Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Freijah skrev 2010-10-22 23:28:28 följande:
    Någon som kan hjälpa mig med modell / årsmodell för min lilla vagn?
    Köpte den begagnad så jag har ingen aning om vad det är, både sitt och liggdel finns iallafall:

Nu har jag inte katalogen från 2000 här framför mig men det ser ut som att själva vagnen är en Primus och att suffletten är från en Coronado, fast tyget är detsamma!
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-10-26 13:10:17 följande:
    Nu har vi servat vagnen, så smidigt det var. Tog inte alls en timme utan 20min så vi väntade i affären. Sufletten drogs åt lite så nu sitter den bättre och sen smörjde de hjulen inför vintern. Kanonservice :D

En helt annan sak, jag har en nitro men funderar på att se om det går att få tag i en ozone city-sits, vi valde att inte ha en ergonomisk sittdel så han ska kunna ligga raklång men nu har det visat sig att han älskar att sitta och ligga lite så. Är inte så förtjust i att ligga platt på ryggen. Finns det någon äldre modell med sådan sittdel som kan funka eller är det så att vi ska ha utkik efter ozone på begagnatmarknaden?

Just nu är babyskyddet hans favorit och han somnar bäst i det på nätterna, dumma unge som inte fattar att det är skönare att sova i den fina sängen ;)  
    Ozone kom ju i våras så det kan bli svårt att hitta en sådan begagnad. Men City jetten (Emmaljunga City jet) kom med en likadan sittdel, den tillverkades 2007-2008. Hittar du en sådan med en välfungerande sittdel så är ju saken löst!
    Majken 100421
  • Uliise
    Wingtear: Vad bra det blev med nya fotsacken! Önskar jag var lika händig som du.

Jag är förresten såå nöjd! Hämtade ut min fotsack i PP Black/Red idag och den passar perfekt till min City cross i Zinnober red. Bilder finnsi bildtråden för den som vill se ;) Den kostade 499, och inte 560 som jag befarade.
    Majken 100421
  • Uliise
    Sandja skrev 2010-10-27 14:55:56 följande:
    Har fått erbjudande att köpa en Emmaljunga 2010. Nu undrar jag bara om de blivit något lättare de senare åren? Jag läste att 2011 skulle vara lättare och smidigare men har det blivit någon förändring mellan 2007 och 2010?
    Fast de nya Scootrarna kom ju ifjol, alltså modellår 2010. Så scootrar 2010 och framåt är de nya
    Majken 100421
  • Uliise

Jag var på Babyproffsen i Örebro helgen som gick, och en sak som förvånade mig var att de fortfarande tillverkar Smart! Trots att det inte finns i katalogen eller på hemsidan. Såg en Smart med liggdel stå i affären, mörkbrun var den - en färg som inte funnits förut alltså. Kikade på lappen som satt på handtaget och där stod det: Emmaljunga 2011 Smart Pro coffe. Det var en simplare variant av Pro coffe, utan de där glansiga tygerna, den här var bara mörkbrun - och skitsnygg! Men knasigt att de inte gör reklam för den?

Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-11-03 22:12:23 följande:
    herregud så rörigt med babyskydden, tänk om det kunde vara enkelt, men bra att vi fått info om vad som gäller. Nu har jag hämtat korgen ocg city jet sittdelen, den var lite sliten och glappar lite men för 300kr så är det lungt så kan vi prova och se om Theo gillar en sån sittdel. Korgen är superfin och han stortrivdes, han fick testa när jah gick in på ica och han låg och sprattlade, så vi kör nog den nu när det blir kkallare så han får mer utrymme än med quadroliften. Helt ok för 300kr den med :D
    Vad kul att det gick bra med nya "delarna"! Och för det priset kan man ju inte klaga ;)
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-11-05 11:33:41 följande:
    Börjar ångra köpet av quadroliften, hoppas den funkar bättre sen. Jämförde nu med citykorgen jag köpte och det är gigantisk skillnad. 

img.skitch.com/20101105-eccu7rp8d6wp2ge87b8hh... Citykorg med lammskinn. 
    img.skitch.com/20101105-8wmjsg7d9kw573dx59fue... Quadrolift med lammskinn.
    img.skitch.com/20101105-fqp6u29fuih8xitc931ge... Quadrolift.

Han ser lite olycklig ut där han ligger klämd i liften, men sen när han sitter så kanske den funkar bättre. Här har han ingen overall heller med den och locket så ligger han som en sill, det gillar han inte alls.  
    Ja tyvärr är quadroliften himla smal, eller ja, bebisarna lär ju växa ur dem ganska så fort. Som du säger så är det mer "sprattel-utrymme" i en City korg.
    Jättekul att se bilder, både sittdelen och korgen var ju kanonfina!

Hörni, en fråga som säkert ställts tidigare: Hur tvättar ni tyget på suffletten på sittdelen?
    Majken 100421
  • Uliise
    Lillaliten skrev 2010-11-06 08:54:35 följande:
    Funderar om de finns nå praktiska åkpåsar som passar en citykorg, utan att det blir trångt för bebisen?
    Annars såg jag miniåkpåsar på barnens hus, likadana som de stora fast mindre för att passa i liggdelen :)
    Majken 100421
  • Uliise
    TinkyWinky skrev 2010-11-06 17:16:12 följande:
    har ju en nitro men har haft en city cross innan o börjar fundera på det igen, är jag dum om jag börjar tänka på en scooter? Sonen är nu 16 månader och använder vagnen mindre o mindre, men är inte såförtjust i att ha sonen bortvänd från mig nu till vintern, tips hur jag ska göra??
    Behåll Nitron! Är det vinterväglaget du oroar dig för?
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5