alezay skrev 2010-07-07 08:14:55 följande:
Om man ska köpa en Mondial eller Edge duo i celibration, ska man ha åkpåse eller quadrolift??
Vad rekomenderar ni??
Det beror på vad ditt behov är.
För värmens skull så behöver du varken eller, sätt hellre ett fårskinn i bottnen ocg vik runt barnet när det är kallt, äventuellt komplettera med filtar.
Ska du lämna vagnen i vagnföråd eller liknande, och bära barnet upp så är en lift guld värd. Vi ahr en ca 100år gammal duolift i vår något yngre edge och den är vårat bästa köp. Perfekt att packa ner sonen i vintras och bära ner honom till källaren och vagnen. Vi hade fårskinn i den och sonen hade bara mössa på sig extra och var så himmelens gosigt varm, även vid -20º.
En kompis köpte en vagn kallad Edge duo sportvagn igår. med korg och hjul som liknar min edge, men handtaget liknar CC (2006-2007, eftersom färgen är strike) och egentligen liknar hela chassit mer på den, jag ska kolla storleken imorgon när vi har träff (bara sett bild ännu). Konstigt att någon kallar den edge bara, för jag är 100 på att det inte är en edge. Footsacken passar oxå bättre in på CC, eftersom edge har helsvart medans denna är i samma stil som sufletten (och mycket snyggare i min mening). Vet inte varför det stör mig egentligen, hon fick den för 100€ (ca 1000SEK) så det var ju ett bra pris vilket som, men känns som att de försökte antyda att det var en dyrare vagn (från början) än det egentligen var. För i annonsen stod det bara Emmaljunga sittvagn. Inte duovagn, och tror inte det finns liggdel då det stod att man kunde köpa till lift om man ville ha den från födseln... Nå, då har jag orerat klar om det