Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Mace: jäkla skitmens :( ledsen för er skull!

• spattanjansson
    Lapsang skrev 2011-09-09 08:35:39 följande:
    Mace: ja känns rätt deppigt nu, allt känns så meningslöst fast det borde inte det för jag har ju ett jättebra liv i övrigt men kan inte riktigt uppskatta det nu utan det känns som att dagarna bara går till ingen nytta. Jag hatar det här att hela livet sätts på paus när man gör ivf.

Nu avtog blödningen IGEN vilket bara gör mig mer förbannad för nu vill jag bara ha detta överstökat så vi kan planera nästa försök. Ngn som vet hur lång tid det kan ta innan allt blöder ut och hcg går ner till noll så man kan testa minus och börja nedreglera??
    gud vilken plåga du genomgår.....lider med er
    tyvärr har ja ginga svar på dina frågor. Sköt om dig!
  • spattanjansson

Bäbisfabriken: trist med negativt besked :(   Men nu vet du iallfall och slipper pendla fram och tillbaks. Själv är jag en sån person som tycker ovisshet är ohyggligt jobbigt. 

tea324 skrev 2011-09-14 16:15:42 följande:

Ååå. Jag älskar redan den här tråden. Så mycket kunskap ni alla har, och pepp. :)

Jag är alltså 36, precis fyllt. Rätt gammalt, men vet inte hur gammalt det är i IVF-sammanhang. Pga min ålder (antar jag) fick jag börja med 225 Gonal-f inför ÄP. Det är väl ganska mycket? Körde så kanske fyra dar, sen 150 i typ 8 dar, sen en dag utan (surfade på tidigare doser) och sen ÄL-sprutan. Kanske var det pga min höga dos jag fick så många ägg... Vad vet jag. Men överstimulerad blev jag sa läkarn. Men inte så allvarligt. Gick över på några dar.

Först ska jag göra FET imorn. Även om jag på nåt vis redan gett upp. Men, men... Om det inte lyckas ska jag ta en diskussion med Ackis (vi går alltså inte privat utan via Landsting) om det vore bättre att testa med ett nytt färskförsök. Fast jag tror de gärna vill att man först använder upp alla i frysen. Men ta en diskussion kan man ju alltid göra.

Härligt att höra att det funkat efter många försök och insättningar. Det ger mig lite mer hopp i alla fall. :)

Jag är oxå 36. Var 35 när jag gjorde mitt fjärde försök och är nu i vecka 33 med tvillingar. Så 36 är självklart ingen ålder enligt mig :)  Du verkar procudera ägg mycket lättare än va jag har gjort.  Har personligen ingen åsikt om FET eller ET är bäst. Jag har bara gjort ET så jag har inget att jämföra med. Allt handlar väl lite oxå om i vilket landsting man bor och hur många försök man har? Där jag gick fick man 6 poäng, där ET slök 2 poäng och FET 1 poäng. Min rekomendation är dock att lyssna på läkarna, jag räknar alltid med att dom vet bäst, det är ju lixsom därför man vänder sig till dom :)
    Lycka till! :) 
  • spattanjansson

Förväntansfull: va jobbigt att du måstw ha så ont! Men bra resultat väger ju upp det hela! Nu hoppas vi på rajtantajtan på labbet och dina resultat :)

• spattanjansson
    Fialotta82 skrev 2011-09-20 13:00:41 följande:
    Saken e väl inte att jag endast skulle tro på denna "läkarstudent" utan mer av att ja känner ju nåt av en brinnandesmärta under utslagen och i musklerna så ja vaknar under nätterna...har gjort det sen förra veckan å det värker som fasen i ryggen en vecka tillbaka.. ringde till 1177 å de sa att de låter som om du har bältros med dessa utslag som sitter på ena sidan å det smärtar som det gör.

Jag har fått ett utlåtande av en läkare som ja va tvungen att besöka annars ville inte vår IVFläkare genomföra återinsättningen...så man tycker man borde kunna lita på den läkare som gör ett utlåtande men ja tvivlar det kan jag säga...nu e mina märken sakta på väg bort men det känns under huden ändå..

Men ja tack för Junie utskällningen Å bäbisfabriken; har ju gjort det så man tycker ju egentligen att ja inte behöver gör detta igen..men ja vi får se..ja ska upp till sjukan nu för att kolla till äggstockarna då det ömmar å jag vill inget annat än att forts. vara sjukskriven så håll tummarna för detta!
    Min kollega fick bältros på handen! Det brände som eldar under huden sa han..han fick lite utslag men det var framför allt smärtan i lederna under huden som gjorde ont....baserat på det så låter det ju som om det kan vara det du har :)
    har för mig att smeknamnet på bältros var just djävuleld eller nått sånt!
  • spattanjansson
    Stjärn skrev 2011-09-27 11:01:57 följande:
    Ja nu tror jag det är kört, el är mkt liten chans att detta kommer bli barn av denna ruvning. Har läst på lite på internet och hittat att 3-dagars embryo ska ha 8celler. Mina har 11 och 12 celler.
    Ivf-dr sa att det ska vara 8-12 celler på dag 3 men som sagt, det har inte jag hittat på internet att det är ok att det är fler än 8.
    Förra gången hade mina embryon ännu fler celler på bara dag 2 och det blev ju tidigt mf. Vad ska jag tro?

Alltså surfa på internet är ju både på gott och ont. jag tycker du ska lita på din ivf läkare. Men det är bara vad jag tycker :)
    Vi håller tummarna!

tea324 skrev 2011-09-27 08:13:00 följande:
    Happ, här blev det inte tredje gången gillt. Mensen kom igår. Rynkar på näsan

Bara att ta nya tag. Vi har fortfarande ägg kvar i frysen. Så just nu känns det ok. Jag ser framåt. Jag tycker värsta tiden är just innan mens, när jag blir helt pms-ig och fattar att det nog sket sig, men ändå inte vet hundra säkert.

En positiv sak är i alla fall att jag haft mkt mindre endo-ont än vanligt denna månad. DET är nåt att glädjas åt!Glad

Va trist :( jäkla skitmens....MEN skönt iallfall som du skriver att du har mindre endo-ont. Det är skönt att det ibland finns nått gott att glädjas över. OCH med fler ägg i frysen är det ju "bara" att hoppa på nästa försök. Lycka till!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2