• Blom

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Kappan: Har saknat dig! Hoppas skolan kommer att motsvarar dina förväntningar, kul att träffa lite nytt folk också. På Besima när du känner för det, jag har fortfarande inte berättat för dem att jag är gravid v 13 nu...

Fröken sy: Det som är så bra med graviditet är att ingenting är onormalt! Du kan få vilka symtomer som helst, kanske kanske har du tvillingar i magen ;)   Jag äter också bara små portioner, om jag nu äter ngt alls (lite dåligt med maten här lever mest på mackor)

Nu är jag sjuk, genomförkyld och hemma idag från jobbet. Jag brukar aldrig vara sjuk grrrrrrrr  (bara lite sjuk i huvudet som min sambo säger  ; )   )

Sköt om er!

• Blom

Fröken sy: förstår dig fullständigt, fixa lergigan det kan funka. Det lättade för mig i alla fall men visst spyr jag varje dag fortfarande ändå men fixar jobbet..     Illamåendet är ett helvete...

• Blom

Ring till barnmorskan redan nu så får de fixa det. Jag fick mitt första recept när jag var på VUL då var det en läkare somskrev ut. Besima kan säkert skriva ut annars! Prova åksjukemedicin så länge, kommer inte på vad den heter men det har jag nog nämnt ovan ngnstans.

• Blom

Maskrosungen: Jag väntar fortfarande Förvånad  12+5... får väl ta tag i det snart. Jeansen går fortfarande på men visst har det omfördelat sig lite till magen...  Måste ju ta det med föräldrarna först och de träffar jag inte så ofta trots att de bor hyfsat nära. men vill gärna vänta så länge det går med de andra pga det nya jobbet.

• Blom

Maskrosungen, de behåller dig säkert!! Hm vet inte varför men sist jag var gravid berättade jag inte förrän v 15 men då var jag inte jätteberedd och behövde smälta det lite själv först. Denna gång var det väl planerat i mååååånga år, men det är det ju ingen som vet förståss.

I morgon ska jag försöka jobba trots att jag fortf inte känner mig alls pigg, förkyld och supertrött, kan knappt hålla ögonen uppe, är det grav tros?

• Blom

Fröken Sy, förstår dig så in i bängen. Hoppas att ditt ger med sig vid v 12. Mitt härjar fortfarande och jag är så less på det, ligger som ett kolli i sängen så fort jag kommer hem från jobbet. Det enda positiva är att vikten pekar snarare nedåt än uppåt har ju lite att ta av men börjar ändå bli lite orolig eftersom jag inte behåller mkt mat eller äter så mkt alls..

Välkommen Ellen! Har faktiskt en kompis som går i dina tankar då herr perfekt inte vill dyka upp. Spännande, håll oss uppdaterade!

Kappan: Nu måste vi hitta energi och titthål till dig så du få komma vidare. Känner sååååå för dig. KRAM

Hoppas: Har oförklarad barnlöshet, perfekta simmare, bra ägglossning... Behandlad 3 ggr pergo och 2 puregon tror jag sen IVF, vi kunde ju skynda på karusellen hur vi ville eftersom vi var tvugna att betala IVF själva. Vid IVF upptäckte de att mina skal var rätt hårda så att de kanske inte kunde fästa när de var befruktade så de tunnade ut skalet på den som befinner sig i magen nu..

• Blom

Vi fick komma igång direkt men som nämnt så betalade vi själva. Var på cura i malmö de är toppen. De tar även emot från landstinget men ja vet inte om det är lite kö för de som inte ska betala själva. Men lång kö tror jag inte att det är i vilkdt fall.

• Blom

Kappan: äntligen!!! FUll fart framåt! Hoppas och tror på dig!

FiaLotta: Såååååå roligt, grattis!!!

Den som frågade: Jo de kan nog bli befruktade men de fastnar inte i livmodern uppfattade jag det som...

• Blom

Min historia: Har en dotter 7 år som kom fortare än kvikt efter slut på p-piller. Näst gång tänkte vi givetvis att det kommer att gå lika snabbt... försökte i nästan 4 år. Uredd sedan okt -09 hos linnéa. behandlad med pergo några gånger sen titthål sen puregon men inget hjälpte och inget fel hittat. Fina äggblåsor och ägglossning. Raka vägen till IVF vi valde att skynda på, ville ha ett slut på detta för jag tänkte att det skulle ändå inte fungera. Fungerade visst på första gången. Vi var en gång på VUL hos Besima för att slippa åka ner. Besima har varit toppen och ställde gärna upp även utanför arbetstid.

Tänk, jag har inte spytt på 1,5 dag - det är värt att firas! (äter givetvis medicin, men ändå...  =)    )

• Blom

Nu har jag berättat för föräldrarna men vill fortfarande att de håller tyst. Knepigt att berätta det på jobbet så jag väntar lite till...

Fendt åh så spännande! Snart kommer den  =)

//K

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3