• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-05 20:05:54 följande:
    Har själv nitron  men kommer man åt varukorgen bättre på ozone?
    Ja det gör man, för det är ungefär samma sits som city jet, och det har vi och nitrositsen. Man kommer åt korgen lättare med den sitsen för den är högre än nitron. 
  • t0va

Nu har jag ett litet vagnproblem. Vi ska åka iväg under julen och då blir det tåg, men villken del av vagnen ska vi ta med? Korgen blir det inte för Theo hatar att ligga ner nu, han försöker sätta sig upp med hjälp av armbågen. Men ska vi ta nitrositsen eller city jet? 

Han sitter bäst i city jet-delen, men den går ju inte att lägga platt, nitrositsen kan han ligga i och sitta när ryggen är i upprätt ställning. Halvliggande så halkar han ner och blir som en banan.

Som det ser ut så blir det inte långa promenader för lekparken är i närheten och går vi så är det för att han ska sova. Tror inte vi kommer ge oss iväg och gå och handla massor heller. För jag får inte med mig rullstolen på tåget utan ska ta min extra rullstol som lämpligtvis är utlånad till en där mina föräldrar bor.

Är väl smidigare med nitrositsen eller vad tror ni, kan man kanske lägga en filt under knäna så han kan sitta mer stabilt? Han sitter bra med stöd och är nära på att kunna sitta utan stöd korta stunder så hade han varit mer stabil hade det inte varit något snack om nitrodelen.

Någon som vet hur mycket kg. man kan ha i nitron. Tänkte om vi kan lägga någon ryggsäck där i, för sonen lär bli buren i sele mellan tågbytena.  

• t0va

Precis, det blåser ju in enhel del eftersom vi inte har åkpåse heller utan bara har filtar. Fast det går ju att lösa. 

15kg räcker mer än väl. så mycket väger inte min dator och sånt, var smart med sitsen ska ta och testa om det funkar för oss. Vi har kört bygellöst än så länge, eller nitrositsen har egentligen bara använts när jag ska gå med sopor till soprummet. Då får jag plats med barn och några påsar ;)

Känns nog vettigast att ha nitrodelen, i värsta fall så har vi med babyskyddet kom jag på, och där sitter han gärna också och sover. Om han nu inte kan sitta ok i nitron. Hade helst bara tagit med chassit och babyskyddet men än så länge kan han inte åka sulkyn mina föräldrar har. Men snart så.

Får fundera lite men det lutar mer åt nitron speciellt om det funkar att luta upp fotstödet.  

• t0va
    Uliise skrev 2010-12-07 09:51:10 följande:
    t0va: Men city jet-sitsen är ju ergonomisk så den borde ju vara allra bäst för er lille kille? Ni kan inte lägga ryggsäcken i förvaringskorgen under?
    nej den klarar bara 5kg och jag tror det blir på gränsen om skötväskan ska med också. Men vi kanske slipper tåget, svärfar har lovat att fixa bilen så nu hoppas vi att han gör det men vi har biljetterna om det kniper. Jag får nog ta sonen i nitrositsen och testa och se hur han sitter när vi åker och handlar. Han kan alltid sitta i mitt knä om det inte går. Är ju en fördel med att sitta i rullstol i alla fall ;) 

Jag får fundera vidare och kolla hur mycket det är som måste med ifall vi åker tåg, så svårt det blir när man är van med bil och bara packa in. Matstol ordnar i alla fall mina föräldrar så vi slipper ta med.

Jag försökte ta på bygeln igår men är det något ninjaknep för att få på den eller är det bara att skruva? Manualerna på emmaljungas hemsida fungerar inte längre och vart våran är har jag ingen aning om, om vi ens fick någon.  
  • t0va
    annakohler skrev 2010-12-07 12:04:08 följande:
    får man fråga varför du sitter i rullstol?

du behöver inte svara om du inte vill

men jag hade nog med tagit nitro sitsen
    Jadu det är en bra fråga... jag har någon sjukdom man inte riktigt vet vad det är. Blivit bollad runt i vården i 3år och precis när jaghittade en bra läkare och skulle börja utreda så blev jag gravid. Så vi ska börja nu efter nyår. Men mina muskler är svagare än normalt och jag har ofta massa smärta. Så inomhus går jag och efter förlossningen har jag så mycket mindre ont och rör mig bättre. :D

Så vagnen är min rullator nu.

Lyckades skruva på bågen, gick med en annan skruvmejsel. 
  • t0va
    TildePetra skrev 2010-12-07 18:53:31 följande:
    Åh är så himla glad, fyndade en citykorg på blocket för endast 400.-.  Hur fin som helst...

Hur skulle ni bädda i den? Bara åkpåse eller med fäll och filtar? Kan väl lägga till att vi bor i södermanland.
    Fäll och filt kör vi i östergötland och beibs har det jättevarmt medans jag har frusit trots underställ och varma kläder. Åkpåse känns som om det blir stort, små barn gillar ju ofta när de blir omstoppade. 
  • t0va
    annakohler skrev 2010-12-07 13:34:18 följande:
    okej,, förlåt att jag frågade blev bara så nyfiken
    Ingen fara, det är vardag nu för mig att inte fixa allt som jag gjorde förut och jag är så glad att jag har hittat några saker som hjälper mig med bebisen. Vagnen bla. kunde inte bli bättre. 

Jag testade att vinkla upp fotstödet över bågen och då sitter han helt ok, så det är ett alternativ :)  
  • t0va
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-12 10:29:46 följande:
    typiskt man köpte en våren 2010 då. Hade gärna velat ha en bättre varukorg
    men då kanske det är precis, för jag köpte i maj och jag fick den nya korgen. 
  • t0va

Jag tänkte sälja citykorgen nu. den blev inte mycket använd av oss för T vägrar ligga ner nu, så det är bara sittdelen som gäller. Men är det någon som vet vad färgen heter, har för mig att det är en 06:a, ska kolla vad det står på den innan vi lägger ut. Den är i jättefint skick, tror ni man kan ta 500kr? Kollade på blocket och det fanns inte några andra här i området heller, sen är det ingen panik så något skambud tar vi inte heller. 

Den finns i bildtråden inlägg sid 13 inlägg 130. 

• t0va
    lilla snöflingan skrev 2010-12-13 16:58:27 följande:
    Jag tror att det är en cobalt blue (07), men det kan vara en bright blue (08) också. Cobalt blue ser ut såhär:

Och bright blue ser ut såhär (emmaljungas egna bilder är värdelösa i det här fallet):

Det står 0608 under så då borde det ju vara en 07:a och den ser mer ut som cobalt. Tackar. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5