Jesus Mirakel Tråd 3
KristenTjej84 skrev 2011-03-06 12:52:31 följande:
Det är vad du tror.Men det tror inte jag. För min pappa har överlevt 5 strokes, o istället för att sitta i rullstol o knappt kunna röra en fena o matas med slangar så kan han gå och prata och leva nästan precis som förut.
Och det är för att Jesus har hjälp. Man kan inte säga att det bara är för att han trodde så försvann besvären hux flux, han var ju medvetslös
när folk bad för han.
I vissa av Sid Roth avsnitten så har man till och med bevisat att tumörer o dylikt har krympt då människan har fått förbön. Finns många bevis för den som vill tro, men den som inte vill tro stänger dörren o säger nej även om bevisen stod framför näsan på honom/henne o dansade.
KristenTjej84 skrev 2011-03-06 12:52:31 följande:
100kgpappa skrev 2011-03-06 11:42:33 följande:
Orkar inte läsa allt, men jag tror jesus så kallade mirakel antingen bara var efterkontruktioner för att sälja budskapet. Ingen skulle förmodligen byta tro om man inte uppfattade jesus som övernturlig, eller vanligt bondfångeri. Skicka in en polare i folkmassan som spelar handikappad som plötsligt blir botad, gräv ner träpålar nån cm under vattenytan och vips ser det ut som man går på vattnet när man står en bit bort, osv osv.Bedrövligt att folk tror på sånt fortfarande. Att folk tror dom blir botade nuförtiden är ju bara ren placeboeffekt, tror man på det så funkar det
Om det var så att bön hjälpte såsom du tror, hade det inte visat sig i studien då? Om det är så att din gud väljer ut enskilda personer som skall klara sig måste ju den guden samtidigt döda några "extra" för att balansera statistiken för att få det att gå ihop? Hur tänker du kring detta?
Angående din far så glädjer det mig att han klarat sig från så många strokes, tror du att alla som klarar sig från strokes har fått sina böner hörda eller är det ett visst antal man måste överleva för att det skall "räknas"? Är det 3, 4 kanske? Jag är faktiskt uppriktigt intresserad av ditt svar.
En tanke kring att se överlevnad från stroke som ett gudsbevis är ifall du anser att någon som dö av en stroke är ett bevis (eller belägg eller evidens är nog den riktiga termen) mot din gud? Om inte, hur kan resonerar du kring att det bara kan vara belägg för och aldrig mot?