Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Trinity: Jättetråkigt Hoppas ni ska hitta någon metod som passar bättre för er!

spattan: Håller mina tummar för att du inte ska få äta någon skinka

• TurkiskPeppar

Loppan: Kramar tummarna jättehårt för din ruvning nu!! Det är er tur den här gången!!!

Gräddnosen: Skönt att ha ett annat alternativ klart. Vi pratade också mycket om adoption innan vi plussade, men min man var lite mer tveksam än jag till det :-/

• TurkiskPeppar

Hej alla kämpare! Tittar in till er fortfarande och läser då och då och har förstått att flera av er är på gång igen nu efter semestrarna. Ville bara säga att jag håller tummarna stenhårt för er alla och hoppas på massor av bebisar 2011!!! Kramar

• TurkiskPeppar

Bellman: Läste tyvärr inte ditt inlägg förrän nu och hann därför inte svara innan ditt VUL . Finns ju som du själv skriver inget säkert sätt att bli gravid tyvärr. Är nog ganska individuellt vad som fungerar bäst. Själv var jag bara nedreglerad några veckor precis som alla som kör långa protokollet är, oavsett om de har endo eller inte. Läkarna brydde sig inte om endon alls verkade det som. Kändes väldigt konstigt då, men gick ju som tur var bra för mig ändå. Jag var ganska nyopererad när jag påbörjade ivf-försöket så kanske var jag ganska endo-fri redan innan nedregleringen. Gjorde titthålsoperation där de brände bort mycket endo i november och ivf påbörjade vi i februari.

Det bästa man kan göra är nog att lita på läkarna och hoppas de vet vad som är bäst i varje enskilt fall.
    Önskar er alla ett stort lycka till med era försök!!!!!

• TurkiskPeppar

spattan: låter konstigt att mensen skulle kunna komma redan. Hoppas verkligen det är något annat som spökar!! Fortsätter hålla mina tummar för ditt ruvande!! Kramar 

• TurkiskPeppar

Bellman: GRATTIS!! Undebara nyheter!!! Blir jätteglad för din skull och håller tummar att den /de ska stanna kvar!

Spattan och Gräddnosen: Önskar såååååå att ni också ska få plussa snart!! Det är ni verkligen värda! Kramar

• TurkiskPeppar

Gräddnosen: Jag är inne här och läser ofta och håller mina tummar för er. Men brukar inte skriva eftersom jag redan lyckats blir gravid och inte riktigt uppfyller kriterierna för tråden längre. Tycker dock det är synd att här är så tomt. Är säker på att det finns massor av endo-tjejer i andra ivf-trådar som hade haft glädje av den här tråden. Det är ändå något speciellt med att kunna utbyta tankar med andra som har svårigheter att bli gravida av samma anledning som en själv. Kanske får man gå in i andra ivf-trådar och tipsa om den här för att locka hit dem Förstår också att det var jobbigt att höra om din kompis. Jag hann uppleva 4 fulla graviditeter bland nära kollegor medan vi försökte, plus flera kompisar som började försöka efter oss och som hann få barn innan vi ens blivit gravida. Det är så jobbigt att se!! Önskar att det blir din och spattans tur så fort ni nedreglerats färdigt!!! Kramar

• TurkiskPeppar

Ja, loppanlängtan kommer nog tillbaka igen. Trinity har blivit gravid på egen hand har jag för mig, efter en lång nedreglering. Så lång nedreglering är verkligen att rekommendera

• TurkiskPeppar
    Hej allihopa!
    7 november föddes äntligen vår lille Malte. Det har verkligen varit en omtumlande tid sedan dess med massor av kärlek, men minst lika mycket oro. Vi har sedan dess (och är fortfarande) inlagda på neonatalen på grund av att Malte haft för lågt blodsocker, en infektion och ett medfött hjärtfel. Blodsocker och infektion är äntligen bra, men hjärtat kommer alltid behöva kollas upp noga och så småningom opereras.

Jag önskar er alla ett stort lycka till med era försök och håller mina tummar allt jag kan för att ni snart ska få uppleva samma stora mirakel som jag fått göra! Kramar

VÄNTRUM
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.
    * Spattanjansson, 34 år, 3 IVF, nedreglerad inför försök 4:a.
    * Gräddnosen, 31 år, 2 ET + 1 FET, nedreglerad inför IVF 3
    * JaMA08, 32år, ÄP beräknat v.3 2011 (1;a Ivf)
    * Bäbifabriken, 34 år, väntar på lång nedreglering inför IVF i maj 2011 (snittats i aug -10, måste läka 9 mån).
    * Junie, 26 år, nedreglerad sedan 6 månader, väntar på kallelse till malmö sjukhus (RMC) för IVF. 
    * Förväntansfull82, 28 år
    * Barnsugen, 32 år, gjort 3 FET (RMC Malmö), gravid 2 ggr men MF båda ggr. Väntar på ev nytt FET.

SPRAYARE
    * JaMA08, sprayat sedan 090610
    * Smulan 81, sprayat sedan 101115

SPRUTARE

ÄP

RUVARE
    *Ninjan testdag 29/11

GRAVIDA
    * Bellman01, 33 år, 4:e IVF  och 2 FET,  TD 2/10
    * Trinity78, 32 år, gravid naturligt efter tredje misslyckade IVF-försöket 
    * AnnaEmma01, 23 år, 1 IVF, TD 1/6 
    Jomi, 31 år, syskonförsök, TD 21/4
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12

FÖDDA BARN EFTER IVF I DENNA TRÅD
    * Bäbifabriken, 34 år (33 då jag blev gravid). 1:a IVF TD 13/12 2009. En pojke född 19/8 2010.
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF, TD 14/12. En pojke född 18/7 2010.
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3. En pojke född 7/11 2010.
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2