Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Vi har 2 i frysen och 4 poäng kvar, vet inte riktigt hur vi ska resonera om vi får välja. Kanske är bäst med FET.

• TurkiskPeppar

jomi: Min blödning var också hemsk!!

myslisa: Jag vet inte hur jag känner mig.... galen är väl den bästa beskrivningen tror jag. RMC ringde ju med resultat på blodprovet idag, och de kunde inte ge något klart besked. Mitt hcg-värde var 27, vilker är för lågt för en graviditet men för högt för en icke-graviditet. Så jag ska lämna nytt blodprov på tisdag. Jättejobbigt!!! Jag förstår inte hur jag ska klara en veckas väntan till. Dessutom är jag i princip säker på ett minus eftersom mitt tjuvtest visade det, och jag har inga symtom alls, och de jag hört talas om som fått samma svar har fått ett minus i slutändan. Så jag försöker ställa in mig på ett minus, vill verkligen inte bygga upp hopp och bli så fruktansvärt besviken igen. Det gör för ont!! Men det är svårt att inte hoppas. Kommer vara så nervös varje gång jag går på toa nu för att mensen kanske har kommit. Det hade varit bättre att få ett minus idag när jag är inställd på det än om en vecka.

• TurkiskPeppar

myslisa: rmc sa att mitt värde var för lågt för att kunna ge ett plus på ett urin-test. Så det är ingen idé att jag testar, kommer visa minus. Visst tänds det ett litet hopp, men jag vill inte att det ska göra det när chanserna är så fruktansvärt minimala. Kommer bara göra så ont när det sen blir minus igen. Försöker tänka att jag redan fått negativt besked, men det är svårt. Hur mår du nu? Kram

• TurkiskPeppar

myslisa: Ja, visst är det svårt att inte tänka på vad som kunde ha varit. Tycker också att precis alla runt om mig skaffar barn för tillfället. Riktigt jobbigt hur glad man än vill vara för deras skull.
    Kramar

• TurkiskPeppar

jomi. Ja, det finns hopp, det är det som är så skrämmande! Mitt hopp växer mer och mer för varje gång jag går på toa utan att upptäcka blod, det är såååå nervöst att varje gång!! Kan inte låta bli att hoppas hur mycket jag än försöker. Vill verkligen inte bli besviken, men det finns nog tyvärr inget sätt att undvika det. Tack för att du hoppas åt mig! Skönt att du får börja med sprutor så snart! Kramar

spattanjansson: Lycka till med adoptionsprocessen! Tycker verkligen det är klokt att dra igång det också. Har försökt få med min man på samma planer, men han är tveksam. har tyvärr ingen bra förklaring till din blödning.

bellman: stort grattis till ruvarstatus!! Tummar för att de fäster bra nu! Varför fick du två embryon? Hade de sämre kvalité?

• TurkiskPeppar

bellman: Ok, då är det kanske stor chans till tvillingar då . Håller tummar för det! Vad är andenomyos?

• TurkiskPeppar

uppdaterar listan med mitt nya testdatum

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Tess, 31 år, 1a IVF slutar i minus, väntar på nästa mens inför FET.
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar på nytt igen vid nästa mens)

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

KNAPRARE
    * Bellman01, 33år, äter Progynon + sprutar Suprefact.

ÄP

RUVARE
    * Myslisa82, 27 år, IVF 2 TD 15/3
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD 16/3 (gav otydligt resultat) Nytt TD 23/3
    * Babyväntan, 29 år IVF 1 2 embryon TD 25/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12

• TurkiskPeppar

s89: Det beror på i vilket landsting du ska göra ivf. I skåne där jag bor är det inte lång väntan alls, men i stockholm tror jag det är 1,5 år. Om du ska få gratis-försök måste du få en remiss till ivf från din vanliga gynekolog, så då sätter du inte själv dig i kö utan det ordnar gynekologen. Lycka till med era försök!

• TurkiskPeppar

bellman: Usch, låter verkligen hemskt. Hoppas det inte ska vara aktuellt på väldigt länge än för dig!

Ego: RD 15 nu och fortfarande ingen mens. Hoppet lever vidare även om det är otroligt nervöst!!! Att gå på toa är fruktansvärt för tillfället, är beredd på mens varenda gång! Önskar sååå att min kropp bara är trögstartad och att jag inte drabbats av en avbruten graviditet. Vill göra nytt test NU!!

• TurkiskPeppar

jomi: tror jag ska smygtesta imorgon. Är nog bäst att göra det på morgonen och inte ikväll om jag nu har så låg hormonhalt. Men vet inte om jag kommer att våga lita på testet om det är ett plus. Får se hur jag gör. Lite läskigt är det allt :-/

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2