Gekås vol 14
Jo visst är det de...
Kollade bladet på nätet. :)
Vad tycker vi om dagens "stora" nyhet då?
http://mediaagent.infopaq.net/OpenMedia/a.aspx?s=InfopaqZMS&a=11984976%2c2081725%2c2007664%2c9E187E2FA306D3810247EB8B6369C747EFAFD1E4
Gekås startar matbutik...låter ju lite större än vad det egetnligen är men...
Jag tycker ju att matavdelningen är mest ivägen...
Jag åker långt och har ingen möjlighet att ta med varor som behöver kyla.
Visst, kylbox funkar ju iofs men är det länt mödan?!
Att jag tycker att matavdelningen mest är i vägen är väl mer att när jag väl kommer ner mot kassorna är jag så trött och har så ont i fötterna att jag vill ta mig till kassan, betala och gå ut fortast möjligt och då inser man att man ska ta sig igenom maten också...med folket som irrar omkring där.
Nej, om de vill utöka maten tycker jag faktiskt att de kan flytta ner den på källarplanet...
Jag tycker att det är olika beroende på märke.
När det gäller kläder till de minsta fick jag följande råd för något år sedan och jag tycker att det stämmer:
---------------
Teddy: Dessa kläder tappar lätt formen dom är EXTREMT breda.
Walking baby: Helt okej – lite små
Finns ett plagg med en giraff på lappen: Detta plagg handlar jag uteslutande av dom håller bra är mjuka o sköna o är bra storlek på. Dom noppar sig inte så mycket heller.
Mörkblå lapp med små figurer på: Tycker dom är så där, känns som dom blir lite sladdriga.
-------------------------------
Jag själv vill lägga till att pyjamisar av märket Walking Bayby är små i storlekarna även till större barn (86-110), jag brukar ta en dubbelstorlek större än vanligt.
Överlag tycker jag att killkläder i storlekar upp till 104 är ganska små i de flesta märkerna. Jag har en 3-åring så jag vet inte hur storlekarna över 104 är...
Det enda "säkra" är att mäta barnen (innerben, nacke till gren, nacke till midja, armens längd och runt midjan) skriv ner på lapp och ta med måttband! :) Lycka till!