Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Fialotta82 skrev 2011-05-23 12:21:05 följande:
    På onsdag..eller ja tekniskt på torsdag..tar blodprov på onsdag å får reda på de dan efter.. tack för tummehållandet!
    ¨Då håller vi tummarna ett tag till...hoppet är det sista som överger oss!!
    hosianna skrev 2011-05-23 11:25:04 följande:
    Gulliga du =) Man får väll vara glad att man inte mår dåligt istället så länge de varar! Vet ju att de kan gå ändå men den dåliga känslar har börjat krypa sig inpå och jag tror först o främst det är en försvarsmekanism från min sida för att ara förberedd om det går dåligt, hoppet finns ju förståss fortfarande kvar även om man knappt vågar hoppas....

Vad har hänt förväntansfull?
    Jag kände mig oxå rätt negativ i början på vårt sista försök, även ifall jag var yr precis som första gången..men sen smög sig ändå en känsla in i magen att nått kändes annorlunda, men jag erkände INTE det utåt..utåt sa jag att jag var säker på att mensen ska komma, för jag ville lixsom lindra fallet IFALL det sket sig igen...
    Jag tror spontant att vi IVF:are grubblar alllllllllllllllldeels för mycket, men visst det är nog omöjligt att låta bli..men vi känner ju efter så vi nästan spricker :)
  • spattanjansson

Bäbisfabriken: oh va trist att det inte funkade :(  
    Angående det där med hur länge man ska vara nedreglerad, eller köra korta eller långa är det ju så himla olika. Jag förespråkar ju långa, men det är ju lika många här inne som det har funkat med korta.....

• spattanjansson

Bäbisfabriken: du har väl ett barn? Hur länge vad du nedreglerad inför det försöket....det funkade ju uppenbarligen för dig så du kanske ska köra en repris! 

• spattanjansson

Bäbisfabriken: jag tror egentligen ingenting, eftersom för alla vi med endometrios verkar olika metoder funka. Jag har en kollega på jobbet med endo och hon har blivit gravid naturligt, en del här inne är ju nedreglerade korta perioder inför varje försök och det funkar för dom. Medans jag bara har lyckats när jag har varit nedreglerad minst 6 månader. För mig har det ju varit så att så fort jag fått en mens, så har endon startar för jag har en ganska aggresiv version, och då gäller lång nedreglering. MEN som sagt, så är det ju inte för alla, Vet att Loppanlängtan tex varit nedreglerad mycket kortare tid och har positivt resultat så det är som sagt superolika!

• spattanjansson
    hosianna skrev 2011-05-25 11:02:03 följande:
    Puffar min egen fråga o lägger till en

Undrar en sak till, ledsen om jag blir tjatig, men min sjukgymnast sa nåt om att de kunde va bra att inte höja pulsen för mkt under ruvningen, typ inte komma upp i 120 o uppåt, jag fick ett litet ryck här på morgonen o började städa, hann bli hyffsat varm innan ja kom på mig o kollade pulsen som då låg på 100, nån som har koll på sånt här? E de dåligt måntro?, jag tänker att man lör ju röra på sig men hur mkt liksom. Ni får gärna suck lite åt mig, jag sitter just nu o gör det åt mig själv =P
    Det där har jag aldrig hört...jag har både joggat, spinnat, åkt slalom och annat när jag ruvat! och det har funkat fint..men visst behöver man inte överdriva, ta det lite lugnare än vanligt men liten städning tror jag knappast kan vara farligt...
  • spattanjansson

vi fick icsi på våra två sista försök...men det var inte ens någon som berättade det för oss....och för mig spelar det kvitta...huvudsaken är ju att det funkar :)

• spattanjansson
    Fialotta82 skrev 2011-05-28 18:06:57 följande:
    Jag ska prata med läkaren på onsdag för nu börjar ja bli orolig att jag har nån sorts av tarmsjukdom...jag fick ut nåt som såg ut som blodig vävnad/slemhinna igår å idag e ja skitöm en bit upp i ändtarmen...nåt e det mer än endon...fan va ja hatar allt just nu
    men usch, stackars dig...skulle nog prata med läkarenom jag vore du...hoppas du blir bättre snart...nån jävla gång måste det ju vända lixsom! *kram*
  • spattanjansson
    hosianna skrev 2011-05-29 15:05:31 följande:
    Läste det här igår och de gjorde en ju inte alls nåt lugnare =)

- I dag avråder man par från samlag, som genomgår provrörsbefruktning. Men studier har visat att par som genomgick IVF, provrörsbefruktning, och som hade samlag i anslutning till äggöverföringen hade färre missfall än de som inte hade samlag. Men mer forskning behövs på det här området, säger Kristina Gemzell Danielsson.  - www.villhabarn.se/content/317-Nya-ron-om-orsa...

Hur har ni gjort efter ET/FET? vi har inte haft sex alls sen FET, har inte vågat göra nåt som engagerar "magen" för mkt, men nu känns det som o det kanske va dumt..?

Alltså spontant känns det ju som att jag nog skulle ivlja ha lite mer "bevis" innan jag litade på sånt här....Vi valde att INTE ha sex alls...till mig sa dom på RMC till att ingen sex på 3 veckor....Tror nog inte vare sig det ena elelr andra gör någon stor skillnad....jag litar på vad min magkänsla säger....
    Ocn nu när jag är gravid vågar jag inte ha sex heller, mannen är sådär glad när jag säger han får vänta minst 6 månader till :)
  • spattanjansson
    hosianna skrev 2011-05-29 18:09:46 följande:
    Haha, ja det är då sannerligen synd om våra män, men å andra sidan kan man ju se det som deras bidrag till det kroppsliga lidande som denna process utsätter oss för =P
    Haha...ja det har du fanken rätt i....dom kan minsann få lida lite oxå....det är just mest oss det är synd om..fysiskt iallafall..på ÖK behövde dom ta blodprov på oss, och mannen AVSKYR sprutor..nästan så jag njöt att han äntligen fick vara med om något obehagligt...det han måste göra annars är ju att gå in i ett rum och ha lite rajtantajtan för sig själv...BUHU...jättesynd om dom lixsom även ifall han tycker det oxå är rätt jobbigt :)

EGO: försöker säga till min man att vi kommer ha MASSSSOR av tid för sex sen....vet bara inte riktigt när sen är...Just nu är min sexlust=noll...Har så ont i bäckenet/ligamenten och även i magen så sex känns helt out of the question...
  • spattanjansson
    Mace skrev 2011-05-29 22:10:03 följande:
    Hihi. Lite samma här faktiskt. Sambon har klagat väldigt mycket på detta blodprovet och varje gång vi skall någonstans så frågar han "det är väl inte mer blodprov väl?" (Fast i ärlighetens namn så tycker han förstås synd om mig, det är ju inte så att han tycker att han lider mer.)
    haha...nää det är samma här....vet att min man önskar ibland att han kunde lixsom ta över..men det går ju inte....
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2