• Bubblan2

Gekås vol 14

avilo skrev 2011-04-14 16:06:07 följande:
    När har skolorna påsklov?
    Tänkte passa på då det inte är så mycket folk.
    Det är väl lite olika...
    Vissa har veckan innan och andra veckan efter.
    Vi uppe i Dalarna har veckan efter påsken.
  • Bubblan2
    Upptagen skrev 2011-04-14 16:33:56 följande:
    Någon som vet vad deras eltandborstar ligger i för prisklass?
    Brauns barntandborste, den med disney-tema, kostade 299:- i november.
    Tanborsthuvuden till den kostade 109:- för 3 st.
  • Bubblan2
    marmelad skrev 2011-04-15 09:46:03 följande:
    Jag tänkte inte på om skaloverallen fanns, ingen jag såg men letade inte efter den heller så den kanske fanns någon annanstans. Byxorna kostade 99:-, jag köpte i stl 80, 110/116 och 122/128. Svarta köpte jag. Det fanns fler färger tror jag, men la inte på minnet vilka det var tyvärr :-/  Jag köpte byxorna utan att prova dem på barnen innan, men köpte den storlek som de brukar ha och de satt bra
    Är det byxor utan hängsel?
    Vet du om det fanns både med och utan? :)

Såg du om det fanns tvådelade set, byxa och jacka?

Jag förmodar att de fanns nere i ytterklädeshörnet men kan du säga ungefär var?
    I snurror "ute på golvet", längs väggarna eller bland de som står "uppradade"?
    Guuud vilken dålig förklaring...hoppas att du hänger med! :)

Sonens dagmamma ska dit sön-mån och erbjöd sig att köpa till Isak OM det fanns nu. När jag var dit 28 mars fanns varken overaller, set eller byxor.
  • Bubblan2

Hallå alla som varit ner de senaste dagarna...

Vi har hört att Pick-a-boo skal-byxor fanns tidigare i veckanmen har någon sett till overaller och 2-delade set de senate dagarna?

Om ja, var ungefär?

Sonens dagmamma är på väg ner just nu och har lovat köpa med sig om det finns. :)
    Underbar dagmamma!!!

• Bubblan2
    livet med barn skrev 2011-04-25 17:33:47 följande:
    Är det någon som vet om det finns bra pyssel för barn på ca 1 och ett halvt år som barnen kan ha på flygplanet?
    vi ska nämligen åka till New york i juli, sonen kommer då vara 17 månader och kommer nog bli ganska uttråkad på planet
    Bärbar DVD...?
    Undebar uppfinning! Utan den hade vi inte kunnat åka många meter med bilen... Isak avskyr verkligen att sitta fastspänd men får han titta på film sitter han som ett ljus. :)

Sagor på CD

Jag har lite av samma problem men Isak är nog närmare 3 år när vi åker i höst. 
    Ska försöka ta oss iväg och hälsa på svärfar som bor i Arizona.
  • Bubblan2
    smultron87 skrev 2011-04-25 21:34:54 följande:
    ah smart, vi har faktiskt bärbar dvd till bilen, kanske ska ta med den.. sagor på cd är ju smart också, är ju bara att lägga in på ipoden =)
    Vår är en Philips med två skärmar varav den ena har själva läsaren. Det går alltså inte att titta på två filmer samtidigt...
    Det enda jag är lite puttig över är att vi inte tog en med batterier. Vi har vanlig adapter så vi kan titta utanför bilen också men det krävs ju ett uttag... Ska kolla om det ev går att skaffa externt batteri till den.
  • Bubblan2
    Whirlwind skrev 2011-04-27 13:58:39 följande:
    Jag var på gekås iförrgår, fanns en massa bra fynd..
    Ruchkana 279 kronor, plastgunga som man sitter på på marken 99 kronor, dinglisar napphållare snuttisar osv från 29 kronor, uvdräkt med hello kitty 99 kronor och massa mer.. alltid lika roligt att fynda :)
    Du skulle inte kunna ta lite bilder och lägga upp i bildtråden eller i ditt galleri och länka? :)
  • Bubblan2
    kalmar brud skrev 2011-04-30 20:36:54 följande:
    Det blev en heldag idag för mig och barnen på ullared. Åkte hemifrån 7.30 var där vid 11 och INGEN kö alls in...

Gick sen ut vid 14 och lämnade saker i bilen och åt lite mat... In sen igen vid 15... INGEN kö då heller.

Hittade mycket fint... Men saknade dock lite mer av tunna långarmade tröjor... Eller långarmade T-shirt kanske någon säger.

Men det finns ju på lindex
    Ahh, kul att du hittade lite.
    Jag tycker ju att det har varit riktigt uselt med kläder i storlek 98-122 för killar de senaste gångerna jag varit där.
    Inte bara min smak utan det har varit få ställningar med de storlekarna.

Om du har tid och lust får du gärna fota lite och länka till.
    Ska ner i juni igen och det är bra med lite aptitretande...
    Jo, jag vet att det troligen inte finns kvar när jag väl kommer dit men ändp... ;)
  • Bubblan2
    smultron87 skrev 2011-05-02 09:52:52 följande:
    på tal om plåster.. vet ni om dom säljer compeed skavsårs plåster där?
    Jag har testat de där olika skvasårsplåstren som finns på marknaden och jag tycker att de är urusla.

Däremot fick jag ett tips från en sjuksköterska en gång, kirurgtejp.
    Ta den breda och tjpa över där du håller på att få skavsår. Överlägset det bästa jag varit med om.

Jag tränade min sons fotbollslag tidigare och vi använde inget annat än kirurgtejpen.

:)
Svar på tråden Gekås vol 14