Inlägg från: Rundown |Visa alla inlägg
  • Rundown

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-05-04 23:42:36 följande:
    Det är du som läser ut det och får stå till dig.
    Men du har ju skrivit det? Ifall du menar något annat får du ju skriva det, jag kan tyvärr bara läsa det du faktiskt skriver och inte det du tänker.Det är ju därför jag ställer frågot för att få dig att förtydliga, något du försökt undvika de senaste 20+ inläggen.
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-09 17:35:00 följande:
    Världen är gudlös idag om du inte menar denna tingens ordnings gud som styr de,
    Så världen idag har alltså en gud som kan observeras? Ok, det du skrev innan stämmer alltså inte? Jag vill bara vara klar på vad du anser innan vi kan gå vidare, det verkar som att man inte kan vara för säker på vad du tycker då jag ser dig som ganska otydlig (kan ju vara jag som är dum med, men i så fall får du gärna hjälpa mig genom att vara extra tydlig).
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-09 21:34:06 följande:
    Du har ditt eget ansvar att välja tätt väg.
    Ja du brukar hävda det när du vill köpa dig tid att svara på frågor. Istället för att säga linknande plattityder kanske du bara kan vänta med att svara tills du faktiskt svarar på det jag skriver och inte bara säger något du säkert har på en post-it lapp på din datorskärm?
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-09 21:57:04 följande:
    Köpa tid till vad.
    Jag är inte i behov av svar efetrsom jag gjort mitt val och samma sak får du göra.
    Jag noterar att du fortfarande inte för en dialog. Är det verkligen så svårt att säga att du inte kan svara på mina frågor? Det är ju inte supersvåra direkt, är det så att du skäms över att du försa dig först? Är det verkligen så omöjligt att säga att du hade fel? Det måste ju verkligen vara en sjuk blokering.
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-11 17:31:27 följande:
    Bibeln har alltid rätt och vad du eller jag anser har ingen betydelse.
    Och du har fårr svar.
    Nej, du har inte svarat på min fråga än. (det blir inte sant bara för att du säger att det är så).
  • Rundown
    epicurus skrev 2011-05-23 17:07:23 följande:
    Jo, det går ju bra för kristna framtidsprofetior just nu... Skrattande 
    Nej då, jag har det bra här uppe i himlen sedan i lördags. Lite ensamt bara, tur att man har internet.
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-05-28 15:59:44 följande:
    Du vet ju inte hur många av dom aborterade barnen hade kunnat leda andra människor till gud, hur många profeter, lärare, pastorer och själavårdare som kastades i papperskorgen från och med 1970-talet..?
    Själavårdare är det väldigt stor brist på numera, och dom behövs i vår hårda värld.
    Ja tänk, varje sekund som du inte tillbringar med att producera barn så är det kanske just det barnet som du valde att inte göra som hade kunnat bota cancer / hitta gud eller något annat.

Vad gör du vid datorn, gå hem och var gravid!

Blir det inte ganska dum retorik om vi skall hålla på så?
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-05-29 17:32:09 följande:
    Jag har aldrig påstått att det är det enda man ska göra på dagarna.
    Det är ju inte meningen att vi bara ska hålla på med det, men eftersom du inte förstår vad jag menar
    så tänker jag inte längre ens försöka.
    Ja mitt försök att vara lite ironisk för att visa på din ganska dåliga poäng gick dig tydligen förbi. Jag kanske var otydlig, det händer ibland.

Det jag ville säga var att det är ju samma typ av argument du själv använder, du applicerar "tänk på alla Jesus som kunde fötts" angående aborter, borde du då inte även applicera det på de gånger du sagt "Nej älskling, inte ikväll" med? Vem ger dig rätten att vägra skapa barn genom att vägra sex när du anser att gravida kvinnor inte har rätten att bestämma om de vill ha barn?
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-05-30 17:13:09 följande:
    Och vad jag menade är att man inte har som en Guds förnekande/hatande/ogillande människa rätt att skylla all världens elände på Gud, för att han inte gjort det och det samt räddat den och den familjemedlemmen, om man samtidigt tycker att all abort är rätt. Då de barnen man aborterar kunde ha blivit livräddare, eller till och med profeter eller något annat som berikar jorden.

Vi lämnar debatten om abort då, lite OT i tråden ändå. Jag reagerade på det jag fetat ovan dock. anser du att de som inte tror på gud är gudsförnekare? Du förstår att man inte kan förneka/hata/ogilla något man anser att vi inte har goda grunder att tro det existerar? Eller är vi tillbaka där vi var för ett par sidor sedan igen?
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-05-31 07:41:13 följande:
    Tydligen så kan man det eftersom jag hört många ateister hålla på sådar, först förneka Gud sen förbanna honom på grund av händelser i deras liv.
    Men som sagt, vi lägger det här bakom oss. *skakar hand fredligt*

Hur menar du förneka gud? Om du menar att de anser att gud inte finns (eller som jag, inte tror att han finns) så har du rätt. Men när du använder ordet "förnekelse" så verkar det som att du sätter de som inte tror på just din gud i samma fack som till exempel förintelseförnekare, och så är det naturligtvis inte.

Ateister kan, per definitio, inte vara förbannade på någon gud eftersom de inte tror. Är de det är de inte ateister (de kanske dock, felaktigt, kallar sig "ateister").
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3