Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Mammas V skrev 2010-11-06 17:59:32 följande:
    Ska skicka efter en ozone imorrn.

Kan inte bestämma färg, ska vara unisex färg

Vad är offroad för färg egentligen??

De står mellan svart, svart/röd, offroad/röd och svart/blå.
    I katalogen i butiken var färgerna så svåra att se men nu vid datorn är de lika illa. navy ser lila ut m.m.
    Offroad/red är underbar! En av mina favoriter det här året. Jag skulle beskriva den som olivbrun, mest brun. Välidgt bra färg om man inte vill att smuts ska synas mad andra ord
    TinkyWinky skrev 2010-11-06 18:21:27 följande:
    hade en nitro förra vintern o va missnöjd då det va mkt svårt o gå på vägarna, bor nämligen på landet o många vägar tar det tid innan de blir skottade..
    Okej, ja då är nog en CC att föredra. Jag var på vippen att köpa en City ceroc men ändrade mig, älskar att min CC kommer fram så bra nästan överallt!
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-11-10 18:42:20 följande:
    Smart görs inte mer, och edge/mondial är samma vagn, bara olika klädsel eftersom man kan fritt välja chassi till dem. Edge är en underbar vagn (kör en -06:a) men varukorgen är ett stort minus, den släpar i för minsata lilla.
    Smart görs visst fortfarande! Jag skrev om det för någon vecka sedan, att jag sett en smart som var chokladbrun med an lapp som stod Smart Pro Coffe 2011, på Babyproffsen i Örebro.

Här är bildbevis, även om vagnen tyvärr ser svart ut, jag lovar den är BRUN:

Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-11-11 04:29:00 följande:
    varför har då emmaljunga själva gått ut med att smart och cangaroo har utgått ur sortimentet 2011?
    Vet ej varför det ännu görs vagnar, men det är den info emmaljunga själva släppte
    Jag vet, och på hemsidan finns de ju inte heller! Jag blev jättepaff när jag såg att det stod en smart i pro coffe där på babyproffsen.
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-11-11 06:09:25 följande:
    det kan inte möjligen bara vara så att de tagit en liggdel från en annan vagn och satt på ett smartchassi de hade kvar? de gör ju så annars ibland om nån tex vill ha en nitro, men färgen finns bara inne till en city cross.
    Smart-liggdelen är inte samma som den till Mondial och Edge, den är lite simplare.
    FridaLee skrev 2010-11-11 08:21:02 följande:
    Fast liggdelen ser ju just ut som smart och inte edge den har ju lite annat utseende. Mondial finns inte i Procoffee och det är ju int een city korg. hmm ska forska...
    Ja det skulle vara intressant att se om du som återförsäljare får fram något.
    t0va skrev 2010-11-11 12:19:54 följande:
    Såg igår när vi var ute att city jetsitsen var lite glapp i plasten, så nu har jag skruvat isär den och satt ihop igen. Blev så mycket bättre så nu är det inget glapp i plasten, bara lite gung i easy fix-fästet men inget som stör. Så nöjd. 
    Händigt, skönt att kunna fixa grejer själv.
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan: Fin City korg! Såg en sån i somras och det är en riktig eye catcher
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan: Glömde fråga, vilken vagn blir det till?
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-11-13 18:45:55 följande:
    Vet att frågan om hjul varit uppe tidigare men jag kollade på våran vagn nu när jag lyfte in den i bilen och det är flera småstenar som sitter fast i de stora bakhjulen. Ska det vara så? 
    Vagnen är bara körd 3månader och inte mycket utomhus eftersom jag inte fixar att gå så mycket ute, känns som om vi skulle tagit promenader som de flesta gör så hade hjulen varit fulla med småsten. 

Ska det vara så eller kan man reklamera? Om vi köper nya hjul vad kan det kosta ungefär?  
    Jag var inne med min city cross på en barnvagnsaffär här och snackade nya däck med en av de som arbetade där.
    Min vagn är ju från 08 och jag tycker att däcken är lite väl dassiga med allt smågrus som fastnat i dem, visade dem för henne och hon sa att det inte var så farligt. De hade haft kunder som köpt en ny vagn (med els punkteringsfria däck) alldeles innan förra vintern, och sedan bara någon månad sedan fått byta däck för att däcken blivit pepprade av småsten!

Så hon tipsade mig att vänta med att byta däck tills vintern är över, med andra ord tills de spolat gatorna och smågruset är borta.

Det här är ju bara en av alla nackdelar med punkteringsfria däck, att det är så dumt material i dem att små sten fastnar...
    lilla snöflingan skrev 2010-11-13 16:38:57 följande:
    Tack! Det blir en nitro, om vi inte ändrar oss.... men det tror jag inte. Vi ska avvakta lite och se om vi hittar någon begagnad, annars beställer vi en pro forest. Fast jag vill ju gärna ha den nya varukorgen... känns som att den är mycket bättre (och snyggare). Men det är ett tag kvar till april så vi får se hur det blir
    Åh, jag vill också ha den nya varukorgen, ser så mycket bättre ut. Funderar faktiskt på att beställa en sådan till vår gamla CC.
    Igår drömde jag mig bort till Brios varukorgar både en och två gånger medan jag var och handlade, de verkar ju kanon! Superhöga sidor och så sitter de högt upp från marken.
    Majken 100421
  • Uliise
    Mymemlan skrev 2010-11-14 22:06:08 följande:
    www.blocket.se/lulea/Emmaljunga_City_cross_ut...
    (INTE MIN ANNONS)
    En bluffannons, elr ja dom ljuger iaf om året, kan jag slå vad om. Där är våran gamla vagn som vi hade först till våran son innan vi bytte, och köpta en sprillans ny i min favoritfärg. Sådär såg inte ens vagnarna ut 2009, och det är precis dom tillbehör vi sålde med som finns. Kan garantera att det står tillverkningsår 2007 på chassit! ;)
    Vi sålde den för det priset åt dom också. Men då var den mkt nyare. Då visste dom att den var från 07 iaf :P
    Det kan ju vara något äldre exemplar som affären sålt, vilekt gjort att den inte blivit uttagen förrän 2009.

Är du SÄKER på att det är din gamla vagn?
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5