Jesus Mirakel Tråd 3
Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna
Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna
rundown, du måste ha ett riktigt sort tålamod...
Rundown: Nämen när du indirekt säger att jag är dogmatisk och sådana människor gör dig och världen ledsen, då tappar jag intresset. Varför ens bry sig om att diskutera med mig då? Jag är inte värd din tid. Det har ingenting att göra med att jag känner att "nämen oj han har mycket bättre argument än mig" för jag talar om TRO och du talar om allting UTOM tro. Jag har inte medvetet hoppat över att svara på vissa frågor, ärligt. Det är bara det att du skriver så mycket frågor på samma gång och jag behöver mer tid om jag ska kunna svara på allt utförligt och jag har inte mycket tid tyvärr av olika privata anledningar.
Sen är det du som debatterar med mig, jag hatar faktiskt att debattera om det så handlar om en falukorv eller vilken färg en särskilt sak är. Det är därför jag tänker att det kanske passar bättre om du hittar någon som faktiskt gillar att debattera och som är duktig på debatteknik.
Vad tror du om jag säger att jag t.ex blivit helad. Tror du jag inbillar mig, är sinnesförvirrad eller en lögnhals? På samma sätt som du vill att man ska lyssna på vad du säger vill jag att man ska lyssna på vad jag säger. Alla människor bör respekteras. Om du skulle säga att du trodde på kattgudinnan skulle jag nog ha svårt att hålla mig för skratt men ändå....:D
Du frågar inte ens vad jag har varit med om? Du säger att du är öppen för att du har fel men då måste du också vara öppen för att det faktiskt kan vara så att det är över din förmåga att förstå Hans existens på det sätt som du vill förstå. Är du verkligen öppen för en eventuell andlig verklighet?
Om du är så öppen som du säger, varför kan du inte pröva att be då t.ex? Eller vad är det som är så hemskt med följa med på en missionskampanj? Varför vill du inte att jag ska be för dig om jag säger att jag tror att bön fungerar? Skulle du kunna gå till en karismatisk kyrka? Tycker du är minst lika dogmatisk som du anser mig vara i sådana fall, fast en negativ dogmatiker, såklart.
Jag har aldrig uttryckt mig på det sättet att "jag har rätt och du har fel". Jag delar bara med mig av min tro , mina tankar och mina upplevelser. Jag är på ett sätt öppen för att jag kan ha fel men samtidigt så är Jesus så verklig för mig så det går inte att förneka. På samma sätt som du nog har svårt att förneka att du är en man;) (Lite lågt exempel men bara drog tilll med något). Skillnaden är att min tro inte är något abstrakt men du kan ju faktiskt rent fysiskt se att du är en man....hoppas jag för din skull iaf:)
Jag kanske på ett sätt blir en dogmatiker då men jag är samtidigt väldigt påläst om andra religioner, jag har vänner som både pysslar med ockultism, är troende muslimer och som är ateister. Jag stoppar aldrig huvudet i sanden. Hade jag varit en som bara hängde i kyrkan, bara hade kristna vänner och inte hade någon koll på någonting annat än vad jag fick lära mig i kyrkan, då hade jag nog ansett mig vara ganska insnöad.
Duger det som svar? Kan jag bli respekterad för det svaret eller måste jag redogöra ännu mer?
Citerar: Kan du inte fundera på hur välrden hde sett ut om vi alla gjorde så? (även det en fråga jag ställt 4 ggr nu).
Svar: Jag vet inte hur världen hade sett ut, känns som att jag fått en skoluppgift av min lärare:)
Jag är annars en person som har svårt att hålla distans till människor. Nu har vi skrivit så mycket så kan du inte bara skriva en mening som handlar om något helt annat, typ "jag brukar dansa magdans".
Vad har ni för hund förresten, det skulle jag gärna vilja veta!
Hade vi bott i samma stad hade jag bjudit hem er, sådan är jag!
Vet du förresten hur gammal jag är? Vet inte om du varit in på min sida men jag hade min ålder upplagt någon dag och sen tog jag bort det för jag ångrade mig. Tycker det är drygt att visa ålder dels för att det är negativt i trådar för folk sätter gärna in en i fack och sen för att jag är väldigt mån om mitt privatliv.
Jag tycker ärligt att du ska starta ett eget forum. Då kan alla kristna som är intresserade hoppa in där och svara så gott de kan på dina frågor!
Du tappar mig när du inte kan vara ett dugg personlig, tyvärr. Hur svårt är det att svara på vad du har för hund? Är det för att du är mån om ditt privatliv kan jag iofs förstå men tycker det blir så tråkigt.
Hoppas du hittar dina bevis då. Jag tror att Gud längtar efter dig i alla fall och jag tror att han söker dig. Känner du någon gång att det knackar på ditt hjärta så var inte rädd för att öppna och igen så vill jag uppmuntra dig att pröva att be.
Önskar dig allt gott!