Jag skulle säga att det kräver högmod, skygglappar och oförmåga att diskutera utan att klippa och klistra från andra källor - det är i alla fall den rimligaste tolkningen på kraven ifall du själv gör anspråk på att omfatta Bibelns sanning.
Jag vill inte ha en "viss sanning". Jag vill ha den enda sanningen, oavsett vad den sanningen är. Tror att det är en stor skillnad mellan dig och mig faktiskt.
Nej, jag pratar om att det är tydligt att vissa av oss (jag tillexempel) strävar efter att få se "sanningen", oavsett hur "sanningen" visar sig vara, medan andra (du tillexempel) enbart vill se sanningen om den är på ett visst sätt.
Rätta mig om jag har fel.
Så då ser denna sanning, att vi arbetar hårt på vårt vårt eget fixade kollektiva självmor.
Tyvärr ger du inte intrycket av att veta särskilt mycket om någonting. De gånger du pressas, bara så lite, så kommer inklistrade texter som någon annan har skrivit kombinerat med rena oförsämdheter. Du har en gång kallat mig för "satan" i en annan tråd. Jag kommer nog välja, tyvärr kanske, att inte ta särskilt många råd i livet av människor som dömer/fördömer andra människor samt uppvisar en total ovilja i att formulera egna tankar.
Lyckligtvis är jag övertygad om att många tänker som jag, vilket åtminstone ger förutsättningar för lösningar. Om vi sen hittar dessa är en annan fråga.