det kan ta upp til fem veckor men om den färgen ja vill ha finns klar så kommer den om ca en vecka.. (dom får leverans därifrån 1g/vecka)
Å det gör den ju som sagt enligt emmaljungas sida såå...