• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • The Morticia
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 22:06:40 följande:
    Ibland så meddelar Gud för gästen/gästerna specifikt vilka som behöver förbön, kanske det är en kvinna i 40 års åldern som har cancer t ex, kolla själv slutet om du inte vill se hela avsnittet så förstår du.
    Ibland nämner de inte i programmet alla som tittar specifikt dvs alla 600 som har 600 olika besvär, men ber en bön för allihopa som tittar i alla fall, och jag är övertygad om att Jesus helar många fler än de detaljerat nämner i programmet. 
    Och ofta så har dom även frälsnings inbjudan till dom som inte tagit emot Jesus än.
    Dom vet det som Gud berättar för dom helt enkelt, via den helige anden.

Hur vet de att det är Gud som berättar?
  • KristenTjej84
    The Morticia skrev 2011-04-04 22:14:15 följande:
    Hur vet de att det är Gud som berättar?
    Därför att dom följer Jesus och ingen annan:)

• The Morticia
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 22:23:06 följande:
    Därför att dom följer Jesus och ingen annan:)
    Tycker du själv att det är ett källkritiskt godkänt resonemang?
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 22:06:40 följande:
    Ibland så meddelar Gud för gästen/gästerna specifikt vilka som behöver förbön, kanske det är en kvinna i 40 års åldern som har cancer t ex, kolla själv slutet om du inte vill se hela avsnittet så förstår du.
    Ibland nämner de inte i programmet alla som tittar specifikt dvs alla 600 som har 600 olika besvär, men ber en bön för allihopa som tittar i alla fall, och jag är övertygad om att Jesus helar många fler än de detaljerat nämner i programmet. 
    Och ofta så har dom även frälsnings inbjudan till dom som inte tagit emot Jesus än.
    Dom vet det som Gud berättar för dom helt enkelt, via den helige anden.
    Hade det inte varit bättre och lite mindre snålt om de hela tiden bad för alla, om man nu tror att bön hjälper alltså? Eller är gud inte tillräckligt mäktig för att kunna hela alla utan blir lite trött efter någon kvinna i 40-årsåldern? Jag hade blivit trött för mindre måste jag erkänna, så jag hade förstått det.
  • Rundown
    The Morticia skrev 2011-04-04 23:12:56 följande:
    Tänk om det är satan, som låtsas vara gud? Och personer som helas är sådana som i sina nya, helade kroppar kommer att göra onda handlingar?

Jag håller alltså med dig, "hur vet dom det" är en fråga som borde ställas mycket mycket oftare innan man går på sådan här propaganda.
  • KristenTjej84
    The Morticia skrev 2011-04-04 23:12:56 följande:
    Men det är det som är sanningen, jag har själv upplevt detta. Människor som aldrig vetat vem jag var, har bett för mig och sett exakt vad som gömde sig i min själ, som jag var en öppen bok.Många kristna förebedjare har den gåvan från Gud.
    Då det är Jesus dom följer, så är det Jesus som ger dom informationen via den helige anden.
    Finns ingen annan förklaring..skulle du inte själv tycka det var övernaturligt om en kristen människa, som du aldrig träffat på förut men som arbetade som förebedjare för andra människor, skulle komma fram till dig och veta om saker du aldrig pratat med någon annan om än Gud med. Men fick den gåvan av Gud för att bättre kunna hjälpa människorna som är framme för förbön.
    Det är endast Gud som är tankeläsare.
    Finns ingen annan förklaring helt enkelt...därför serien heter Its supernatural.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 23:43:37 följande:
    Men det är det som är sanningen, jag har själv upplevt detta. Människor som aldrig vetat vem jag var, har bett för mig och sett exakt vad som gömde sig i min själ, som jag var en öppen bok.Många kristna förebedjare har den gåvan från Gud.
    Då det är Jesus dom följer, så är det Jesus som ger dom informationen via den helige anden.
    Finns ingen annan förklaring..skulle du inte själv tycka det var övernaturligt om en kristen människa, som du aldrig träffat på förut men som arbetade som förebedjare för andra människor, skulle komma fram till dig och veta om saker du aldrig pratat med någon annan om än Gud med. Men fick den gåvan av Gud för att bättre kunna hjälpa människorna som är framme för förbön.
    Finns ingen annan förklaring helt enkelt...därför serien heter Its supernatural.
    Du avfärdar förklaringar väldigt lättvindigt. Det skulle det kunna vara cold reading och även om man avfärdade det skulle det kunna handla om en annan gudom än den du tillber.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • Rundown
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-04-04 23:48:14 följande:
    Du avfärdar förklaringar väldigt lättvindigt. Det skulle det kunna vara cold reading och även om man avfärdade det skulle det kunna handla om en annan gudom än den du tillber.
    Eller spöken, verkar ju vara den populäraste paranormala förklaringen häromkring i alla fall. Blir väl rätt stora problem med att dra slutsater när man ger sig in i "troendefållan" misstänker jag.
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 23:43:37 följande:
    Vänta lite, är det folk som får betalt för att be förbön åt andra?
  • KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-04-04 23:59:19 följande:
    Vänta lite, är det folk som får betalt för att be förbön åt andra?
    Jag behövde inte betala någonting i alla fall:D 

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3