Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

JochG skrev 2010-07-22 08:48:29 följande:
    åh, vilken tur att jag fann denna tråden! :)
    Välkommen {#emotions_dlg.flower}
    annakohler skrev 2010-07-22 08:47:21 följande:
    våran son är  så himla glad för sin edge duo...man får knappt lyfta ur han ifrån vagnen och han har aldrig vart så nöjd med en vagn som han är nu
    Vad kul! Min skrutt gillar oxå edgen, men sen igen, han gillar alla vagnar (man kommer sig upp i värled, ser bra och får åka...) även totalt odämpade paraplyisar...
  • stor grön drake
    mammaveronica77 skrev 2010-07-22 17:58:25 följande:
    Jo, jag har kollat under och det ser ut som den är längst ner, ska dra av tyget på ryggen och kolla om det kan hamnat nåt emellan...
    Du har ingen ställbar fjädring eller sånt som spökar?
  • stor grön drake
    2010bebis skrev 2010-07-23 00:14:37 följande:
    Vi har faktiskt redan fått, han e 2 månader. Men hade fått en vagn av min bror, en hoco diamond, som dom haft till sin son, men gillar inte alls den. Vi vill ha en svart......
    Smart finns inte längre, den har utgått ur kollektionen, så den du fått erbjudande om är 2010 års modell.
    Jag håller med flera, City Crossen är ett vettigare alternativ. Eftersom bebis redan är 2 månader kommer ni antagligen att byta till sittdelen lagom tills vintern iallafall, så ni förlorar möjligheten att bädda upp liggdelen varmt iallafall (man kan givetvis bädda mysigt i en sittdel oxå)

Angående bädda Edge. vi hade fårskinn i liggdelen (i början i en duolift som sen togs bort) och när vi bytte till sittdel fick det följa med. Nu till vintern vet jag inte hur vi gör, skinnet är väldigt stort, på gott och ont. Det beror lite på hur dagis vill ha det, men vi har ju åkpåse iom liften, så vi klarar oss vilket som. Ska bara få reda på om de vill ha babyvakt till (de har inga fönster som vätter bra mot vagnplatsen, som ligger öppen mot gatan.
  • stor grön drake

fästena passar nog, frågan är snarare, går den att vinkla? efrersom det trasiga fästet på chssit gjorde att den inte kunde vinklas... dvs, kan man bara ha den l liggläge på en nitro, eller vinklar sittdelen i sig själv?

• stor grön drake
    Armani skrev 2010-07-23 17:21:12 följande:
    Jag har provat sittdelen på vårt andra city jet-chassi och det går att vinkla utan problem. Det var "bara" fästet på chassit som to stryk.
    sataya skrev 2010-07-23 17:10:36 följande:
    Armani jag känner en som har nitrochassit du kanske skulle kunna få prova (vi bor ju i samma stad så)
    Jag menade, att är det chassi-delen som gör att sittdelen går att vinkla, eller är det sätet. Såg en bild på blocket. och fästet sitter ju "längs med ramen" så att säga, så när man klickar i den blir det liggläge. För att vinkla upp den ser det ut som att själva fästet på chassit behöver kunna vrida sig, det kan det inte på vanliga vagnar. Funderar eftersom själva vinkeln mellan fotstöd och rygg/säte ej går att ändra, det är en fast position.
  • stor grön drake
    Armani skrev 2010-07-23 18:59:50 följande:
    Aha du menar så... Har inte kollat så noga faktiskt. Kanske ska kolla det sen ikväll då ungarna har somnat
    Hoppas det inte funkar för då kan jag slå det ur hågen, har länge varit sugen på en ergonomisk sitts, men är annars vettlöst nöjd med edgen vi har. Tror sonen skulle gilla en sån sitts...
    Dock har min man sagt absolut STOPP! till några som helst mer vagnaffärer. Över huvud taget. Men inte blir jag mindre sugen för det, när sånt man lite velat ha finns till försäljning... Drömmer
  • stor grön drake
    Sarah84 skrev 2010-07-23 19:26:59 följande:
    Ja, inte kan man ju sluta gilla vagnar. Ändå räknas jag nog inte ens in samma liga som endel andra. Jag har ju "bara" haft  5 vagnar om man räknar med den jag har nu =) Men nu byter jag aldrig =) Ja mörjligen till en likadan isf =)
    Ska man vara petnoga har jag innehaft 7 vagnar, eller 6 egentligen, för den ena lämnade min mamma bara för att bli renoverad, men min son använder den nu när han är där... En ärvde jag från syster min för att ha i jobbet som stödperson (liknande familjehem, men inte riktigt), en såldes mindre än ett dygn efter köp. En är ärvd från mannens kusin. en står på balkongen (en 80-tals brio liggvagn som är bra mycket längre än edgen ), en är i bilen eftersom edgen är så enorm, en i båten av samma orsak 8samt att bilvagnen är för stor för båtenDrömmer) och så edgen då...

Nej. droppen för mannen var när jag skulle hämta skelettet till sufletten jag köpte i lördags (eller, var ju en hel klädsel+liggkorg) och de skickade hem mig med sittdelskelettet och chassit med... Dock är chassit slut, och sittdelen kan jag inte använda på min edge (och behöver inte heller) men har frågat en i mammagruppen om de vill ha det (de hade en ännu äldre emmaljunga, utan huvudskydd och sele innan) om de ska ha kvar gamla vagnen som stugvagn. Men hon är bortrest just nu...
  • stor grön drake
    Sarah84 skrev 2010-07-23 19:53:08 följande:
    Vad var de för vagn du sålde sp fort du köpt den (nyfiken)
    Ja men de är himla kul med vagnar. Skulle man ha råd skulle jag vilja haft fler, eller åtminstone haft mörjlighet att testa fler =)
    en begagnad parplyvagn. Köpte den för ca 200kr på fredag eftermiddag. Verkade funka OK. Sen senare testade jag liggläget, och sonen upptäckte att knäbygeln flexade när man sparkade på den... Han sparkade så hårt (för att det var superkul) att vagnen utan att överdriva minskade 10cm i bredd i framändan... Den blev som en ruschkana, och även om det fanns sele så vågade jag inte ha honom  i den ifall att han skulle lyckas sparka ur spärrarna på något vis...
    Dagen efter skulle jag sälja på loppis, hade vagnen till salu för samma pris, och en mormor som skulle få sin lite över ettåring på sommarlov köpte den så skulle de slippa släpa sin stora vagn (jag berättade givetvis varför jag sålde den, men hennes barnbarn var inte sparkigt av sig, vilket min unge är)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5