Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Loppanlängtan: Håller tummar och tår så hårt det bara går för att den/de ska stanna kvar hos dig!!! Kan ju bara vara en liten blödning och inget missfall, är ju ganska vanligt med blödningar i början av en graviditet. Kramar

• TurkiskPeppar

Väldigt längesen jag skrev här, hör ju inte riktigt hemma här nu sedan jag fått min lille skrutt, men är ändå inne här och läser ganska ofta. Hoppas på att tråden ska finnas kvar när vi ska göra syskonförsök

Blev såååå glad när jag läste om loppans plus!! Sort GRATTIS!!!!! Det var verkligen på tiden att ni fick lyckas! Kramar

Själv har jag åter igen blivit påmind om hur hemskt det är med endo. Lyckades förtränga det under graviditeten och hoppades få slippa hemska mensen och endosmärtorna under amningen också, men klarade mig bara 6 veckor efter förlossningen innan eländet kom tillbaka igen. Avskyr det verkligen!

Önskar alla endo-tjejer som kämpar ett stort lycka till och håller mina tummar för er!!! Ni är verkligen värda ett plus snarast allihopa!!!! Kramar

• TurkiskPeppar

Bäbifabriken: Tack för tips. Jag började faktiskt med cerazette i helgen. Har tagit tid innan jag fick läkartid och recept. Så har hunnit ha mens tre gånger efter förlossning. Är så orolig varje gång jag blöder att det ska bildas cystor och förstöra inför kommande syskonförsök. Jobbigt att inte veta hur det ser ut inne kroppen! Har inte haft riktigt lika mycket mensväsk som innan graviditeten, men har fortfarande lika mycket problem med tarmarna som jag brukade ha vid mens förut också :-/ Hoppas det ska gå bra med ert syskonförsök. Tänker ni prova naturligt innan ni gör ivf? Vi ska nog börja med syskonförsök till sommaren. Vet inte riktigt hur vi ska tänka kring när vi ska sluta med piller och hur länge vi ska prova själva....

• TurkiskPeppar

Hej alla!
    Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden. Höll till här en del under 2010 när jag gjorde IVF som slutade med en liten kille i november. Nu har vi bestämt oss för att göra syskonförsök. Hade egentligen tänkt vänta längre, men min endo har blivit mycket värre på sista tiden så jag vågar inte vänta mer, för då kanske det blir försent. Vi har två små embryon i frysen och hoppas, hoppas att någon av dem ska överleva upptiningen. Jag gör stimulerat FET med progynon? Någon annan som testat det? Min klinik verkar inte alls ta hänsyn till om man har endo eller någon annan problematik så det känns inte som man får bästa möjliga behandling utifrån sina förutsättningar :-/ Därför jag undrar om någon mer med endo använt samma medicin. Idag var jag i alla fall på UL och slemhinnan såg fin ut så på fredag blir det återföring ifall någon av de små överlever. Nervöst!

Har läst lite bakåt i tråden och ska när jag har tid läsa ännu mer. Håller tummar för er alla som kämpar!! Håller extra hårt för er som längtar efter ert första plus!! Endometriosen är en fruktansvärt sjukdom och att dessutom behöva vara barnlösa på grund av den är ett öde som ingen förtjänar!! Jag har tre stycken autoimmuna sjukdomar och om jag fått möjlighet att välja bort en av dem skulle jag aldrig tveka att välja endon!! Kramar till er alla

• TurkiskPeppar

Lapsang: Bäbifabriken känner jag igen Grattis till ert plus! Jobbigt att det tagit så många försök att få till det bara :-/. Ska hålla tummarna för att allt ska gå bra den här gången för er!!
    Min mens kom igång bara en dryg månad efter förlossningen trots att jag helammade :-/ Så endon har tyvärr haft gått om tid på sig att växa. Har ingen läkarkontakt för min endo (mer än en vanlig gynekolog som inte är så särskilt kunnig på området) så det har liksom inte blivit av med någon nedreglering heller. Har gått på mini-piller, men haft blödningar ändå. Så är lite orolig för att endon ska ställa till det ordentligt nu när vi försöker bli gravida igen :-/. Men just nu är jag mest nervös för att inget embryo ska överleva på fredag. Två stycken är ju inte så mycket hoppas på. 
    Tycker inte heller att endon blivit direkt värre av progynonen, men trötthet och huvudvärk lider jag av. Hoppas sååå att det ska vara värt det!   

• TurkiskPeppar

Lapsang: Önskar det fanns något endocentrum i skåne, skulle gärna träffa en expert! Både för fertiliteten och för smärtan. Men till sthlm/uppsala är det lite för långt så länge jag inte får ännu mer problem. Hoppas du får bra hjälp på onsdag!!

Jag har också hört det om att smärtan inte är relaterad till endons utbreddning, så hoppas det stämmer. 
    Ja, 60 % låter  bekant, så hoppas hoppas våra embryon tillhör den skaran. Usch vad nervös jag börjar bli inför morgondagen! och om vi har tur imorgon väntar ett par veckor med ännu mer nervositet!! Tack för tummar!!

• TurkiskPeppar

Inget embryo överlevde upptiningen Känns riktigt tungt just nu. Hur mycket man än försöker förbereda sig på ett negativt besked så gör det ändå så ont när det väl kommer.

Vet inte riktigt hur vi ska gå vidare nu. Skulle ringa nästa vecka och prata med sköterska. Men om jag inte fått helt fel för mig så tar inte min klinik emot privatpatienter (om man nu inte redan har embryo i frysen). Så jag måste hitta ny klinik. Är det någon som har erfarenhet av Curakliniken eller Öresundskliniken?? 
    Vet inte heller hur jag ska göra med endon i väntan på ny behandling. Orkar verkligen inte med någon mer mens    

• TurkiskPeppar

Tack för stödet!

Lapsang: Har jagat kliniken idag för att fråga om nedreglering, men inte fått tag i dem :-/

Loppan: Kanske får bli Cura då  Ska se vad Rmc sägenär jag får tag i dem, kanske är det jag som missförstått att vi inte får gå kvar där längre. Fast är inte helt säker på att jag vill vara kvar där oavsett.

Vindla: Usch vad jobbigt för er! Förstår precis hur du känner. Vissa graviditeter går bara inte att glädjas åt även om man vill.

Någon som gjort stimulerat FET och avbrutit behandlingen när inget embryo överlevt som vet ifall det är normalt att få en blödning direkt efter då? Skulle ju egentligen haft mens förrän om cirka 2 veckor, men började blöda idag :-/ Slutade med alla hormoner i fredags då jag fck veta att det inte blev någon FET.  

• TurkiskPeppar

Baltazaar och Loppan: Tack för era svar! Då vet jag att det är normalt i alla fall. Inte lyckats få tag i rmc idag heller, men imorgon har jag mer tid till att jaga dem, så hoppas få lite klara besked då.

• TurkiskPeppar
    Baltazaar skrev 2012-04-17 21:09:25 följande:
    Vet du vad det kostar med FET på rmc malmö? Och om man betalar för återföringen eller för upptiningen? Har du fler där nu lr skulle ni byta klinik?

Jag minns inte exakt vad det skulle kosta, men cirka 12500. Vad jag hört är det bara om det blir återföring som man betalar, men vet inte helt säkert. Får väl se om det dyker upp en räkning :-/ Vi har inga fler embryon kvar så nu blir det klinik-byte. Tror vi ska ta Cura. Fick i alla fall tag i RMC idag och de skulle skicka hem vår journal så vi kan ta med den till nästa klinik. Jag fick även telefontid med en av deras läkare så jag eventuellt ska kunna få hjälp med nedreglering fram tills vi får kontakt med en ny klinik.

Mace: Håller tummar för dig hårt den här veckan!

hosianna: Känner igen ditt gamla namn, höll nog till här samtidigt när jag gjorde ivf 2010. Tråkigt att läsa att ni fortfarande inte lyckats  Tycker verkligen det är er tur nu och önskar så att nästa gång ska gå vägen för er!!!  

JaMA: Grattis till nya släktingen!    
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2