Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Spattan - grattis till lyckat äp! Nu håller vi tummarna för att alla fem ska befruktas fint tycker jag

Babyväntan - välkommen tillbaka! 11 ägg är ju jättebra! Hoppas allt går bra nu och att det blir ett lyckat ET den här gången.

• Gräddnosen

Bellman - inför mitt första försök var jag nedreglerad i 4 mån men det lyckades ju inte. Om vi måste göra ett nytt IVF-försök tänker jag ändå satsa på en läng nedreglering (6mån) för att verkligen göra allt som går för att hindra endon från att förstöra. Men som sagt, svårt att avgöra hur man ska göra. Lycka till!

• Gräddnosen

Babyväntan - grattis till ett toppägg! Förstår att det känns jobbigt att slänga de andra tio när de ändå har befruktas. Mitt första ET fick jag 14 ägg varav 9 befruktades dock var bara två av tillräckligt bra kvalité. Det kändes jättejobbigt tyckte jag. Hade gärna haft fler till frysen. Det verkar som att vi med endo kan ha sämre kvalité på våra ägg. Som du säger räcker det ju bara med ett ägg för att bli gravid så vi håller tummarna nu för att detta är "guldägget"!

Spattan - hoppas att du är ruvare nu!

Bellman - hur gick det på ditt VUL igår?

• Gräddnosen

Tess - välkommen tillbaka! Förstår om du inte känner dig redo än för ett nytt IVF-försök. Efter ett misslyckat försök så vet man hur jobbigt det är att misslyckas och man är inte så sugen på att få uppleva det igen. Men det finns ju alltid en chans att det lyckas också. Vi får hoppas att du slipper uppleva ett minus igen.

Babyväntan och Spattan - hur går det med ruvandet?

Bellman - har du fått nedregleringsblödningen än?

Ego: Väntar fortfarande på äl för mitt FET. Är på dag 17 utan utslag. Men imorsen fick jag en rejäl äl-flytning (trodde jag hade kissat på mig eller fått mens, så riklig var den), så nu borde den vara på gång. Har varit på akupunktur 4 gånger nu. Får se om det kan hjälpa embryot att fästa. Någon annan som testat akupunktur.

• Gräddnosen

Usch, Spattan! Jag lider med dig. Det är hemskt att ruva. Helt fruktansvärt. Hoppas att du tolkar kroppen fel och att det är ett plus som vankas och inte skitmens. Håller tummarna!

• Gräddnosen

Spattan - har varit i din situation två gånger och vet hur det känns. I en sådan här situation är det svårt att veta vad man ska säga. Men jag hoppas naturligtvis att det inte kommer någon blödning. Fortsätter hålla tummarna även om det känns hopplöst. Kramar!

• Gräddnosen

Spattan - fattar jag ditt inlägg rätt? Misslyckades det? Har mensen kommit?

Babyväntan - hur går det för dig?

• Gräddnosen

Himla skit! Spattan och Babyväntan, är så ledsen för eran skull. Fattar inte att det ska vara så himla svårt! Det är fruktansvärt att misslyckas. Man faller så hårt. Stora kramar till er båda.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2