Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Vintra: 13 är ju jättebra!!' själv jar jag aldrig fått ut mer än 8. Trist att de gjorde ont. Vid mitt ena plock lågäggstocken bakom livmodern så dom fick pressa undan den...det gjorde löjligt ont. Men det är ju ändå värt det hela i slutändan. Hoppas du får flera som befruktar sig, eller iallafall ett guldägg!!

• spattanjansson

Jag är oxå en avdom som lyckats klart bäst efter lång nedreglering. Har haft 2 långa 9 mån resp 6 mån. Fick då ut mest ägg och blev gravid båda gångerna. Vid mina två korta lite ägg och ingen fäste...men som alla säger så verkar det där oehört individuellt.

• spattanjansson

Vissa grejer kan man ju köra paralellt när det fäller adoption/Ivf men inte allt. Vi har alltid haft adoption som plan b och förra hösten gick vi den föräldrarutbbildning som krävs.....

Att gifta sig är väl e god ide. En del länder kräver ju att man varit gifta längre än ett år....

• spattanjansson

Ja ibland suger det mesta....då gäller det att hitta nått som suger mindre att göra!!
    Angående giftemål vs barn. Jag tycker det ären mycket större sak att bestämma sig för att skaffa barn ihop än att gifta sig. Barn knyter ju samman två människor mycket mer än vad ett giftemål gör.
    Du får väl fria till honom

• spattanjansson

N'är det gäller köer så är det ju 2 "köer" man ska stå i. Dels hos någon adoptionsbyrå, där kan man ju som sagt ställa sig när som helst, i en eller flera. Men sen måste man ju oxå ställa sig i "kö" hos komunen för utredning. När man kommer dit så fick vi klart och tydligt reda på att OM man ställer sig i den kön då är adoption det enda som gäller. Då är det inga IVF försök under tiden, och att man skyddar sig så man inte blir spontangravid (vilket ju kändes som ett hån typ för oss som försökt så länge). Nu kom vi ju aldrig så långt...

Det är ju oxå jättestor skillnad på köer i de olika länderna. Vi blev "varnade" för sydamerika för där är köerna låååånga, framför allt Bolivia.
    Vi blev oxå informerade om att barn under 1,5-2 år är ytterst ovanligt att man får. Man ska oxå ta ställning till om man kan tänka sig barn med "speciella behov". Väljer man det får man även typ kryssa i vilka speciella behov man kan tänka sig, allt från gomspalt till rullstolsbunden. OM man väljer att man kan tänka sig barn med speciella behov, så får man oxå räkna med att det är just det man får.
    Jag och min man hade bestämt oss för att vi skulle försöka aoptera ett syskonpar med en gång, vilket förmodligen hade resulterat i mist ett lite äldre barn.
    Det är oxå väldigt stor skillnad i pris i de olika länderna. Alltså från 100000 - 400000 hittade vi när vi kollade.
    Vi hade planerat östeuropa vilket verkar vara ett av dom områden med kortast tid.

OBS! Allt som är skrivet ovanför är som vi uppfattade det hela...så jag skriver inte under på att allt stämmer utan det är som sagt mina tolkningar. 

• spattanjansson

Jag kan både förstå det och inte förstå det. när man har kommit sålänge vill dom ju att adoption ska vara det ena man fokuserar på. Sen oman kommeså långt att man fått ett barn tilldelat sig och blir gravid skulle det ju ute bara en toppensituation.
    Dom kam ju inte göra nått åt det men OM man skulle tex bli gravid, meddela det oc sen få missfall...hur påverkar det utredningen?? Lite i sånna banor tänkte jag.

• spattanjansson

Jama: klart du kommer få se plus igen!!!! Jag hade plus på första...fööjt av två minus och se plus igen!! Och ja är ju inte på nått sätt unik!! Kämpa på så kommer det ska du se!!

• spattanjansson

Angående viktippgång....js gick fanken nästan upp mer under tiden med alla hormoner och antidepressiva som jag käkat....än som gravid......

• spattanjansson

Stjärn: ja jag har ingen koll på på rmc sa dom iallafall att det kan vara olika när de fäster!!!! Meeeeeeeeen huvudsaken är ju att dom fäster :)

• spattanjansson

Stjärn: åhhh jag lider med dig. Det är så jäkla jobbigt att bara vänta. :( jag håller tummarna att det håller sig borta!!

• spattanjansson

Stjärn: det är ju olidligt spännande!!

Själv ligger jag på förlossningen sen igår. Har fått havandeskapsförgiftning så här blir jag kvar.....

• spattanjansson

Just nu kollar dom blodtryck och urinen titt som tätt. Ctg på bebisarna (som mår bra)
    Jag går in i v 38 på fredag så det är bara att köra. Det blir nog inte snitt utan va lig förlossning, såvidare jag eller bebisarna mår sämre. Nu ärdet bara att avvakta och dom harvaritfavorit och dratt lite i livmodertppen.
    Så vänta är det vi gör nu, vilar och väntar....

• spattanjansson

Hej!
    Vi önskar er alla ett riktigt gott nytt år, och så hoppas vi såklart att vi får supermånga nya kompisar 2012. Vi håller alla tummar och tår för er alla här inne. Vår mamma hoppas av hela sitt hjärta att det först blir en massa ägg/embryon, sen en massa plus och till sist en jääääääkla massa bebisar!!  Kram
    Ps. Hoppas ingen tar illa upp för att jag visar bild på mina barn.  
  • spattanjansson

Varför är det skadligt för skelettet?? Det har ha aldrig hört!!
    Vid mina långa nedregl. Har jag inte sprayat utan fått spruta, enanton depot

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2