Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Armani skrev 2010-07-23 21:08:09 följande:
    Var ut till vagnen nu och studerade den lite närmare. Det är helt och hållet i sittdelens fäste som tippfunktionen sitter. Men vart bra snopen då jag skulle ta bort citykorgen från chassit som har det trasiga fästet, gick inte att bara dra upp det på den sidan som det brukar utan jag var tvungen att lossa på "spärren"... Fästet var ju inte alls trasigt, bara att man skulle ta i lite då man tryckte ner sitt-/liggdelsfästet i det Haha! Men det var ju bra det ändå

Här är sambon oxå lite purken över mitt vagnintresse, vi har tre vagnar just nu (varav en syskonvagn) men enligt mig behövs varenda en När sonen växt ur citykorgen som han har nu så blir det till att leta en schysst sittvagn till han samt sälja en av dom vi har nu, det får sambon säga vad han vill om
    Så det chassit var inte trasigt? Det var ju tur det
    Men attans att det funkar med city jet sittdel på andra vagnar... (för min del alltså) Hur är den, är den väldigt tät för barnet? Tänker på att flera sagt att deras abrn blivit så hiskeligt varma/svettiga i ozone
  • stor grön drake
    agustina skrev 2010-07-24 00:00:19 följande:
    Hej Allihopa!
    Undrar om ni tycker att det är för mkt att ta 3500:- för en Nitro -09, med sprillans nytt sittyg+suflett.
    Ev medföljer parasoll+skötväska(OBS. ej en annons, bara en undran).
    Svårt att säga, ett bra tips är att kolla blocket och se vad som följer med andra vagnar med samma pris, kolla deras skick osv. Du behöver ju inte fundera över skicket på din, men kolla helt enkelt vad "alla andra" erbjuder för samma pris som du funderar på.
  • stor grön drake
    Mini Angla skrev 2010-07-24 13:20:57 följande:

Nån som vet om man kan köpa skyddet för liggdelen separat?
    Alltså det skydd som man sätter över nästan hela liggdelen som vindskydd/insynsskydd.
    Jag köpte en Duo edge combi -09 begagnat och fick inte med den.

Borde ju gå att köpa som reservdel, kolla med närmaste återförsäljare. Kan du sy själv så är de väldigt enkla att göra själv, till knäppena passar vanliga rockknäppen som man kan köpa lite varstanns.
  • stor grön drake
    Mini Angla skrev 2010-07-24 14:10:36 följande:
    Sy själv... bra tips, får se om skaparfingrarna vaknar till liv en regnig dag :)
    Ska nog kolla med återförsäljare iaf. Finns dock ingen info att hitta på nätet.
    Nej, de har inte direkt en reservdels-lista. Kan dock hända att din färg inte finns, eftersom de gör 2011's kollektion nu, fast det kanske finns någon som funkar med din färg endå
  • stor grön drake
    agustina skrev 2010-07-24 16:36:45 följande:
    Någon som vet om man kan fästa Mondialens sittdel på nitrochassit?
    har hittat en billig mondial i en jättefinfärg, men vill kunna använda mitt nitrochassi.
    Men det kanske inte går?
    Någon som vet med säkerhet?
    borde gå, i början av denna (eller om det var i förra) tråden länkades till en blocket annons med en edge sittdel på CC chassi, och de är ju lika breda. Såg en aning förvuxet ut dock
  • stor grön drake
    Sofi 83 skrev 2010-07-24 22:02:33 följande:
    Den sidan va ju bra! Men finns inga 2009 vagnar med?
    Det verkar inte så, kanske ansvarig hade ledigt förra året, vad vet jag. Lite synd att 2009 fattas, men ett bra tag fattades även 2010 (det tog länge innan de kom upp) så jag trodde de slutat uppdatera den.
  • stor grön drake
    the M Bitch skrev 2010-07-25 11:19:25 följande:
    Det är ju precis samma sittstomme under tyget. Egentligen är det bara designen på tyget och suffletten som skiljer.
    så nitro/cc har samma sittdel som edge/mondial? Nå, den på bilden såg lite förvuxen ut iallafall... kanske var taskig vinkel eller nått.
  • stor grön drake
    lilla snöflingan skrev 2010-07-25 18:02:26 följande:
    Det var en edgeliggdel som satt på ett city cross-chassi i den blocketannonsen. Det var därför det såg förvuxet ut, eftersom liggdelen är större än citykorgen, men sittdelarna är lika stora.
    Kan jag minnas så fel... Om ni säger det så är det säkert så, tycker bara att jag minns mig fundera hur i hela friden de hade hamnat med en edge sittdel på CC chassit, eftersom det kommer ju en sittdel med CC... Nå, dåså, då var det ur världen
  • stor grön drake
    lilla snöflingan skrev 2010-07-25 19:51:51 följande:
    Jag har bilden från annonsen sparad på min dator (roligt att ha ) men det ingick även sittdel. Men på den bilden jag har står sittdelen bredvid och liggdelen sitter på chassit.
    Jag tror dig. Med tanke på edge liggdelens storlek så måste det se knäppt ut. Jag skyller på att jag hade amningshjärna när bilden länkades till!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5