Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    hic sunt leones skrev 2010-08-06 22:56:26 följande:
    Tänkte höra med er Emmaljungaexperter här Skulle vilja ha tag i en footsack som jag tror är universal, men det enda jag hittar på Emmaljungas sida är en "exklusiv footsack" som är fodrad och den är inte rätt. Den jag vill ha är mer bara ett vindskydd, helt slät i svart. Den fanns åtminstone 2008 då en vän köpte vagn, är det någon som vet om de slutat med den? Jag tror att den finns med i bildtråden, bild 59, men är inte helt säker.
    Det är en edge footsack på den bilden och följer med vagnen. Testa att beställa den som reservdel
  • stor grön drake
    sataya skrev 2010-08-06 23:06:52 följande:
    ni som använt mjuklift har ni tagit bort den där övergående grejen (kommer inte på vad det heter)
    eller låter ni den sitta kvar??
    tänkte vad som är lättast....
    t0va skrev 2010-08-07 00:56:59 följande:
    menar du bågen som sitter på vagnen och förhindrar att barnet glider ur vagnen? 
    I så fall så tar man bort den när man har liften som lift. Den tog de bort i affären för oss eftersom vi ska ha quadroliften just som lift tills bebisen är lite större.

ah, var det det hon menade
    Vi lät den vara kvar (för jag har inte fattat att man kan ta bort den Drömmer)
    Dais skrev 2010-08-06 23:41:27 följande:
    Jag har en fråga till er emmaljunga experter..   jag har en citycross med city korg just nu, grabben är 6v. Iförrådet ligger sittdelen och quadroliften och väntar, till vintern kommer grabben vilja sitta upp och då tänkte vi använda quadroliften som vinteråkpåse.. är det tillräckligt varm eller behöver man en "riktig" vinteråkpåse?.. han kommer ha vinteroverall inte fleeceoverall. Är det någon som haft en quadrolift som vinteråkpåse och hur bra var den på vintern?
    Det beror på hur varmt erat barn är, så det går inte riktigt att säga
    Vi hade mjuklift med fårskinn i, i vintras och det var perfekt för vår son, allt som behövdes extra var en mössa (eller två när minusgraderna blev tvåsiffriga)
    Nomen skrev 2010-08-06 23:31:59 följande:
    Ja alltså de har sytt klädseln lite olika... På en Edge är det som en båge där de olika tygerna möter varandra (eller rättare sagt där reflexpipingen går), på ryggstödet. På Smarten är det rakt... Förklarar lite dåligt jag vet. Själv har jag kataloger hemma som jag bläddrar i och jämför för jämnan... Har kataloger från 2006, 2007, 2010 och 2011. Ingen som vill dela med sig av kataloger ? Skulle gärna bli ägare av flera "porrtidningar"
    Tack för infon! Var får ni tag på kataloger? Kan man beställa dem från emmaljunga måntro (menar de äldre), som man kan från tidningsförlag...
  • stor grön drake
    Gurkan skrev 2010-08-07 07:50:21 följande:
    Ah nej någon sån har jag inte min vagn :D
    då är det nog en smart du har, tror att classic och edge var lika förutom tygen (så som edge och mondial är idag) men smart var en "enklare" vagn utan en massa finesser.
    Men iom det hjälper inte min datering med hjälp av myggnätet då jag inte vet om smart hade det, mend et nämns inte i någon av beskrivningarna på strollers and prams, däremot nämns en annan sak...
    Finns det en "kjol" som man kan fälla ner bak på sufletten? Alltså, där man fäster sufletten med liggdelen mitt bak/fram, kan man öppna en dragkjed och fälla ner? Om inte så är det 100% en smart
    Man kan googla bilder med emmaljunga (medellnamn) (år) men var beredd på att få mycket "felaktiga" svar då många inte vet när vagnen är från, eller har taggat bilden för när de köpte den, blocket har visat sig pålitligare på den punkten.
  • stor grön drake

vår går ju att lyfta lite, så visst, lite pill är det, men tja, inte tyckte jag det var direkt krångligt. Lägger liften på fotstödet, puffar i fotändan med ena handen och sticker andra rund knäbygeln och drar i huvudändan. När vikten är mest i vagnen bara drar jag tills den är ända fram.
    Givetvis måste den ju gå att ta bort när jag tänker efter, men tanken har lixom aldrig fallit mig in förr

• stor grön drake
    Dais skrev 2010-08-08 02:55:34 följande:
    quadrolift är så mycket finare och bättre för bara 200:- mer!
    Det är nog en smaksak, jag tycker den är riktigt ful jag och full avför mig onödiga funktioner. Sen köpte jag ju en begagnad duolift för 40kr just därför oxå
  • stor grön drake

jag hare den sparad i min egen gästbok sen första gången den postades (prislistan alltså)

jag älskar att fynda begagnat, men jag såg en någorlunda färgmatchande duolift för 400, och det tyckte jag var svindyrt för en begagnad lift med några år på nacken (av färg samt storleken på barnkläderna som såldes på samma bord)

• stor grön drake

Vi ärvde vår vagn
    Det enda jag aldrig skulle köpa begagnat är bilstolar och cykelhjälmar, för säkerheten är viktigare än pengarna.

Jag funderade på att köpa en quadrolift först, eftersom det var den som fanns, men jag gillade varken utseendet, funktionerna eller priset Den gamla liften jag köpte är knappt använd innan, så den blev tvättat i 60º och ssen var den som (ännu) ny(are).

Usch vad less jag blev idag, var ut 20 minuter i regnet, det började ösa efter att vi gått, men jag såg vartåt det lutade så det blev dubbla regnskydd, först det neonfärgade och sen EL's eget. Och ENDÅ vart det blött igenom! På 20 minuter! Ska ta reda på om det finns någon i stockholm city som kan lägga undan ett teutonia åt mig tills fredag, fför det lär ju regna mer innan vagnperioden är slut, dessutom ska sonen sova ute på dagis...

• stor grön drake
    Arabis skrev 2010-08-09 09:09:01 följande:
    OjOj oJ, 2500:- för en suflett till en vagn som kostat mig 2000:-, ....

Nej, har enClassic  Duo Combi fr 2005. Navy.
    www.annasbabyshop.se/filer/Emmaljunga_se_kata...    sid 6.
    Köpte begagnat, men kollade väl inte tillräckligt på sufletten. Dom svarta fästena hoppar ur sin " hållare" på vagnen, & går även nästan isär, när man fäller sufletten upp & ner. Vagnen i övrigt är i superskick, ser som ny ut.
    Tror jag skulle behöva byta ena aluminiumbågen i oxå....
    suflettfästen kostar 150 kr st för suflettdelen och 150 kr paret för vagndelen (gjorde iallafall i våras när jag bytte våra)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5