Inlägg från: Lampstället |Visa alla inlägg
  • Lampstället

Jesus Mirakel Tråd 3

M C skrev 2012-09-14 07:28:56 följande:

Men det är en skandal att du inte ens förstår den enkla logiken bakom evolutionen.
    Förstår, jag har förkastat den.
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-09-14 11:47:55 följande:
    Dina inlägg om evolutionsteorin talar tyvärr emot ditt påstående om att du har förstått den. ALLT du postat hitintills som argument bygger på missförstånd och felaktigheter i de källor du åberopar eller i slutsatserna som dras.
    Ok, det är du som säger det.
  • Lampstället
    M C skrev 2012-09-14 15:22:39 följande:

Nej, du förstod aldrig. Det kan jag enkelt se eftersom alla dina postningar i ämnet är rent ljug och hittepå från kreationistsidan.
    Så bra då att du förstår att när din död infinner sig är den för evigt.
  • Lampstället
    Daddy Cool skrev 2012-09-14 00:02:27 följande:
    Hur bra är dina kunskaper om evolution? Glad
    Inget som intresserar mig.
  • Lampstället
    M C skrev 2012-09-14 17:26:00 följande:
    Ja, naturligtvis.
    Förhoppningsvis är jag en så fantastisk morsa att mina barn minns mig när jag är borta. 
    Men leva för evigt vill jag inte. Det vore riktigt korkat.

Tänk att leva så länge så sex blir tråkigt. *ryser*   
    Varför skulle man bli trött av njuta.
  • Lampstället
    cariny skrev 2012-09-16 08:44:50 följande:
    Vill tro eller vill inte tro? Är det det det handlar om?

Jag som varit kristen då och ville tro och hade velat, men det går ju fan inte. Det är ju helt omöjligt, så fort man börjar intressera sig för bibelhistoria och forskning.

Min man som vuxit upp i frikyrka skulle ta ett bibelskoleår för att fördjupa sig i sin tro. Det slutade med att tron försvann.

För så ser det ut. Det finns en anledning till varför alla jag känner som hoppat av, slutat gå i kyrkan osv. också är bland de smartaste i de församlingarna (inte nu längre då). Det är helt enkelt INTE sant, INTE rätt och inte intellektuellt att tro. Hur mycket man än vill.

Du, det hade varit skitgött om du hade rätt. Men tyvärr. Läs lite böcker (som är skrivna av andra än amerikansk väckelsepredikanter). Se lite dokumentärer. Tyvärr kan det vara så att du SÅ gärna vill tro att du är rädd för att bli motbevisad. Det var inte jag. Jag ville ha sanningen.
    Ingen människa kan säga att att jag har sanningen"!

Det är enbart Skaparen som gan delge oss den_
    Vill vi  veta den måste vi lyssna till Honom och Han har låtit nedteckna en bok som alla har tillgång till över hela världen.
    Bara att ta fram den och läsa den seriäst på Guds sett. Börja med Joh 17:3

Tro:

Definition: "Tro är den säkra förväntan om ting man hoppas på, det tydliga beviset på verkligheter som man inte ser." (Hebr. 11:1)
    Sann tro är inte detsamma som godtrogenhet, dvs. att man är snar till att tro på något som man inte har välgrundade bevis för eller bara därför att man vill att det skall vara på det sättet.
    Sann tro kräver att man har en grundläggande kunskap, att man både är förtrogen med bevisen och av hjärtat uppskattar det som dessa bevis vittnar om.

Därför säger Bibeln att även om det är omöjligt att ha verklig tro utan exakt kunskap, är det "med hjärtat" man utövar tro. - Rom. 10:10.

• Lampstället
    Toboas skrev 2012-09-16 13:10:14 följande:
    Likväl har du själv sagt att du har VALT att tro vilket man inte skulle behöva om det faktiskt fans något stöd för det du tror.

Du påstår att du förstår evolutionen, likväl förkastar du den på oklara grunder.

Det betyder antingen att du faktiskt inte har förstått den korrekt (vilket din argumentation tyder på) eller att du har förstått den korrekt men väljer att inte tro på den ändå för att du inte vill att den ska vara sann. Det passar till 100% in på din egen definition av godtrogenhet.

Tror ärligt talat att du vill inte ha svar.
  • Lampstället
    cariny skrev 2012-09-16 18:03:50 följande:
    HAHA. jag är hemskt ledsen att jag måste skratta åt dig. Tror du inte jag har läst boken gram och tillbaka 180 ggr? Det HJÄLPER inte, om man har en hjärna och också kan använda den.

Vad som händer är att man vill förstå, går djupare, läser andra böcker, ser dokumemtärer. Sen skrattar man åt vad man trodde på.

Jac ville ha sanningen, sa jag. Det vill jag fortfarande. Och jag vet att i kyrkan och bibeln finns den minst av allt.

Det finns ingen skapare. Det är en logisk omöjlighet baserat på fakta och med en absolut obetydlig felmarginal i sammanhanget.

Du vet inte hur man tänker.
    Ok du är bara bäst och vet hur du ska göra för Guds godkännande, grattis.
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-09-16 18:50:05 följande:
    Jo, jag vill ha svar. Det är därför jag inte söker bland myter och legender som helt saknar belägg. Det du aktivt ägnar dig åt är godtrogenhet.

Var söker du då?
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-09-16 20:04:13 följande:
    Svar på hur världen ser ut och varför den ser ut som den gör. De svaren hittar man inom biologin, fysiken, kemin och astronomin.
    Svaret är därför vi inte ville lyda Skaparen och gå vår egen väg.
    Vi är inte skapta till att styra över varandra,
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3