• Ninninn

NÅGON som fått barn efter upprepade missfall???

Jag har haft 3 missfall och har nu börjat en utredning..
    Finns det någon med samma problem som mig men som har fått barn till slut???
    Jag har ju liksom tappat hoppet vet inte hur mycket mer ja kommer att orka..

• Svar på tråden NÅGON som fått barn efter upprepade missfall???
  • Ninninn

De sa dom till mig med för om ja blev gravid kunde dom inte göra den undersökningen på mig som dom va tvungna att göra för att se om jag hade en skiljevägg eller inte, de hade ja ju inte så de va ju bra..

Oftast hittar dom ju inget fel, ja fick trombyl utskrivet så ja hoppas att dom hjälper mig att behålla nästa graviditet

• Barbaboo

Nu har jag pratat med gyn.

Jag berättade om min misstanke om pågående graviditet och hon sa Grattis!

OM jag är gravid (vilket jag ska testa i morgon) så ska jag få komma på ett vul i v6 och konstatera graviditeten. Sen ska jag få något som heter Fragmininjektioner, som en extra hjälp... Absolut ingen garanti för en hel graviditet. Men alltid en hjälp i rätt riktning tänker jag...

• AnnaGee

marieh!

Grattis och lycka till. Verkar hoppfullt med fragmininjektionerna.

• Barbaboo

AnnaGee, tack snälla. Men jag gjorde ett test idag BIM -1
    Men inget plus så långt ögat kunde nå :(

Så nu väntar jag på utredningen och hoppas den kommer igång snart.

Hug.

• Anatea

Hej

Här är en som varit hårt drabbad av upprepade missfall.
    Vi fick en son i februari 07 och när han var ca. 1 år ville vi ha syskon. Blev sanbbt gravid, men det hela slutade i missfall i vecka 11.
    Därefter följde inte mindre än 5 tidiga missfall och ett MA som upptäcktes i v.13.

Vi fck tid för utredning i februari 2009 men i samma veva flyttade vi till annan stad, och sjukhuset där jag skulle göra utredning ville inte remittera mig till nya stadens sjukhus, utan de sa helt enkelt att jag fick börja om från början med ansökan etc.
    Då gav jag upp. Bestämde mig för att strunta  det helt och hållet.

Men så misstänkte jag i slutet av april 2009 att jag kanske var gravid igen. På eget bevåg köpte jag då Albyl Minor och tog 1/4 tablett varje dag. Ringde även kvinnokliniken och förklarade min historia och hur läget var nu.
    Där på sjukhuset var de helt UNDERBARA, fick komma in på en gång och göra VUL, gjorde därefter vul varje vecka fram till vecka 11, då satte läkaren in Innohrp, som är blodförtunnande, dessa sprutor fick jag ta dagligen fram till v. 36.

Nu sitter jag här med en liten tjej på 3 månader!

• Barbaboo

Anatea, vilken otrolig berättelse, vilka kämpar ni är!
    Det ger mig hopp om att fortsätta, en dag i taget. Jag väntar nu min utredning och försöker leva i tilllit...

• Bouganville

Anatea:
    Får nästan tårar i ögonen för jag blir så glad....eller så är jag bara extra känslig just nu, skulle ju ha mens igår var den nu tog vägen....

Kanske ändå ska köpa ett test fast jag inte har några som helts förhoppningar eller känsla. Nu när man har haft några missfall så inser man ju att alla graviditeter (åtminstånde i början) är såååå olika.

• Bouganville

Behöver verkligen hopp och stöd!

Som jag skrev igår så är det mensdax. Någon gång mån-ons skulle jag ha mensen. I går kväll tänkte jag lite på det och blev lite nyfiken på att testa. Jag är inget testfreak men har ändå gått på att köpa lite ägglossningstest på nätet. Har också hört att de kan ge utslag vid graviditet. Tog ett sådant test och det gav utslag. Ok! Jag har ett gravtest hemma men jag ville inte testa på kvällen för tror att morgonurinen är bäst.

Vaknade inatt vid 4 och behövde kissa...lika bra att göra testet nu. Gravid!

Blir egentligen inte överlycklig utan tänker lite för mig själv att "detta behöver inte betyda så mycket". Jag har tidigare graviditeter försök att aldrig vara orolig utan blivit super lycklig och gått 1000 ggr händelserna i förväg. Idag var jag cool och under dagen har jag faktiskt inte tänkt på det så mycket.

Vid 15 tiden kom mensen!!!
    Nu där emot blir jag extremt påverkad, var tvungen att gå från jobbet med gråten i halsen och när jag cyklade hem så flyger tårarna. Jag känner mig så misslyckad. Jag verkar ju ha ganska lätt för att bli gravid för förra månaden fick jag också missfall och nu direkt efter, har nu 3 missfall och är jätte osugen på att gå på utredning. Vill inte tro det är något fel på mig bara "otur" samtidigt som det är också jobbig och inte veta.

Idag är nog inte rätt dag för att fatta några beslut om framtiden!

• Ninninn

Men kan du verkligen ha fått missfall igen så tidigt, du gjorde alltså test i morse som visade gravid och sen några timmar senare kom de blod förstår ja rätt då..

Ja skulle fått min mens igår så ja trodde att ja va gravid men idag kom den, fasen va besviken ja blev..

Jag förstår hur du menar med att man inte kan glädjas åt plusset, varje gång man har gjort det har de ändå blivit missfall och de e som om någon slår dig i ansiktet om å om igen så ja kan inte heller glädjas jätte hemskt men tyvärr sant..

Livet e så jävla orättvist (ursäkta språket) varför kan man inte bara få vara gravid i 9 månader

• Bouganville

Jag har funderat på grav-hormonerna. Blir man gravid och får missfall så kan man ändå spåra gravhormonet i blodet en tid efter.

Tänk om jag inte ens var gravid utan det är gravhormonerna från mars graviditeten som ger utslag? Kanske inte skulle haft ägglossning och det är jag ganska säker på att jag hade nu.

Ninnin82: testade du innan mensen kom?

Svar på tråden NÅGON som fått barn efter upprepade missfall???