• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Golden Robot skrev 2011-01-11 21:17:59 följande:

Min andra fråga rör Citykorgen: Jag noterade att det inte finns bärremmar (och inte heller öglor, så jag tror att det aldrig funnits remmar) på den korg som vi köpte (-08) och har fått span på ytterligare en korg som skulle passa oss bra i sommar (istället för helsvart korg), men i så fall vill vi att åtminstone den korgen ska ha bärremmar,  vilket jag vet att de som säljs nu har. Vet någon när Emmaljunga började med bärremmar på Citykorgen? Jag tänker inte köpa en ny Citykorg när det kryllar av toppfräscha korgar på blocket... Men vilken årsmodell bör jag kika efter om jag vill ha bärremmar?

Hoppas nån vet svaret på mina frågor :)

Jag tror det finns bärremmar på våran korg, den är 06 eller 97. Kan kolla när sonen somnat. 
  • t0va
    fridajonsson skrev 2011-01-11 21:48:27 följande:
    Bär remmar fanns tidigare men de tog bort de en sväng. Tror anledningen var att remmarna på de tidigare korgarna inte gick hela vägen runt. Alltså att remmen kunde lossna ur sömmen och släppa, nu går remmarna även under korgen så det ska vara säkrare. Därför blev det något år då de inte hade remmar.

Hoppas du förstår min förklaring :)
    Kollade på min 07 korg och det ser inte ut som om remmarna går hela vägen runt som du skriver. Har inte tänkt på det fast vi har inte använt den att bära ändå. 
  • t0va

Jag var på babyproffsen idag med sonen för att prova bilstol, när vi gick ut till bilen för att testa så frågade säljaren vad det var för vagnkombination jag hade. Hon fick inte riktigt ihop det. Är ett nitrochassi med cityjet sittdel. Hon undrade om jag fått det via emmaljunga för de hade tydligen försökt själva att köpa lösa sittdelar men det hade varit svårt. 

Såg en så fin ozone men det får räcka nu ett tag, måste sälja citykorgen först ;)  

• t0va
    CoolJen skrev 2011-01-16 19:32:24 följande:
    Jag vill ju köpa en fårskinnsfäll men vet inte om jag har de pengarna
    Kör på det istället för åkpåse är mitt tips. Endel babyaffärer har billiga skinn lite då och då, tror vårat kostade runt 300kr, annars finns det kanske något på blocket om du kan tänka dig begagnat. 

Vi har bäddat med skinn och filt hela vintern i korgen, har varit så varmt och gosigt. :)  
  • t0va
    CoolJen skrev 2011-01-16 19:59:28 följande:
    har oxå redan köpt en åkpåse från Stadium...alltså den billigaste
    aha, funkar den till sittdelen tror du? Jag har kollat lite på en sån. Men helt klart så fungerar åkpåse också, blir varmt och skönt för bebisen. :) 
  • t0va
    älskarlivet81 skrev 2011-01-16 21:21:29 följande:
    Hmm, märkligt, kanske man kan vända sittdelen också? Eller så är den första en nitro?
    Det är easyfix även på den vagnen så det går att vända som man vill. Känns inte som en höjdare att ha små hjulen bak alla gånger.
  • t0va
    älskarlivet81 skrev 2011-01-16 21:26:21 följande:
    Ah, ok då är jag med. Min syster har en twin cerox och hon har barnen bakåtvända med de små hjulen framåt i alla fall.
    Men blir det inte jobbigt att ta sig över kanter, eller kan man tippa vagnen bakåt då med? 
  • t0va
    Eddam skrev 2011-01-16 21:43:57 följande:
    Tack för alla svar! Skrattande Smidigt att man kan vända sittdelen på Ceroxen med!

Någon som vet, eller vet vart man kan ta reda på måtten på Twin Cerox 360? Twin Nitro kan man ju kolla på hemsidan men vagnar som utgått från sortimentet?! Tänkte om vagnarna är lika breda och om sittplatserna är lika? NÅN skillnad borde det väl vara, annars borde dom väl inte göra en ny vagn som är nästintill identisk (bara "flippet" av styret som skiljer?)
    Emmaljunga Twin Cerox Vikt Chassi:17,4 kg, Lufthjul: 3 kg Mått (cm) Sittdel 90x52x19 Mått ihopfälld: 79,5x97x48
    Twin nitro: Vikt: chassi 7,5 kg, sittdel 9,3 kg, hjul: 1,1 kg Sittmått: 90x64x19 Yttermått ihopfälld: 85x79x50 cm
  • t0va
    Eddam skrev 2011-01-16 22:11:14 följande:
    Tack! Är det förresten Twin Cerox eller Twin cerox 360?
    Det var inte 360 såg jag nu när jag läste noggrannare, den verkar vara 17.6kg och mått ihopfälld  L89cm x B80cm x H43cm
  • t0va
    Uliise skrev 2011-01-16 22:51:53 följande:
    Kan chassit verkligen väga 10 kg mer på 360 jämfört med Nitron?
    tveksamt, det var inte 360 heller, men visst måste de mena chassi med sittdel, var en såndär sida som säljer vagnarna där jag hittade måtten och nu när jag dubbelkollade så känns det ju väldigt mycket bara för ett chassi. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5