• Blom

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Kappan: Sprutorna är inte farliga nålen känns inte och eftersom den är som en penna så känns den inte som spruta heller.

Idag har vi varit på Cura i Malmö. De var fantastiskt trevliga och hjälpsamma. Fick en rejäl redogörese för hur det går till så det både räckte coh blev över ;)  Om vi vill påbörjar vi redan nästa vecka med höga doser puregon eller väntar vi till augusti. Om vi gör det nu så innebär det att jag måste ner 2 gånger under skolavslutningsveckan, lite småstruligt men går absolut att fixa. Sambo är lite velig och skulle nog helst vilja vänta till augusti. Tror ännu inte han fattat! Så antingen provar vi nu och kanske blir gravida över sommaren eller väntar vi tills augusti. Vad säger ni i tråden? Behöver lite råd och stöd! Det handlar ju också om ganska mkt pengar för oss, tydligen har vår advokat fått in en del av våra pengar men hon ligger på sjukhus som vanligt så vi kommer inte åt dem... grrrr men banken brukar ju vara vänligt sinnad =)

Besima har väl stängt i Juli, säkert från midsommar skulle jag tippa...

• Blom

Japp lärare här, så snart sommarlov!!!

Kör hårt nu tjejer med sprutor och annat. Vi kör nog också på om bara mensen vill komma i tid i och för sig får den gärna utebli...
    I mo rgon ska jag hämta ut många stora recept ska spruta med puregon 225 enheter till en början, Jesus vad jag kommer att bli drogad ;)  

Bra Kappan att du tyckte det kändes ok med sprutor för det kan det ju bli en del av. Jag ska hålla på med två olika sorter och sen ovitrelle på det så jag kommer nog känna mig som en nåldyna....

Ha en fortsatt trevlig och förhoppningsvis solig dag!
    Kram

• Blom

Fröken Sy: Jag har ju uppenbarligen inte blivit gravid av pergotime men det kanske jag inte blir på ngt annat sätt heller. Jag har så kallad oförklarlig barnlöshet. Annars funakde pergo bra för mig den gjorde vad den skulle men det ville sig inte ändå. Kanske är det mitt "hektiska" privatliv som ställer till det och en historik som heter duga..

Vi har gått vidare nu och snmält pn till socialstyrelsen... Hoppas att de gör ngt!

Kappan: Hur länge jobbar du till? Vad säger arbetskamraterna om uppsägningen?

Nej nu ska jag tvätta bilen.

• Blom

Fendt du kan ta vår vagn =) Teutonia, vill gärna utmana ödet.

• Blom

Hör att du redan är inne i barnvagnssnacket, härligt. Lycka till! Barnvagn på grusväg luktar motion, full fart framåt!

Hm dök upp en annan sak som jag tror att jag glömde skriva. Jag har sökt 2 jobb =) Det ena kanske jag blir erbjuden, chefen ringde upp mig och frågade om jag var seriös i min ansökan och att han gärna ville ha mig men man måste ju givetvis förhandla om tjänsterna först, så är det i kommunen. Blir ju kanske lite tokigt om jag gör provrör nu och om jag skulle lyckas. Men å andra sidan så kan man väl inte tänka så? Man måste fösöka gå vidare och inte bara vänta eller? Hm

• Blom

Idag blev jag erbjuden att komma på en jobbintervju till ett jobb som är väldigt bra.. Mitt nya fantastiska (galna) cv har gjort susen... 

Tänk om man bara kunde ha tur med magen också. Väntar på mensen som är sen denna månad, är jättearg! Innebär att jag kanske måste skippa elevernas skolavslutning för att jag är i Malmö då om den inte tänker dyka upp snart grrrrrrrrrrrrrrr

• Blom

Fendt: Du skrämde mig, skänt att allt är ok!

Själv har jag haft en underbar helg i Göteborg med familj och vänner =) Igårkväll började jag med puregon 225, känns bra. Håll nu tummarna för att jag slipper åka ner samma dag som skolavslutningen och att jag får åka ner över huvudtaget... Det vet man ju inte..

Full fart framåt!

• Blom

Jo, jag måste få tag i Besima idag och boka ultraljud på fredag, hoppas hon jobbar då annars måste jag ner till Malmö för det. Ultraljudet utvisar om det blir äggplock veckan därpå eller inte.

• Blom

Ja så är det nog... Att alla blåsor ska börja från noll. Jag har ju inget problem i sig så ingen nedreglering för min del denna gång... De sa att man gjorde olika beroende på vad för problem jag har. Men började spruta på dag 2 och dubbla sprutor på onsdag, den ena för att hejda att ägglossning sker för tidigt.
    Besima är underbar, hon har stängt på fredag men går in och tar emot mig ändå!!! Helt fantastiskt! Så vi slipper åka ner till Malmö. =)

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3