Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

idag blev sonen så förbannad i edgen... Han har åkt i bilvagnen några dagar nu, eftersom jag haft den uppe i lägenheten då jag sytt en del grejjer till den och behövt måtta och pröva en hel del. Misstänker att dt är för att har så dålig sikt ine i liggdelen som han protesterade. I bilvagnen ligger han skålad men ser ut genom både "fönster" i sufletten, samt under kanten på den.
    Skulle inte vilja byta till sittdelen ännu, han älskar ju samtidigt att ligga och sträcka ut sig i liggdelen och knöla runt, komme rinte våga låta honom göra det i sittdelen då den är mer öppen. *suck*

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-26 22:46:22 följande:
    Hur gammal e han då? Jag bytte strax innan 5mån för han ville bara sitta upp den vakna tiden och var rädd han skulle ramla ut då
    han är 6,5 mån, men det är sällan han vill sitta upp, så de gångerr han vill det fäller vi upp ryggplattan, vi har en lös sele i vagnen vid behov. Han vill se ut medans han nligger ner, och då är det sak samma om det är sitt eller liggdelen egentligen
  • stor grön drake
    FreeForAll skrev 2010-05-28 12:57:47 följande:
    Hej! Jag undrar om någon här kan hjälpa mig? Är på jakt efter en begagnad Emmaljungavagn i UK och de skriver i princip aldrig ut vad modellen heter i annonserna. Just nu har jag fastnat för den här:Är det någon som vet vad det är för modell och ifall den i så fall är en bra vagn?
    det är en edge/monial med classic chassi, ganska gammal då det inte är nya fästningen mellan chassi och sitt/liggdel.
    jag kör en beggad edge -06 och den är underbar. den är enorm (samma dimensioner som nuvarande) och det är både största styrkan och största svagheten. liggdelen har en platta som kan fällas upp så barnet kan sitta i liggdelen om det är "för tidigt" att byta till sittdel.
    en sida som kan vara till hjälp i framtiden (vagnar från -06 och frammåt) strollersandprams.com/strollers/brands/Emmaljunga.html
  • stor grön drake
    FreeForAll skrev 2010-05-28 13:33:14 följande:
    Tack! Är den värd att köpa tror du? Och hur gamml är "ganska gammal"? Fem år eller tio år?

---
    jag har inte koll på när nya fästena kom, men min vagn från 06 har dem, så den är minst 6 år gammal, men det tror jag att "husguden" the M Bitch kan tänkas ha koll på det.
  • stor grön drake
    the M Bitch skrev 2010-05-28 20:32:15 följande:
    Jag har inte varit inne här på ett bra tag (har rätt krävande fiskar på FaceBook... ), så jag undrar om det börjat läcka info om de nya färgerna mm? Om inte så kan jag komma med lite, om ni vill?
    Ja, ja , jaaaaa
    *nyfiken så det gör ont*
  • stor grön drake

jag bytte krok på "flugan" som följde med libero-väskan, slog i en öljett inne i sofletten och hängde den där (när den hängde i kanten såg inte sonen den för kanten på vindskyddet)

• stor grön drake

går det att sätta syskonsitts på Ozone?
    Jag funderar lite för framtiden här, edgen vill jag ha kvar, absolut, men kanske att man vill ha en smidigare vagn så småningom... funderade på ozone i så fall, så kan vi lämna edgen på dagis som sovvagn.

nu när the M bitch är tillbaka i tråden passar jag på att fråga, är alla snabbfästena lika breda (dvs, är det lika brett mellan nitro/ozone/cc fästena som på edge/mondial?) för då skulle man kunna köra ozone/nitrochassit med edge liggkorgen...

nu är det ju något år tills syskon, så då borde det dessutom ha upptäkts alla barnfel samt finnas begagnat att fynda

• stor grön drake
    the M Bitch skrev 2010-05-31 09:32:14 följande:Det går inte att sätta syskonsits på Ozone, man måste ha den klassiska sittdelen.
    Det var som jag misstänkte då Men det är inget problem eftersom vi kommer ju ha kvar edgen. Minns någon som länkade till en blocket annons med en edge sittdel på CC chassi, såg lite knäppt ut, men funkade tydligen.
  • stor grön drake

kolla bildtråden, finns länk i TS, du kan även kolla de äldre bildtrådarna.
    Sen är ett bra sätt att få se vagnar "på riktigt" att söka på blocket, även om man ska köpa ny, för då är det ofta en vagn i bruk, och inte en uppstajlad envinkelsbild.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5