Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Camille - min äl var en vecka sen så jag antar att mensen blir en veckan sen också. Väntar den nu på torsdag, men ska böra med Primolut-tabletter på måndag för att skuta upp mensen så att mitt FET inte sammanträffar med påsken.

• Gräddnosen
    Myslisa - förstår att det känns deppigt med blödningar. Blod vill man ju absolut inte se när man ruvar. Det är dock vanligt med blödningar i början på en graviditet men samtidigt så vill jag inte ge dig falska förhoppningar. Vid mitt första misslyckade IVF-försök så var mensen väldigt sparsam de två första dagarna innan den kom igång ordentligt. Hoppas dock att du har graviditetsblödningar och att det inte är mens. Hoppet är det sista som överger människan. Jag fortsätter hålla tummarna!

Spattan
    - angående crinone så tror jag att kroppen tar upp det den ska väldigt fort. Tror inte du behöver ta en halv till.

Ego: I natt hade vi vattenläcka på nedanvåningen. Har ägnat hela natten åt att bända upp parkett och torka vatten. Nu bor vi på ett byggarbetsplats och kommer väl göra så den närmsta månaden innan allt rett ut sig med försäkringsbolag osv. Som om man inte har tillräckligt mycket annat att tänka på som det är! Känns som om allt går emot oss just nu!
  • Gräddnosen

Flyttar fram listan lite så vi inte glömmer bort den.
    Kolla gärna över er "status" så att den är aktuell!

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Tess, 31 år, 1a IVF slutar i minus, väntar på nästa mens inför FET.

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

KNAPRARE
    * Bellman01, 33år, äter Progynon + sprutar Suprefact.
    * Spattanjansson, 34 år, äter progynon inför första FET (1 IVF slutade i mf)

ÄP
    * Babyväntan, 29 år, 9/3

RUVARE
    * Myslisa82, 27 år, IVF 2 TD 15/3
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD 16/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12

• Gräddnosen

Nej, vilken tråkig läsning det var inne i tråden!
    Är ju tyvärr inte själv på så bra humör pga vår vattenläcka som försäkringsbolaget inte kommer ta i ( ), men blev ännu deppigare när jag läste om myslisa, turkiskpeppar och spattan! Fy, vad trist! Vet ju tyvärr själv hur det känns när man misslyckas och kan förstår om det kommer kännas mörkt och deppigt ett tag. Ni vet att vi finns här för er! Kramar!

Nu mäste det snart vända eller hur? Det blev ju så många fina plus i början på året, men sen har det mest blivit minus. Nu måste vi sätta igång en plusvåg.
    Babyvänta - du är först och sen hänger vi andra på, eller vad säger ni?

• Gräddnosen

Välkommen hem Loppan! Jag har saknat dig!
    Vilken härlig semester du verkar ha haft. Håller med om att alla endo-patienter som nedregleras borde få en subventionerad Thailandsresa!

STORT grattis till förlovningen också! Vad härligt! Hade mannen med en ring till Thailand eller ska ni köpa ringar gemensamt nu när ni är hemma? Kommer det bli bröllop framöver? Förlåt mig om jag är nyfiken men jag älskar verkligen allt som har med bröllop att göra . Min egen bröllopsdag var den bästa hittills i mitt liv. Så bröllop rekommenderas verkligen!

Lycka till med tvättberget!  

Förresten - vad säger de siffror du sett om antalet procent embryon som överlever upptining? Jag är skitnervös över att vår lilla eskimå i frysen inte ska klara sig. Är superneggo och känner att det redan är kört

• Gräddnosen

Rättning - jag menade naturligtvis att min egna bröllopsdag var den bästa DAGEN hittills i mitt liv. Inte att min bröllopsdag var den bästa av alla bröllopsdagar som jag varit på. Men det förstod ni naturligtvis!

• Gräddnosen

Loppan - då får jag hoppas att min klinik (RMC i Linköping) också bara fryser ner toppembryon. Känner mig tyärr ganska skpetisk till att det kommer lyckas och har nog mentalt inställt mig på att vi kommer få börja om igen. Jag VET att man ska tänka positivt, men ibland är det så svårt!

Angående bröllop så hade vi ett STORT bröllop - ca 140 gäster. Som ni förstår så var det omöjligt att hinna prata med alla, men jag kände mig så hedrad och priviligerad av att ha alla de människor som vi älskar där för att fira vår stora dag. Underbart! Bästa dagen i mitt liv!

Du har verkligen något att se fram emot Loppan! Tycker det låter jättemysigt med ett litet intimt bröllop. Då hinner man verkligen prata med folk och så kan man satsa på riktigt god mat. Med tanke på hur många gäster vi hade så blev det inte riktigt det allra lyxigaste på menyn

• Gräddnosen
    Loppan - intressant med din uppdatering från klinikbesöket. Jag har också en autoimmun sjukdom - vitiligo. Vitiligo innebär att kroppen stöter ifrån sig pigmentceller i huden vilket gör att jag har en del vita fläckar på kroppen, främst på händer och armar. Har ofta tänkt på hur detta påverkar mina chanser att bli gravid. Är det fler här inne som har någon autoimmun sjukdom?

Bellman
    - hoppas att mensvärken inte betyder mens utan att det är växtvärk du känner! Men jag vet hur svårt det är att hålla hoppet uppe när man känner den där sketna mensvärken.

TurkiskPeppar
    - jag håller verkligen tummarna att det gick bra för dig idag!

Ego
    : Ikväll tar jag min sista Primolut-tablett. Sedan är det bara att vänta på mensen som ska komma inom 2-3 dagar. Efter det kan jag börja räkna ned till äl och FET.  
  • Gräddnosen

TurkiskPeppar - vi skrev visst samtidigt! GRATTIS! Härligt! Hoppas vi är fler som snart hänger på, vidare till gravidtråden.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2