Inlägg från: Lampstället |Visa alla inlägg
  • Lampstället

Jesus Mirakel Tråd 3

Simon 681 skrev 2012-08-25 13:36:20 följande:

Vi kan väl mjukstarta med att haren sägs idissla. (Lev 11:6)
    Nyare vetenskapliga iakttagelser av harar och kaniner styrker detta.
    Så här skriver François Bourlière (The Natural History of Mammals, 1964, sid. 41): ”’Refekation’, dvs. vanan att låta maten passera genom tarmarna två gånger i stället för bara en gång, tycks vara ett vanligt fenomen bland kaniner och harar.
     Tamkaniner äter och sväljer vanligen sin nattspillning utan att tugga den, och på morgonen utgör den så mycket som hälften av maginnehållet.
    Vildkaninen gör så två gånger om dagen, och fältharen sägs ha samma vana. ...
    Man tror att djuren därigenom tillgodogör sig stora mängder B-vitaminer, som bildas i tjocktarmen av mikroorganismer i födan.”
    Och i verket Mammals of the World (E. P. Walker, 1964, bd II, sid. 647) heter det: ”Detta kan motsvara idisslingen hos idisslarna.”

3 Mos. 11:6: ”Haren ... är en idisslare.” Detta var något som länge angreps av somliga kritiker, men till sist iakttogs kaninens idisslande av engelsmannen William Cowper på 1700-talet. Det ovanliga sätt som den gör det på beskrevs år 1940 i Proceedings of the Zoological Society of London, årg. 110, serie A, sid. 159—163.

• Lampstället
    M C skrev 2012-08-25 13:47:43 följande:

Så du använder förnuft när det gäller alla andra gudar, men lägger ner förnuftet när det gäller din gud? Så bekvämt.
    Nu bara debatterar du!

Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.

Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.

1 Korinthierna 1:20 2000

”Var finns ni de visa, de skriftlärda och denna världens klok huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap?

• Lampstället
    M C skrev 2012-08-25 13:51:44 följande:

Hur var det med oskulden? Och vattnet? Okej, det blev två, förlåt mig.

Vad är det du frågar om ?
  • Lampstället
    Simon 681 skrev 2012-08-25 13:57:32 följande:
    Idissla är att spy upp födan och tugga den flera gånger inte att äta sitt bajs en gång till. termen "Gerah" är definitivt inte en referens till avföring, för vilket det finns ett annat begrepp. Ett minnstag som är lätt att begå om man är en outbildad getbonde, men svårare om man är en allvetande Gud.
    Ok, då slutar vi här, du läser ju inte ens svaren
  • Lampstället
    Trekk skrev 2012-08-25 14:12:08 följande:
    - du ännu inte lyckats bevisa att bibeln är sann =/
    Det tänker jag heller inte göra, studera den själv och avgör din ståndpunkt själv.
  • Lampstället
    Trekk skrev 2012-08-25 15:09:17 följande:
    Lika logiskt som som att säga. Jag tänker inte bevisa att alkemi är sant, studera det själv och bedöm sen själv. NEJ min gode man, bevisbördan ligger på den andlige alkemisten, nämligen DIG
    Du vill inte ha svaren om Bibeln, så varför lägga ner tid på det du själv kan få kunskap om.

www.watchtower.org/z/archives/index.htm
  • Lampstället
    Trekk skrev 2012-08-25 17:13:33 följande:
    Suck du är så Jehovasskadad och sönderindoktrinerat att jag får en klump i magen när jag läser dina inlägg Rynkar på näsan

"Förolämpningar är argument som används av folk som har fel."

- Rousseau
  • Lampstället
    Trekk skrev 2012-08-25 19:30:16 följande:
    Det sorgliga är att jag inte ens menade det som en diss, jag blir ledsen för din skull och önskar dig väl 
    Ja vet att framtid är underbar., så jag tackar.

Jag läser det du skriver och hånfullheten från din sida är uppenbar, går inte att bortförklaras.
  • Lampstället
    M C skrev 2012-08-25 20:49:34 följande:
    Ja? Vad annars gör man på ett DEBATTFORUM?

Resonerar seriöst-
  • Lampstället
    M C skrev 2012-08-25 20:56:40 följande:

Så du anser det inte vara seriöst med logik?

Ja de säger jag, inte den logik du serverar är seriöst, vad är det ni vet?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3