Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Mymemlan skrev 2010-07-02 10:29:13 följande:
    tack! Har sytt en sittdyna, men ska försöka mig på en till! ska även förska sy ett draperi till vagnen så melwin slipper all sol :)
    draperi är busenkelt! Finns bilder på i mitt galleri, gillar du dem så finns det steg för steg beskrivning i min blogg,
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake
    Laire skrev 2010-07-02 12:28:18 följande:
    Tänk bara på värmen då ni använder draperier, filtar och liknande som solskydd ofta en riktig bastu i vagnen med kvav luft. 
    Absolut jätteviktigt!
    Jag har alltid vädringsluckan i suffletten öppen om jag måste ha draperiet helt för. Annars är det bara så mycket för att sonen inte får sol i ansiktet.
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake
    Tuss73 skrev 2010-07-04 00:15:10 följande:
    Sen undrar jag vad ni har för solskydd till vagnen? Vilket funkar bäst, gardin eller skärm?
    Tuss73 skrev 2010-07-04 01:03:45 följande:

Kom på en sak till som jag glömde skriva i inlägget ovan, på vadderingen på sittbågen är det en söm som är ful, sömmen har gått upp på flera ställen och det är fula öglor. Jag såg detta först igår när jag använde vagnen första gången. Är detta något man kan klaga på eller är det bara fånigt att visa upp det i butiken?

Vi har gardin, och tycker det är mycket, mycket smidigare än parasoll (som vi testat, och det funkar om man inte svänger ofta, vilket vi gör...) skärm tänker vi skaffa till bilbarnstolen då sånna man sätter på fönstret inte riktigt funkar bra enligt min erfarenhet.

Jag tycker absolut du ska gå in och klaga, inte tusan ska sömmen spricka upp på splitter nya vagnen heller!
  • stor grön drake
    alezay skrev 2010-07-07 08:14:55 följande:
    Om man ska köpa en Mondial eller Edge duo i celibration, ska man ha åkpåse eller quadrolift??
    Vad rekomenderar ni??
    Det beror på vad ditt behov är.
    För värmens skull så behöver du varken eller, sätt hellre ett fårskinn i bottnen ocg vik runt barnet när det är kallt, äventuellt komplettera med filtar.
    Ska du lämna vagnen i vagnföråd eller liknande, och bära barnet upp så är en lift guld värd. Vi ahr en ca 100år gammal duolift i vår något yngre edge och den är vårat bästa köp. Perfekt att packa ner sonen i vintras och bära ner honom till källaren och vagnen. Vi hade fårskinn i den och sonen hade bara mössa på sig extra och var så himmelens gosigt varm, även vid -20º.

En kompis köpte en vagn kallad Edge duo sportvagn igår. med korg och hjul som liknar min edge, men handtaget liknar CC (2006-2007, eftersom färgen är strike) och egentligen liknar hela chassit mer på den, jag ska kolla storleken imorgon när vi har träff (bara sett bild ännu). Konstigt att någon kallar den edge bara, för jag är 100 på att det inte är en edge. Footsacken passar oxå bättre in på CC, eftersom edge har helsvart medans denna är i samma stil som sufletten (och mycket snyggare i min mening). Vet inte varför det stör mig egentligen, hon fick den för 100€ (ca 1000SEK) så det var ju ett bra pris vilket som, men känns som att de försökte antyda att det var en dyrare vagn (från början) än det egentligen var. För i annonsen stod det bara Emmaljunga sittvagn. Inte duovagn, och tror inte det finns liggdel då det stod att man kunde köpa till lift om man ville ha den från födseln... Nå, då har jag orerat klar om det
  • stor grön drake
    alezay skrev 2010-07-07 08:39:27 följande:
    Jag tänkte till båda..det är första barnet och i affären sa det åkpåse, men jag är osäker. Jag ska ha bf i slutet på december. Räcker det bara med attt bädda??
    för värmens skull, JA! Edge/Mondial har en ombonad och mysig liggdel med Thermobase.
    Har ni inget behov av att bära barnet i trappor så behövs ingen lift (vi bor en trappa upp och har som sagt älskat våran lift från första stund.
  • stor grön drake
    alezay skrev 2010-07-07 08:44:22 följande:
    Det var ett bra tipsGlad tack. Ja jag tänkte på vinter så att det inte blir för kallt. Vi har tyvärr inte barnvagnsrum utan får ha den i källaren, men den är ju varm. Jo jag tänkte ju köpa duovagnen edge celabration med crome chassi.  12024..
    Vår står i "hobbyrummet" brevid tvättstugan, med dörr ut. Perfekt med lift för att bära bebisen, speciellt i början när man är så osäker på hur man ska bära dem bra, och kanske har lite matkassar eller något med sig. Vi fick i November förra året, vår bebis har aldrig frysit, tvärt om höll han på att få värmeslag när jag hade overall på honom i liften, då bara låg han på skinnet, med liften öppen, så bara "locket" på liggdelen var över.
  • stor grön drake
    alezay skrev 2010-07-07 08:46:44 följande:
    Då blir det en lift Glad
    kolla om de har duoliftar hemma, jag tycker quadroliften är lite overkill i edge, och kostar en massa onödiga pengar. Vi köpte en begagnad som var i absolut nyskick (men som sagt ca 100år gammal )
  • stor grön drake
    Mymemlan skrev 2010-07-09 09:45:45 följande:
    wingtear,
    ah tack. Såg gosig ut. Ska skaffa mig en sån. Undrar om den finns i dark grey, samma som vagnen :)
    finns i 14 färger (ej specificerade på hemsidan), men enligt delivery-listan från TS så ska den finnas i dark grey även 2011, så det ska nog gå att få tag på.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5