KristenTjej84 skrev 2011-04-18 18:11:27 följande:
Jag tycker att väldigt mycket tyder på att det finns en Gud, bara ta en promenad i parken en vacker vår eftermiddag. Alla blommor, träd och solnedgångar..det är så uppenbart!
jag kan även ta människan som exempel, om ingen låg bakom människans existens, hur kan vi då vara så komplicerat byggda? med DNA kedjan, hudens sätt att läkas efter att fått sår, samt hur bebisarna i mammornas magar får perfekt vatten att simma i, samt redan vet i magen att det är bra att öva sugrörelser o suger på tummen där inne.
Jo du, jag och många andra har känt Guds kraft, hört honom tala personligen och sett hans under, många även upplevt dom personligen. Finns inget du kan säga eller göra för att jag ska tro motsatsen:D
Så om vi kan visa att allt detta beror på naturliga processer, hade du ändrat dig angående din guds existens då?
Ja du har känt något som du tror är guds kraft, och andra anser att de känt allahs kraft, eller Odin, eller blivit kidnappade av aliens. Har du ändrat dig och accepterar även att alla dessa vittnesmål klart pekar ut en faktiskt händelse och därmed måste accpetera alla gudars existens eller har du glömt hur det gick när du senast skrev att ett "bevis" för din guds existens är att folk anser att de känt den närvaron. Har muslimer rätt angående sin guds existens när de använder precis samma argument som du? Finns alla gudar samtidigt? Eller kanske... har någon eller alla som påstår att just deras gud existerar fel?
KristenTjej84 skrev 2011-04-18 18:06:12 följande:
Jag har varit med under möten där han har helat FLERA människor, inte bara en.
Bland annat människor som har haft rygg problem, inre sår osv.
Men dessa sökte sig till honom, i tro, därför blev de helade.
Och människorna som bad för dom hade gåvorna av helande Jesus gett dom.
Det verkar som du tror att han bara helar någon enstaka människa här och där, när i det själva verket sker mirakler hela tiden och tusentals har blivit helade, varav några jag nu delat med mig av från och med den dagen jag skapade tråden.
Och det kommer bli fler och fler helanden ju fler människor kommer till tro, bara de kristna är villiga att ta emot gåvorna och använda dom för Guds rikes skull. Och börja samarbeta med varandra istället för att bara tävla om vilken församling har flest medlemmar i vilken stad och hur fort. Något jag tyvärr märkt av i vissa svenska församlingar, det där tävliandet.
Men jag är övertygad om att samarbetet med flera kyrkor i Sverige kommer växa och det kommer bli mer som det är under Jesus manifestationerna. Som småningom när vi närmar oss Jesus återkomst.
Fast det finns ju rätt mycket lidande i världen, oavsett om du anser att Jesus helar en om dagen eller 100. Varför tror du inte att han helar alla i detta ögonblicket, är det för att han inte vill eller inte kan? Du säger att Jesus helar bara de som tror, fast det tvingar ju även det fram fårgan om varför detta kravet finns, för att han inte kan hela de som inte tror eller för att han inte vill?