Inlägg från: Lampstället |Visa alla inlägg
  • Lampstället

Jesus Mirakel Tråd 3

M C skrev 2012-08-23 21:51:33 följande:

Sunda förnuftet säger även att får man barn så har man knullat och att ingen kan gå på vatten om man inte vet var vadstenarna är.
    Så pratar den som inte vet vad Skaparen kan göra-
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-08-23 21:57:06 följande:
    Och tänka på alla de andra miljarder människor som får brinna i helvete för att de inte trodde precis som du. (Jag vet lampstället, helvetet finns inte)
    Bevisa helvetet?
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-08-23 22:49:21 följande:
    Nej, snarare den som känner igen mytologi.

På samma sätt som du har genomskådat (ursäkta till er andra här Flört) asatron, hinduismen och de grekiska gudarnas löften så har vi genomskådat din guds historier och myter.
    Vi låter framtiden visa, det lär inte ta så lång tid med tanke på hur vi varje dag ökar på vir egen fixade kollektiva självmord, så vi låter tiden utvisa.
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-08-23 23:38:28 följande:
    Medan du drömmer våta drömmar om domedagen så försöker vi andra att undvika den. Du är en del av problemet och inte en del av lösningen - och det är på grund av din religion.
    Vet du att det du kallar domedagen, är en period av 1000 år då Jesus för fram mänskligheten til fullkomliget.
  • Lampstället
    cariny skrev 2012-08-24 14:35:10 följande:
    Det mesta är obibliskt om man så vill. Finns få böcker som är så fulla av motsägelser.
    Som vad då?
    Visa det du kan visa själv.

• Lampstället
    Agnostino skrev 2012-08-24 21:43:56 följande:
    Läste du länken? Räcker inte det?
    Kan du överhuvudtaget vara seriös?
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-08-24 22:44:34 följande:
    Nu måste du nog förklara dig lite. Du bad om belägg för att bibeln var motsägelsefull och jag visade nästan 500 exempel på ämnen där bibeln säger emot sig själv.
    Börja med ett, så tar vi det ett efter ett så det blir seriöst.
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-08-24 23:08:06 följande:
    Okej, har någon sett Gud?
    Ja i Hans skaparverk.
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-08-25 12:19:06 följande:
    Så ingen har sett Gud live? (1mos 17:1, 1mos 18:1, 2mos 6:2-3, 2mos 24:9-11, 4mos 12:6-8, apg 7:2)
    Undrar om förstår det du läser,. lägg ner tid på att förstå det och inte bara på att debattera.

2 Moseboken 33:20
    " 20 Och han tillade: ”Du kan inte se mitt ansikte, ty ingen människa kan se mig och leva.”"

1 Moseboken 17:1
    "1 När Abram blev 99 år gammal visade sig Jehova för Abram och sade till honom: ”Jag är Gud den Allsmäktige. Vandra inför mig och visa dig vara oklanderlig"

1 Moseboken 18:1
    "1 Senare visade sig Jehova för honom bland Mamres stora träd, medan han satt i ingången till tältet vid den hetaste tiden på dagen."

2 Moseboken 6:2, 3
    "2 Och Gud fortsatte att tala till Mose och sade till honom: ”Jag är Jehova. Förr visade jag mig för Abraham, Isak och Jakob som Gud den Allsmäktige, men under mitt namn Jehova gjorde jag mig inte känd för dem."

2 Moseboken 24:9-11
    "9 Och Mose och Aron, Nadab och Ạbihu och sjuttio av de äldste i Israel gick sedan upp, 10 och de fick se Israels Gud. Och under hans fötter var det något som såg ut som ett arbete i safirplattor och som själva himlen i renhet. 11 Och han räckte inte ut sin hand mot Israels söners framstående män, utan de fick en syn av den sanne Guden, och de åt och drack.

4 Moseboken 12:6-8
    "6 Och han sade: ”Hör mina ord, det ber jag er. Om det är en profet för Jehova bland er, ger jag mig till känna för honom i en syn. I en dröm talar jag till honom. 7 Inte så med min tjänare Mose! Honom har jag anförtrott hela mitt hus. 8 Ansikte mot ansikte talar jag med honom, genom att låta honom se tydligt, och inte i gåtor; och Jehovas gestalt betraktar han. Varför fruktade ni då inte för att tala emot min tjänare, emot Mose?”

Apostlagärningarna 7:2
    "2 Han sade: ”Män, bröder och fäder, lyssna. Härlighetens Gud visade sig för vår förfader Abraham medan han var i Mesopotamien, innan han bosatte sig i Haran,"

Jehova Gud använder sina änglar att "visa siig"

. Den sanne Guden, de strålande himlakropparnas Skapare, besitter en härlighet och strålglans som det mänskliga ögat inte förmår uthärda. Gud säger: ”Ingen människa kan se mig och leva.”
    (2Mo 33:20)
    Det är bara änglar, andeskapelser, som har en sådan synförmåga att de kan se hans ”ansikte” bokstavligen. (Mt 18:10; Lu 1:19)
    Men han utsätter heller inte människor för en sådan upplevelse.
    I sin kärleksfulla omtanke gör han det möjligt för dem att se hans fina egenskaper genom hans ord, som bland annat innehåller det som uppenbarades om honom genom hans Son, Kristus Jesus. (Mt 11:27; Joh 1:18; 14:9)

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3