Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Vijja: Grattis till både ruvarstatus och frys-embryo! Håller tummar för att det ska fästa fint nu!!

• TurkiskPeppar

jomi: Molvärk kan ju faktiskt vara ett gott tecken. Hoppas ditt hopp återvänder snart, vet hur mycket det pendlar under ruvarperioden (och även innan och efter). Håller tummarna för ett fint plus i slutändan!

Loppan: Har bara använt crinone, men upplevde det inte heller som så särskilt kladdigt alls. Ändå verkar det ha funkat Så du lyckas säkert få ut vad du ska. Håller tummar för din ruvning också såklart!

• TurkiskPeppar
    bubbeltjejen skrev 2010-04-16 21:48:52 följande:
    Hade du också molande värk och ömmande bröst när du ruvade? Jag känner av båda dessa ( glömde nämna det där med ömmande bröst i ett tidigare inlägg)Vore intressant och höra hur ni kände under ruvningen, ni som är gravida nu
    Ja, jag hade en molande värk i magen när jag ruvande, till och med mer än molande, den var som riktigtt kraftig mensvärk emellanåt. Men jag hade inte ont hela tiden utan det kom och gick hela tiden. Sen hade jag väldigt ömma bröst också. Vet inte om brösten kanske var en biverkning av progesteronet, för jag var nog mer öm i dem när jag ruvande än vad jag är nu Annars hade jag inte så mycket symptom under ruvarperioden. Har inte så mycket nu heller fast jag är i v 9, så att vara symptomfri behöver inte vara något negativt. Håller tummarna för att du ska få ett plus!!
  • TurkiskPeppar

jomi: Ja, tiden går fort Men eftersom mitt första grav-test krånglade så jag fick vänta ytterliggare en vecka på att få göra ett nytt så jag har ju bara vetat om att jag är gravid i 3,5 vecka nu. Kanske därför det låter mycket med v 9. Jag mår ganska okej faktiskt. Har inga symptom som är värda att klaga över Är fruktansvärt trött, kissar ofta och lider av förstoppning. Sista dagarna har jag känt av lite illamående också, men inte alls så farligt mycket. Är bara så otroligt lycklig sen ultraljudet i torsdags! Innan det vågade jag inte riktigt njuta och tänka på mig själv som gravid, men nu känns allt bara fantastiskt

Hoppas så att ni andra också ska få plussa snart!! Det är ni verkligen värda!!! Håller tummar för er alla!!!

• TurkiskPeppar

LillaD: Välkommen hit! Hoppas ert nästa försök ska gå bättre! Jag behandlades med suprefact sprutor, gonal-f sprutor och pregnul som ÄL-spruta. Fick bara ut 7 ägg visserligen, men av de blev 3 topp, två i frysen och en liten skrutt som växer i magen nu

bellman: Tack! Ja, det är en riktigt buse som gillar att skrämma sina föräldrar Lycka till med dina läkarbesöken. Håller tummarna för att nya kliniken ska kunna hjälpa er bättre!!

spattanjansson: Håller tummarna för att det inte ska vara en ny cysta på gång!!

bubbeltjejen: Underbart att höra att du är på ett strålande humör Här är också allt kanon även om jag sovit bort hela förmiddagen Spännande att TD närmar sig!! Håller tummar för ett fint plus!!!

jomi: Lycka till ifall du bestämmer dig för ett tjuvtest! Håller tummarna för plus oavsett när du testar!

• TurkiskPeppar
    Lilla D skrev 2010-04-18 22:43:33 följande:
    Tack så mycket för svar! :o)Jomi, har du lyckats bli gravid efter dina behandlingar?Turkisk peppar, tack så mycket och grattis till lilla bebisen i magen! Undrar vad suprefact är och varför man tar dem? Var det din första ivf?Gräddnosen, tack så mycket! Varför trodde läkaren att det är bättre med menopur för oss som har endometrios? Vad tråkigt att höra att första försöket inte lyckades, hoppas det går bättre för dig nästa gång!
    Tack Suprefact är en nedregleringsspruta som sätter en i falskt klimakterie. Går även att göra med hjälp av nässpray eller andra sprutor. Ja, det var min första ivf

jomi: Stort grattis!!!!! Helt underbart ju!!!
  • TurkiskPeppar

Någon som vet hur långt efter ÄP man kan bli överstimulerad?
    Inte kan man väl drabbas över en månad senare??

• TurkiskPeppar

Jomi: Nja, jag började mest fundera när jag läste allt här om ös och relaterade en del till mig. Men är nog bara jag som är nojig. Gick plötsligt upp 3 kg i vikt på bara 4-5 dagar (detta var för ungefär en vecka sen, när jag var i v 8, och vikten håller i sig sen dess). Sen har jag sista veckan känt mig ovanligt andfådd och sista dagarna har jag haft ont strax under brösten (känns som längst ner i lungorna). Men det är ju så längesen jag tog några sprutor nu!! Dessutom fick de bara ut 7 ägg från mig. Tycker det verkar väldigt otroligt att jag skulle kunna bli överstimulerad då. Är kanske bara konstiga grav-symtom jag drabbats av

• TurkiskPeppar

Stort grattis Annalisa!!! Det är ju underbart!

jomi: Jag har precis tvärtemot dig... allt jag äter  fastnar!! Inte bra alls när man är så här hungrig precis hela tiden!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2