t0va skrev 2010-11-13 18:45:55 följande:
Vet att frågan om hjul varit uppe tidigare men jag kollade på våran vagn nu när jag lyfte in den i bilen och det är flera småstenar som sitter fast i de stora bakhjulen. Ska det vara så?
Vagnen är bara körd 3månader och inte mycket utomhus eftersom jag inte fixar att gå så mycket ute, känns som om vi skulle tagit promenader som de flesta gör så hade hjulen varit fulla med småsten.
Ska det vara så eller kan man reklamera? Om vi köper nya hjul vad kan det kosta ungefär?
Jag var inne med min city cross på en barnvagnsaffär här och snackade nya däck med en av de som arbetade där.
Min vagn är ju från 08 och jag tycker att däcken är lite väl dassiga med allt smågrus som fastnat i dem, visade dem för henne och hon sa att det inte var så farligt. De hade haft kunder som köpt en ny vagn (med els punkteringsfria däck) alldeles innan förra vintern, och sedan bara någon månad sedan fått byta däck för att däcken blivit pepprade av småsten!
Så hon tipsade mig att vänta med att byta däck tills vintern är över, med andra ord tills de spolat gatorna och smågruset är borta.
Det här är ju bara en av alla nackdelar med punkteringsfria däck, att det är så dumt material i dem att små sten fastnar...
lilla snöflingan skrev 2010-11-13 16:38:57 följande:
Tack!

Det blir en nitro, om vi inte ändrar oss.... men det tror jag inte. Vi ska avvakta lite och se om vi hittar någon begagnad, annars beställer vi en pro forest. Fast jag vill ju gärna ha den nya varukorgen... känns som att den är mycket bättre (och snyggare). Men det är ett tag kvar till april så vi får se hur det blir

Åh, jag vill också ha den nya varukorgen, ser så mycket bättre ut. Funderar faktiskt på att beställa en sådan till vår gamla CC.
Igår drömde jag mig bort till Brios varukorgar både en och två gånger medan jag var och handlade, de verkar ju kanon! Superhöga sidor och så sitter de högt upp från marken.