Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Trevlig resa Loppan! Vallningar eller inte så lär du snart svettas i alla fall Hur länge blir du i Thailand? Kram
Trevlig resa Loppan! Vallningar eller inte så lär du snart svettas i alla fall Hur länge blir du i Thailand? Kram
myslisa: Tack! Hoppas också på eskimåer för oss båda!! Hade känts som en skön trygghet att veta att de finns där.
Gräddnosen: Härligt med ÄL. Lycka till ikväll
spattanjansson: kul att du är på gång! hoppas allt går bra den 12!
jomi: Ja, det är jätteskönt att ÄP är klart. Nu är det äggen jag oroar mi för istället. Oron tar aldrig slut på denna resa
myslisa: Lycka till på ditt ET, hoppas allt går bra!
Ego: 4 av mina 7 ägg har blivit befruktade. Hoppas så att de ska fortsätta dela sig fint! Imorgon blir det ET och i bästa fall några till frysen. Men tror att frysen är för mycket att hoppas på. Det viktigaste är ett guldägg tillbaka till mig! Nervös väntan tills imorgon!
VÄNTRUM
* Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
* Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
* Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
* Spattanjansson, 34 år, 1 IVF (slutade i mf), väntar på mens och sen IVF2 (FET)
* Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
* Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
* Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
* Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
SPRAYARE
* Jomi, 31 år, syskonförsök 2, spraystart suprecur 3/3
SPRUTARE
* Babyväntan, 29 år, IVF1 sprutstart menopur 23/2
* MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
* Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
* Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.
KNAPRARE
*Bellman01: 33år äter Progynon + sprutar Suprefact.
ÄP
* TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3, ET 5/3
* Myslisa82, 27 år, IVF2 ÄP 1/3
RUVARE
* Tess, 31 år, IVF 1, TD 6/3
* Grodprinsessan, 30 år, IVF 1
GRAVIDA
* Lilloppan09
* Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
* Muhina, 29 år, TD 8/2
* Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
* Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
* Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
Gräddnosen: Usch vilken otur du har!! Livet får verkligen aldrig vara lätt! Håller självklart tummar för att det löser sig för dig!! Kramar
myslisa: Grattis till ett strålande resultat!!! Håller tummar för att lilla embryot ska fästa nu!
Gräddnosen: Vad skönt att det ordnade sig! 12 dagar är absolut bättre än en månad. Men visst är all väntan tråkig!!
Tess: Håller tummar för att din mens dyker upp snart och kramar sen tummarna ännu hårdare för att ditt lilla embryo ska klara sig!! På rmc i Malmö måste man också göra FET så länge man har något embryo i frysen. Det är visst nya regler sen i höstas.
jomi: Det skulle bli precis vid årsskiftet tror jag. Den veckan man gör ÄP räknas som v 2 av graviditeten har jag hört. Så gravvecka 40 för dig lär ju bli v 53/v1 (v 13+40) i så fall. Vet inte hur nyår ligger i år, men vissa år finns väl en v 53 och vissa inte. Du får knipa sista veckan om du vill ha en januaribebis Klart man får hoppas Håller tummar för dig!! Själv har jag räknat ut att jag får bebis sista veckan i november ifall allt går vägen. Mycket kan hända innan dess, men drömma kan man ju alltid .
längtan efter lillamirakel: Jag såg delar av det på tv4:s hemsida. Mycket intressant!!
Loppanlängtan: Ok. Jag har förstått det som att FET ska göras när möjligheten finns. Men jag kan ha missförstått, det är mycket information som har skullat in i mitt huvud på sista tiden, så då kan nog något lätt bli fel på vägen . Trodde det var för att öka andelen FET som de gjorde om från 3 försök till poängsystem. Men det där med 2 poäng och 1 poäng har jag fattat på samma sätt som du Bra om man får välja själv tycker jag! Hoppas din resa blir underbar och att du kommer hem utvilad med nya krafter inför nästa försök!
Ego: Nu ruvar jag!! Känns helt ofattbart. Vågar inte riktigt tänka på det. Är rädd för att hoppas för mycket, men samtidigt vill jag vara positiv för att öka chanserna. och att tänka på att det kanske inte lyckas är en alldeles för skrämmande tanke! Fick ett embryo tillbaka och förmodligen två till frysen. Men väntar en vecka till innan jag vågar lita på att något blev fryst, då vissa får ett brev efter några dagar om att embryona inte klarade sig fram till frysningen.
Trevlig helg alla!!