-
Det borde det göra för det är jättestort stort men jag kan inte låva nåt för har ju inte testat själv. Emmaljungas i plast vet jag inte men Teutonias gör det å set ser ju ut att va samma material, klarplast...alezay skrev 2010-08-02 09:10:06 följande:Jag undrar om den passar på en edge duo?? Jag vill ha ett bra regnkydd till vagnen och har läst lite vad ni har skrivit. Är det emmaljungas i plast som kan spricka när det är väldigt kallt??
-
Ja det är teutonias, deras Allvädersskydd! Ja tror det ligger runt 400:- lite beroende på vart man köper det.Linn 80 skrev 2010-08-02 14:43:49 följande:Men vad bra det regskyddet såg ut! Pris? Är det teutonias?
Det är grymt å ja är superledsen att det inte finns nåt liknade till sulky vagnar för dottern hänger gärna ut, å det regnar in i Scootern.. -
Ne det skulle nog släpa i backen om ja hängde det över scootern å nu har ja ändå sålt skyddet med förra vagnen såå...Nomen skrev 2010-08-02 20:22:09 följande:Asgarv !!!! Man kan se många roliga annonser på Blocket...Har Emmaljunga öppnat igen?Kan man inte sätta teutonias skydd på en sittvagn då? Jag tycker också att deras regnskydd verkar superbra, fattar inte att inte fler har kommit på att göra ett likadant. Jättebra på vintern också, så inte barnen får hela snöstormen i ansiktet...alezay skrev 2010-08-02 14:48:12 följande:Pratade med Emmaljunga idag ang deras bilbarnstol..deras klick funktion till bilen kommer kanske ut till årskiftet..lite sent för oss, men det är på väg.
-
Jag köpte mitt på Lekia här i Linköping, vet inte hur det är i andra städer men eftersom BP säljer teutonia så ska dom ju kunna ta hem ett åt dig.stor grön drake skrev 2010-08-05 08:35:21 följande:Vet inte om någon av försäljarna i tråden jobbar på babyland/proffsen, men kanske någon annan vet annars. Finns det där teutonia allväderskyddet hos de butikerna? Hittar det inte i deras kataloger och skulle gärna undvika att beställa på nätet, dels för att jag vill ha ett rött (och de jag hittat har varit blått eller svart) samt att jag inte bor i sverige så det blir en jäkla frakt på det hela (däremot görs andra ärenden regelbundet i sverige och därmed kan fysisk butik uppsökas utan extra kostnad)
-
Utöver dom grejerna du skrev menar du?Zelmilainen skrev 2010-08-08 10:06:02 följande:om man skulle köpa en nitro med en hårdlift (alt quaddrolift), och man ska köpa allt på en gång, dvs med tillbehör osv med, vad rekommenderar ni då?
Fotsack å skötväska! Vinteråkpåse om ni kommer ha behov av en sån.
Jag själv har valt en juju be skötväska istället för emmaljungas egna, det är ju en smaksak. -
jag har bara använt åkpåse när det vart som kallast, övrig tid räcker det gått å väl med fotsack å filt, eller bara det ena av det...Zelmilainen skrev 2010-08-08 10:49:47 följande:det vi vet att vi vill ha är en nitro och skötväskan, sen är vi inte helt hundra på tillbehören. är inte vinteråkpåsen onödigt tjock höst/vår. räcker det inte med en vanlig åkpåse och sen att man har nån extra filt eller nåt? hehe
-
Jag såg en annons på blocket för ett tag sen där det stod att det va en Brio Race å så såg man jätte tydligt att det va en Emmaljunga Scooter kortet va taget från sidan så man såg emmaljunga märket..
-
Jag skulle heller inte vilja va utan fotsacken, har tillome använt den på sommaren när det var ruskiga dagar då dottern inte låter en filt ligga kvar. Å sätta henne i en åkpåse ser jag inte som ett alternativ, är ju helt instängt... Det använder jag bara på vintertid å sov ovan skrev så är det ju hur smidigt som hällst att bara ta på en jacka å sticka ner barnet istället för att böka med overall...
-
Varför inte då köpa en begagnad som kan stå på förskolan så gör det ju inget om den blir förstörd. Jag vill inte heller köpa en begagnad vagn som jag ska använda men för att ha den stående på förskolan för att sova i så skulle ja absolut kunna göra det!Zelmilainen skrev 2010-08-09 19:48:57 följande:nej, men de brukar som sagt var i princip alltid ha en eller ett par vagnar och ska de propsa på att barnen ska sova ute får de ta dem. jag tänker inte hålla med det. vagnen är en för dyr/viktig sak för att lämpas av där (för mig som inte vill ha eller inte kan tänka mig begagnad). blir antagligen försök nästa helg, så nu hoppas vi bara att det tar sig *skratt*
Jag VILL att min dotter ska sova ute i vagn men tyvärr har inte förskolan hon snart börjar på den möjligheten, så jag hoppas att det kommer funka med sovningen.... Hade det vart möjligt så hade jag inskaffat en "sovvagn"
Dom vagnar som förskolor har är som sagt tvilling SITT vagnar och dessa är utan liggläge..
Så vill du ha barnet sovandes inne, ja då får du välja förskola efter det med -
Laire skrev 2010-08-10 10:44:08 följande:Det är givetvis ditt beslut om du inte vill ha någon begagnad vagn. Jag hade däremot hellre haft en (begagnad) vagn där bara mitt barn sover och som jag själv har koll på att tygerna tvättas. Detta hellre än förskolans vagn är det kan vara smutsigt samt att andra barn använder vagnen. Jag är inget bacillfreak men efter att ha sett hur mycket snor, dreggel och bajs (sommar då de sover i bara blöjan ibland) som de små utsöndrar så är det trevligt att ungen bara ligger i sin egen skit . För att inte tala om att ens åkpåse, fäll, filt, kudde etc. ska hoppa i och ur vagnen varje gång de ska använda vagnen till något annat barn...
å svätt å löss är inte att förglömma!
Som sagt jag vill inte heller ha begagnat, inte mycket jag kan tänka mig att köpa begagnat faktiskt. Men en sovvagn som inte ska köras utan bara sovas i, det kan ja faktist kompremissa med.. Skulle aldrig vilja dela med andra, eller låta min dotter sova i en skruttvagns som jag inte vet när den blev tvättad senast.
På ALLA förskolor jag vart på (en hel del då jag jobbat med det) har bara sitty varianten...