Inlägg från: Lampstället |Visa alla inlägg
  • Lampstället

Jesus Mirakel Tråd 3

Rataxes skrev 2012-09-01 15:10:55 följande:

Raggar du kunder till din sjuka sekt?
    Det går inte så lätt att omfatta Bibelns sanning som du kanske tror, det krävs ödmjukhet och exakt kunskap samt vänlighet.
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-09-01 20:36:38 följande:
    Jag skulle säga att det kräver högmod, skygglappar och oförmåga att diskutera utan att klippa och klistra från andra källor - det är i alla fall den rimligaste tolkningen på kraven ifall du själv gör anspråk på att omfatta Bibelns sanning.
    Du har rätt till din åsikt.
  • Lampstället

Vill man ha sanningen i Bibeln, så använder man den som grund, annars kan man lika kärna använde en Kalle Anka.

• Lampstället
    Johan75 skrev 2012-09-02 13:55:52 följande:
    Jag vill inte ha "sanningen i Bibeln", jag vill ha SANNINGEN (pukt). Så, ja - jag antar att en Kalle Anka duger precis lika bra.
    Den sanningen du vill ha är att leva som det passar och ta den eviga döden.
  • Lampstället
    Johan75 skrev 2012-09-02 14:09:27 följande:
    Jag vill inte ha en "viss sanning". Jag vill ha den enda sanningen, oavsett vad den sanningen är. Tror att det är en stor skillnad mellan dig och mig faktiskt. 
    Vi ser vilket i framtiden.
  • Lampstället
    Johan75 skrev 2012-09-02 14:36:34 följande:
    Nej, vi ser det nu. 
    Ja att vi arbetar hårt på fårt vårt eget fixade kollektiva självmor.
  • Lampstället
    Johan75 skrev 2012-09-02 19:27:40 följande:
    Nej, jag pratar om att det är tydligt att vissa av oss (jag tillexempel) strävar efter att få se "sanningen", oavsett hur "sanningen" visar sig vara, medan andra (du tillexempel) enbart vill se sanningen om den är på ett visst sätt. 

Rätta mig om jag har fel. 
    Så då ser denna sanning, att vi arbetar hårt på vårt vårt eget fixade kollektiva självmor.
  • Lampstället
    Johan75 skrev 2012-09-02 23:16:08 följande:
    Ja, det ter sig nog så många gånger.
    Vad är lösningen på dessa våra pronlem?
  • Lampstället
    Johan75 skrev 2012-09-03 20:51:21 följande:
    Kommunikation, diskussion, fakta och demokrati - som det ser ut idag. Vad anser du är lösningen?
    Jag vet vad lösningen är, men den vill du troligen inte veta av.

Kommunikation e t c det visar sig att det inte fungerar.
  • Lampstället
    Johan75 skrev 2012-09-03 22:11:14 följande:
    Tyvärr ger du inte intrycket av att veta särskilt mycket om någonting. De gånger du pressas, bara så lite, så kommer inklistrade texter som någon annan har skrivit kombinerat med rena oförsämdheter. Du har en gång kallat mig för "satan" i en annan tråd. Jag kommer nog välja, tyvärr kanske, att inte ta särskilt många råd i livet av människor som dömer/fördömer andra människor samt uppvisar en total ovilja i att formulera egna tankar. 

Lyckligtvis är jag övertygad om att  många tänker som jag, vilket åtminstone ger förutsättningar för lösningar. Om vi sen hittar dessa är en annan fråga.
    Ok. då stannar vi där.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3