Inlägg från: The Morticia |Visa alla inlägg
  • The Morticia

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2011-04-04 22:06:40 följande:
    Ibland så meddelar Gud för gästen/gästerna specifikt vilka som behöver förbön, kanske det är en kvinna i 40 års åldern som har cancer t ex, kolla själv slutet om du inte vill se hela avsnittet så förstår du.
    Ibland nämner de inte i programmet alla som tittar specifikt dvs alla 600 som har 600 olika besvär, men ber en bön för allihopa som tittar i alla fall, och jag är övertygad om att Jesus helar många fler än de detaljerat nämner i programmet. 
    Och ofta så har dom även frälsnings inbjudan till dom som inte tagit emot Jesus än.
    Dom vet det som Gud berättar för dom helt enkelt, via den helige anden.

Hur vet de att det är Gud som berättar?
  • The Morticia
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 22:23:06 följande:
    Därför att dom följer Jesus och ingen annan:)
    Tycker du själv att det är ett källkritiskt godkänt resonemang?
  • The Morticia
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 23:43:37 följande:
    Men det är det som är sanningen, jag har själv upplevt detta. Människor som aldrig vetat vem jag var, har bett för mig och sett exakt vad som gömde sig i min själ, som jag var en öppen bok.Många kristna förebedjare har den gåvan från Gud.
    Då det är Jesus dom följer, så är det Jesus som ger dom informationen via den helige anden.
    Finns ingen annan förklaring..skulle du inte själv tycka det var övernaturligt om en kristen människa, som du aldrig träffat på förut men som arbetade som förebedjare för andra människor, skulle komma fram till dig och veta om saker du aldrig pratat med någon annan om än Gud med. Men fick den gåvan av Gud för att bättre kunna hjälpa människorna som är framme för förbön.
    Det är endast Gud som är tankeläsare.
    Finns ingen annan förklaring helt enkelt...därför serien heter Its supernatural.
    Saker som vi tror att vi upplever är många gånger i själva verket rena fantasier. Jag fick för många år sedan för mig att jag klev in i ljuset och mötte typ Gud. Jag gick runt och älskade alla och blev gråtmild när träden knoppades för det var så vackert skapat alltihop av den store anden.
    Två dagar senare insåg jag att jag hade blivit drogad med amfetamin. Det var mina hormoner och min fantasi som spökade. Det finns inget som talar för att sådana upplevelser kommer från något annat än oss själva. Fantasin hos oss människor är faktiskt helt imponerande. Vi kan koka ihop precis vad som helst i huvudet och tro det så hårt att vi till och med upplever det som verkligt. Har inte den tanken slagit dig? Att du bara fantiserar?
  • The Morticia
    Rundown skrev 2011-04-05 10:11:38 följande:
    Har du belägg för att de hjälper människor eller är det mera anekdoter som kommer komma om jag frågar efter sådant?
    KristenTjej84 skrev 2011-04-05 00:07:24 följande:
    Man kan arbeta o hjälpa folk utan att få betalt för det,  lika mycket som kristen förebedjare som en icke kristen läkare i ett fattigt land..
    Vi kristna tror att man blir belönad i himmelen också.
    Jag hoppas verkligen inte folk åker till fattiga länder för att be, det hade varit ett otroligt resursslöseri. Igen, hade det inte varit enklare att bara sitta hemma och be för ALLA som behöver det (om man nu tror att bön funkar). Eller orkar inte gud hela alla samtidigt, är han ( hon inte så mäktig?
    Det är faktiskt väldigt intressant. Gud är alltså allsmäktig, men inte tillräckligt allsmäktig för att ordna så att människor inte behöver lida. Man kan tydligen vara mer eller mindre allsmäktig. Tungan ute
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3