• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

eec82 skrev 2010-11-05 11:38:01 följande:
    men du behöver ju inte ha lammskinn i quandroliften den e ju varm iaf. Därav dynan har två sidor så du inte ska behöva böka ner nå mer i liften. Räcker med filt på barnet istället. Men håller med klämd var han . =)
    Vet, men han är så förtjust i skinnet och älskar att ligga där och gosa. Men vi har kört med bara en fleecepläd under när vi varit ute men det blir ändå väldigt trångt nu. Det gick ju inte att sätta fast dynan som kom med, eller den pälsiga sidan gick nog. Men den ligger på en hylla nu. Blev lättare med en filt under också när han kräktes så otroligt mycket. 

Ungefär så som han ser ut i den med lammskinnet så ser han ut när vi har en tunn overall på, har inte testat den tjocka än. Så det blir korgen nu. Testade direkt när vi hade köpt den, stannade påvägen och så fort han kom ner så började han sprattla och var jätteglad. Tror det var skönt med massa utrymme att sprattla på. :)  
  • t0va
    ängeln83 skrev 2010-11-05 13:22:25 följande:
    Nu slängde jag in en hel drös med bilder på barn i Ozonen
    Söt filt också hon har ;) 

Hur gammal var hon när ni började med sittdelen? 
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-11-05 15:24:04 följande:
    tack nu känner jag mig lite lugnare när två personer bekräftat samma sak
    Men du får komma hit och låna vagn och unge och ge dig upp i skogen och provköra lite ;) 
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-11-05 18:20:31 följande:
    hehe, söt du e. vart i stan bor ni?
    Ringdansen.. stans värstingområde :D Än har vi inte gått på promenad här i skogen men det kommer nog. 

Jag är så kär i vagnen blir så förvånad varje gång hur lätt det är att kryssa runt i affären mellan tanter med rullatorer och barnfamiljer med fullastade vagnar.  
  • t0va

Och jag körde nitro igår i snömoden gick hur bra som hellst, den slant lite med bakhjulen men det antar jag är för det är lite mönster i hjulen och att vagnen är så lätt. Jag gick eller stapplade fram för i det vädret kommer jag inte mågna meter med rullstolen, känns i kroppen idag, men vi ska göra om det i eftermidag igen fast utan sambo. Jag är toknöjd gick bra att köra igenom snövallarna också. 

Vagnen stog stabilt i spårvagnen också, trots att chaffören körde som om han hade snott ekipaget ;)  

• t0va
    annakohler skrev 2010-11-10 09:14:26 följande:
    du ger mig hopp om att det kanske kan bli en nitro man vill ju kunna ha sonen emot sig själv om det blåser alldeles för mycket och det kan jag inte med min vagn jag har nu
    och jag är inte särskillt stark heller men tyckte det gick över förväntan, hade ställt in mig på att sambon skulle få knuffa och jag hålla i honom och stappla brevid och sen få tvinga med honom idag igen. Vi har sommarhjul på bilen så jag kör inte en meter med den nu när det är snö. 

Nu bytte jag till city jet sittdelen, igår var Theo så kinkig när han var tvungen att ligga ner i korgen, fast vi hade pallat upp med filtar under. Så jag tänkte testa så han kan sitta mer upp, min kropp pallar inte att bära honom idag som jag fick göra igår. Han hatar verkligen att ligga platt ner och inte få se när vi är ute. Testade att trycka ner lammskinnet i den och då sitter han jättestabilt, än kan han inte sitta själv så sitta i nitrons sittdel går inte då åker han runt som en socka i tvättmaskinen ;)  
  • t0va
    BeautifulFlower skrev 2010-11-10 13:11:38 följande:
    Okej.. ska nog kolla upp det där. För har verkligen ingen lust att dra buggan i både snö och sen slask i ett par månader
    Det går ju att sätta en city jet sits på också, den är också sk. ergonomisk. Finns begagnade, jag köpte min för 300kr förra veckan och har provkört idag och sonen sitter som en kung. Han sov hela vägen hem :D Om du nu inte vill köpa en ozone bara för vintern. 
  • t0va

Såg igår när vi var ute att city jetsitsen var lite glapp i plasten, så nu har jag skruvat isär den och satt ihop igen. Blev så mycket bättre så nu är det inget glapp i plasten, bara lite gung i easy fix-fästet men inget som stör. Så nöjd. 

• t0va

Vet att frågan om hjul varit uppe tidigare men jag kollade på våran vagn nu när jag lyfte in den i bilen och det är flera småstenar som sitter fast i de stora bakhjulen. Ska det vara så? 
    Vagnen är bara körd 3månader och inte mycket utomhus eftersom jag inte fixar att gå så mycket ute, känns som om vi skulle tagit promenader som de flesta gör så hade hjulen varit fulla med småsten. 

Ska det vara så eller kan man reklamera? Om vi köper nya hjul vad kan det kosta ungefär?  

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5