Inlägg från: Lampstället |Visa alla inlägg
  • Lampstället

Jesus Mirakel Tråd 3

hoppipannkakan skrev 2012-08-26 15:15:21 följande:
    Fast ärligt talat hjärtat, din logik är det inte många som förstår.
    Snudd på bara du själv.  
    Smal är vägen och få som skulle finna den.

1 Korinterna 2:14 2000
    "Den oandlige* tar inte emot vad Guds ande säger, det är dårskap för honom, och han kan inte förstå det eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt."

”fysisk”, dvs. oandlig. Grek.: psykhikọs; lat.: animạlis.

#

Matt 16:23
    Men han vände ryggen till och sade till Petrus: ”Försvinn bakom mig, Satan! Du är för mig en sten att snava på, för du tänker inte Guds tankar, utan människors.”

Romarna 8:5
    ”De som är i överensstämmelse med köttet håller nämligen sinnet inriktat på det som hör köttet till, men de som är i överensstämmelse med anden på det som hör anden till”

• Lampstället
    hoppipannkakan skrev 2012-08-26 16:14:08 följande:

Så seriöst med ditt hån!

Jag bara visade varför vi ser på saker och ting så olika.

"Förolämpningar är argument som används av folk som har fel."

- Rousseau
  • Lampstället
    hoppipannkakan skrev 2012-08-26 17:08:39 följande:
    Jag kan också citera känt folk! Solig

Luftslott är lätta att söka sin tillflykt i. Och lätta att bygga
    Henrik Ibsen

Det finns bara en fattigdom, och det är okunnigheten.
     Thomton Wilder

Med okunnighet ökar högmodet; de antar mest vet minst
     John Gay 

Hur är det nu, är människan ett av Guds misstag eller är Gud ett av människans?
     Friedrich Wilhelm Nietzsche 

Himlen är den kristnes variant av ett tivoli.
    Elbert Hubbard 

Religionen är mästaren på att träna djur, eftersom den tränar människor hur dem ska tänka.
    Arthur Schopenhauer
    Vad vill du ha sagt?
  • Lampstället
    hoppipannkakan skrev 2012-08-26 19:32:41 följande:
    Att det är kul att citera känt folk. Och att din logik fortfarande inte går ihop.

Vad syftar du då på!?
  • Lampstället
    hoppipannkakan skrev 2012-08-26 19:51:22 följande:
    Att du slänger omkring dig att alla andra utom du är oseriösa och hånar när allt du själv tillför "diskussionen" är bibelcitat.
    Många av oss har länge efterfrågat dina egna ord och synpunkter på olika saker men får slängt i ansiktet är vi är oseriösa och ologiska. 
    Förstår du vad jag menar?
    Att häva ur sig citat som någon annan diktat ihop är inte att uttrycka sina egna tankar.  

Högmod går före fall, är det inte så det står i din kära bok?
    Om du inte tror på Bibeln så förstår jag att du inte förstår den, så du får väl hopa över dem då.

Undrar varför du överhuvudtaget uppehåller dig på en kristen sida?
  • Lampstället
    hoppipannkakan skrev 2012-08-26 20:19:43 följande:
    Är FL kristet?  Förvånad 
    Tråden du befinner dig i och då får du räkna med att Bibeln tas upp.
  • Lampstället
    hoppipannkakan skrev 2012-08-26 21:08:41 följande:
    Jag hade föreställningen att tråden låg i ett diskussionsforum, fritt för alla att delta i.

Å andra sidan så var det inte det faktum att Bibeln tas upp jag yttrade mig om... 
    Då får ha dina åsikter och jag mina, men du får finna dig i att Bibeln används i en kristen tråd, ock det finns olika uppfattningar och har då något så ta upp den på ett respektfullt sätt.
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-08-26 23:21:37 följande:
    Om vi då ber om verifikationer på att bibeln stämmer överrens med verkligheten, kommer du ge oss sådan eller kommer du undvika frågan genom att be oss läsa själva (vilket många av oss gjort) eller bara citera mer bibelcitat för att belysa att bibeln saknar verifikationer annat än just från bibeln själv?
    Bibeln är ett eget fundament,  fast så mycket kunskap om den du kanske inte, eller har du det?
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-08-28 12:38:52 följande:
    Lika mycket fundament som den här:

Vad är det för nivå du nu representerar?
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-08-28 14:04:18 följande:
    Din. Enda skillnaden är att mitt cirkelresonemang ryms på en servett medan ditt kräver en bok.
    Och den skillnaden att Bibeln har en utförlig förklaring om var vi kommer ifrån, varför vi är här och vart vi är på väg.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3