• Bubblan2

Gekås vol 14

Krabbolina skrev 2011-08-29 20:07:38 följande:
    inte de smurf dvd:erna som CityGross säljer för 59 kr nu?

Jo visst är det de...
    Kollade bladet på nätet. :)

• Bubblan2
    Bellbox skrev 2011-08-29 21:11:19 följande:

Men ÅHHHH det hade jag ingen aning om Vad smart att man kan söka i just en specifik tråd! Tänk om denna infon kunde läggas till tydligt i tråstarten här så man slapp alla SAMMA SAMMA SAMMA frågor som tenderar att komma i denna tråd

Jag tycker nog att det är riktigt tydligt och fint i TS...det står ju längst ner, utan en massa annat som stör!
    Det gäller bara att ge sig till tåls och läsa hela TS...

Liknande problem finns med bildtråden där det klart och tydligt står att där läggs bilder in eller länkar till egna bloggar eller liknande och att frågor ställs i prattråden eller inboxa direkt till den som lagt ut bilder...
    Vi som vill se bilder blir glada när vi ser att den tråden är uppdaterad och skyndar oss dit för att få se nya bilder på fynd...och när man väl klickar dit sig så är det bara en fråga om pris eller helst, en kommentar i stil med: En sån köpte jag med! 

• Bubblan2
    Xgirl83 skrev 2011-08-30 09:14:07 följande:
    Jag läste hela TS innan jag frågade, där står ingenting om att man så smidigt kan söka i själva tråden. Länken till pristråden hjälpte inte mig då jag kollade där först..

Ahhh, du menade så!
    Ja där ser du, total missuppfattning från min sida! ;) 

• Bubblan2

Vad tycker vi om dagens "stora" nyhet då?

http://mediaagent.infopaq.net/OpenMedia/a.aspx?s=InfopaqZMS&a=11984976%2c2081725%2c2007664%2c9E187E2FA306D3810247EB8B6369C747EFAFD1E4

Gekås startar matbutik...låter ju lite större än vad det egetnligen är men...  
     Jag tycker ju att matavdelningen är mest ivägen...
    Jag åker långt och har ingen möjlighet att ta med varor som behöver kyla.
    Visst, kylbox funkar ju iofs men är det länt mödan?!  

Att jag tycker att matavdelningen mest är i vägen är väl mer att när jag väl kommer ner mot kassorna är jag så trött och har så ont i fötterna att jag vill ta mig till kassan, betala och gå ut fortast möjligt och då inser man att man ska ta sig igenom maten också...med folket som irrar omkring där.

Nej, om de vill utöka maten tycker jag faktiskt att de kan flytta ner den på källarplanet...    

• Bubblan2
    FieFie skrev 2011-09-06 14:13:06 följande:
    Någon som vet om Gekås säljer åkpåsar?
    Och i så fall.. pris?

Hösten 2009 köpte jag åkpåsen med lammull och har varit supernöjd.

Då kostade den 649:-, vad den kostar nu eller om det är samma märke och modell, det vet jag tyvärr inte.

Den jag har går det att göra om till ullig sittdyna genom en dragkedja som delar själva påsen.

Bild finns här: http://www.familjeliv.se/Hem/bubblan2/galleri.php?cur_album=Gek%E5s+h%F6sten+2009

• Bubblan2
    Guanabana skrev 2011-09-05 15:35:11 följande:
    Ja har kollat där, men tycker det ser ut att vara sån omväg plus att dessa kameror på den vägen...

Lita inte på Eniro eller hitta.se...
    Deras förslag är ibland helt uppåt väggarna!

Ett litet exempel...
    Sonen hr börjat gymnasie inne i stan och för att det ska vara lika för alla är det eniro.se som ska användas för att kolla avstånd mellan skolan och hemmet för ev rätt till busskort.
    När jag kollade hemifrån oss och till skolan ansåg eniro.se att jag först skulle åka (bil) genom ett bostadsområde där det bara finns gångvägar och sen skulle jag gena genom SSAB:s mycket låsta, inhängnade och strängt bevakade industriområde...   

Ett annat exempel, mer relevant...
    Nu i juni åkte vi från Kristinehamn till Ullared och den vägen som eniro visade oss var inte bra. Små sketna vägar via Falköping, Ulricehamn, Svenljunga och det tog mycket längre tid. På hemvägen tog vi Nissastigen upp och höll oss till 26:an hela vägen från Smålandsstenar. Mycket bättre!

Vi åker vanligtvis från Borlänge, via Örebro och i Motala tar vi av mot Mjölby (för att slippa 50 och 70 med fartkameror) och kommer alltså ut på E4:an i Mjölby och har 120 nästan hela vägen till Jänköping.

Väl där finns ju två val, antingen fortsätta E4:an vidare mot Värnamo och svänga av till rv 153, mot Smålandsstenar och Varberg eller så åka mot Göteborg och svänga in på Nissastigen, mot Smålandsstenar och sen rv 153 mot Varberg.

Vi brukar iofs mellanlanda i Jönköping eftersom mina resor till Gekås (nästan) alltid sker i samband med DreamHack eller Nordic Rail som är på Elmia i Jönköping. Jag brukar ta Nissastigen men det beror mest på att jag har släkt i Gislaved och har den vägen som gammal vana. :)

• Bubblan2
    Tant Jansson skrev 2011-09-17 13:12:20 följande:
    Näe, jag menar de jättestora påsarna med dragkedja. De är större än IKEAs blå påsar.

Jag använder mina till att plocka in sommarleksaker (ur sandlåda och liknande) samt annat som plockas in under vintern. Stor och bra så det får plats mycket i en sådan påse.

Har du påsar över så fråga på dagis/fritids eller hos dagmamma, om du nu har barn på något ställe, om de vill ha för att sortera uteleksaker i.

Ta med dig påsarna när du åker dit igen men märk dem med namn.
    Det brukar synas att de är använda. :)  
  • Bubblan2
    trollet31 skrev 2011-09-20 12:30:46 följande:
    min son har sett en husvagn som man  kan öpnna å leka med på disny tv något som finns på gekås???

Hmmm, ska inte den kanalen vara reklamfri?

Nåja, den här hittade jag:
    http://www.shopping4net.se/Leksaker/Leksaker/Kaenda-figurer/Musses-klubbhus/Musses-Klubbhus-Husvagn.htm?sClickID=Ciao-8-1

Om den finns på Gekås eller ej har jag ingen aning om...men jag kan kolla när jag ska ner i oktober för min son älskar Musse och Mimmi.  

• Bubblan2
    Kinne79 skrev 2011-09-25 19:21:08 följande:
    Hur upplever ni Gekås storlekar. Jag köpte byxor till dottern som har 68 just nu. Byxorna jag köpte var i strl 74 och när jag provade dom så var det inte mycket växmån, upplever ni kläderna som små?

Jag tycker att det är olika beroende på märke.

När det gäller kläder till de minsta fick jag följande råd för något år sedan och jag tycker att det stämmer:

---------------
    Teddy: Dessa kläder tappar lätt formen dom är EXTREMT breda.

Walking baby: Helt okej – lite små

Finns ett plagg med en giraff på lappen: Detta plagg handlar jag uteslutande av dom håller bra är mjuka o sköna o är bra storlek på. Dom noppar sig inte så mycket heller.

Mörkblå lapp med små figurer på: Tycker dom är så där, känns som dom blir lite sladdriga.
    -------------------------------

Jag själv vill lägga till att pyjamisar av märket Walking Bayby är små i storlekarna även till större barn (86-110), jag brukar ta en dubbelstorlek större än vanligt.

Överlag tycker jag att killkläder i storlekar upp till 104 är ganska små i de flesta märkerna. Jag har en 3-åring så jag vet inte hur storlekarna över 104 är...

Det enda "säkra" är att mäta barnen (innerben, nacke till gren, nacke till midja, armens längd och runt midjan) skriv ner på lapp och ta med måttband! :) Lycka till!        

• Bubblan2
    SweetSugarKiss skrev 2011-09-27 20:47:05 följande:
    Har en fråga ang vinteroverallerna i stl 92-98. Min dotter har mkt 92 nu men som det är så e ju alla modeller olika stora/små. Vad tror ni kan hon ha en 98a eller är 92a lite större än vanligt? :P

Sen undrar jag ifall ni vet hur mycket dom overallerna har i vattenpelare? Vad är det för material ?Vad finns dom i för färger?

Ska du ner, utan dotter att prova på eller skicka bud?
    Ska du ner själv så ta mått på dottern och skriv ner på listan och ta med ett måttband.

Jag brukar ta måtten:
    Nacke till gren
    Nacke till midja
    Gren till fot (innerben)
    Axel till handled
    Midjans omfång
    och sen vet jag ju längden.          
Svar på tråden Gekås vol 14