Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Vad har hänt förväntansfull?
Jag tror spontant att vi IVF:are grubblar alllllllllllllllldeels för mycket, men visst det är nog omöjligt att låta bli..men vi känner ju efter så vi nästan spricker :)
Bäbisfabriken: oh va trist att det inte funkade :(
Angående det där med hur länge man ska vara nedreglerad, eller köra korta eller långa är det ju så himla olika. Jag förespråkar ju långa, men det är ju lika många här inne som det har funkat med korta.....
Bäbisfabriken: du har väl ett barn? Hur länge vad du nedreglerad inför det försöket....det funkade ju uppenbarligen för dig så du kanske ska köra en repris!
Bäbisfabriken: jag tror egentligen ingenting, eftersom för alla vi med endometrios verkar olika metoder funka. Jag har en kollega på jobbet med endo och hon har blivit gravid naturligt, en del här inne är ju nedreglerade korta perioder inför varje försök och det funkar för dom. Medans jag bara har lyckats när jag har varit nedreglerad minst 6 månader. För mig har det ju varit så att så fort jag fått en mens, så har endon startar för jag har en ganska aggresiv version, och då gäller lång nedreglering. MEN som sagt, så är det ju inte för alla, Vet att Loppanlängtan tex varit nedreglerad mycket kortare tid och har positivt resultat så det är som sagt superolika!
vi fick icsi på våra två sista försök...men det var inte ens någon som berättade det för oss....och för mig spelar det kvitta...huvudsaken är ju att det funkar :)
- I dag avråder man par från samlag, som genomgår provrörsbefruktning. Men studier har visat att par som genomgick IVF, provrörsbefruktning, och som hade samlag i anslutning till äggöverföringen hade färre missfall än de som inte hade samlag. Men mer forskning behövs på det här området, säger Kristina Gemzell Danielsson. - www.villhabarn.se/content/317-Nya-ron-om-orsa...
Hur har ni gjort efter ET/FET? vi har inte haft sex alls sen FET, har inte vågat göra nåt som engagerar "magen" för mkt, men nu känns det som o det kanske va dumt..?