Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Junie: har faktiskt aldrig hört om någon som har så kort ruvtid? Ska du lämna blodprov??
    Ja lämnade blodprov på dag 12 när jag gick på rmc...
    Vilket super resultat du fått. Grattis :)

• spattanjansson
    Lapsang skrev 2011-06-21 14:50:08 följande:
    ETT sketet befruktat ägg efter äp som var igår.. Har inte så stora förhoppningar om att bli ruvare imorgon. Nu ska jag tröstäta choklad.
    Va trist. MEN hoppet är ju inte helt ute....det kan ju vara ett guld ägg. Tycker du ska lägga dig i soffan och äta massa god choklad MEN samtidigt hoppas hoppas och tänka positiva tankar!! Håller tummarna för dig!
  • spattanjansson
    Lapsang skrev 2011-06-21 16:30:03 följande:
    Tack söta snälla för tummhållningar och beklaganden, det var precis vad jag behövde! nu har jag goffat stora mängder choklad!
    Jag tror jag gör dig sällskap när jag kommer hem. Tror lite chokladkräningning från småland kan hjälpa till så det blir massa rajtantajtan på labbet så du får ett fint embryo :)
  • spattanjansson
    Lapsang skrev 2011-06-21 17:57:24 följande:
    spättan: tack, toppen! vårt lilla embryo behöver alla trollformler och moralisk support som finns!
    snacka om att jag har tankarna på ivf och är helt disträ, när jag hade köpt chokladen i affären och betalat gick jag bara därifrån1 Killen i kassan kom springande efter mig när jag kommit runt hörnet utanför affären!
    OJ, det kunde ju slutat i katastrof!!! :) vilken tur att han hann i kapp dig.....men jag vet hur det är/var...man är superfokuserad 99,9% av dygnet kretsar kring IVF...helt galet egentligen..men inget man kan göra nått åt...spelar ingen roll hur många som säger man ska slappna av och tänka på annat...det går inte helt enkelt. 
  • spattanjansson

Bäbisgabriken/mace: i know.. De är skittråkigt..gjorde samma sak förra sommaren...men vet ni jag tycker det är lättare att vänta över sommaren än mitt i vintern...livet är på nått sätt lite lättare när det är sol och värme. Passa på att njut av allt ni inte oommer få äta och dricka sen :)
    Vet att det är lättare sagt än gjort...försöker peppa er lite :)
    Och du bäbisfabriken, positiva tankar nu...du ska förhoppningsvis ruva snart!!!!!

• spattanjansson

Juni:tror knappast du är ensam det :) dom flesta känner nog inte så mycket i början...det är nog vi Ivf bruttot som känner efter för mycket...och kanske inbillar oss lite :)

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2