• Bubblan2

Gekås vol 14

Nyfiken86 skrev 2011-11-11 20:44:31 följande:
    Finns d en pristråd oxå??

Kolla uppe i trådstartens fält, där finns länkar till pristråd, bildtråd och lite annat smått och gott...

Men ställ frågor om bildtrådens innehåll i den här tråden eller inboxa den som lägt in bild eller länk, vi försöker hålla den fri från en massa text... :) 
  • Bubblan2
    hannis00 skrev 2011-11-22 22:21:33 följande:
    någon som har koll på vad barnspisarna kostar?

Nej men kolla gärna vad ÖoB tar för dem, om du nu ahr en sådan butik i närheten...
    De brukar ha riktigt fina priser nu före jul. 
  • Bubblan2
    TheLove skrev 2011-11-27 22:12:04 följande:
    Har fotat lite, funkar det att lägga upp så kommer jag göra det sen annars kommer jag länka till en annan sida, om ni är intresserade... 

Ja tack! :)
  • Bubblan2

Är det ingen som kan lägga in lite bilder?! :)
    Eller för all del, länka till egna bloggar med bilder på era fynd...

• Bubblan2
    livet med barn skrev 2012-02-12 18:40:35 följande:
    någon som vet om gekås säljer flexi-trex? till vilket pris isf?

I mitt album Gekås Hösten 2011 finns en bild på den banan jag köpte och den kostade 99:-.
    Isak fick den i julklapp och den uppskattades! :) 
  • Bubblan2
    tjejhalmstad skrev 2012-03-09 10:18:02 följande:

ah tack så mycket. du vet möjligtvis inte va det kostar i andra butiker? Du kanske inte är från Halmstad men om så kanske du vet vart det säljs här? :)

Mellan 79-99 kronor är det vanligaste jag har sett.
    Men Barnens hus tog 129:- för sin...
  • Bubblan2
    m1nn13 skrev 2012-05-04 20:15:30 följande:
    Vad finns det för spjälskydd och vad kostar dom?

Kom ihåg att mäta runt din spjälsäng för det kan vara olika mått...t ex om du har en gammal IKEA-säng. 
    Inte kul att komma hem och inse att skyddet är 15 cm för kort.

För övrigt håller jag övriga, köp ett "dyrare", de håller bättre.

• Bubblan2
    Elins mamma 2010 skrev 2012-05-08 21:53:14 följande:
    Hoppar in här med en fråga :) funderar på att åka till ullared någon dag v 24 (11-17 juni) nån som vet om det brukar vara mycket folk då veckan innan midsommar? Antar att svaret är ja...

Jag är alltid nere den helgen iom att det är DreamHack i Jönköping då så då släpper jag av datanördarna (skrivet med kärlek) och sen åker jag vidare till Gekås och det har jag gjort i alla år sedan DH flyttade till Elmia.

Jag tycker inte att det är så mycket folk då och jag har som skrivet några års erfarenhet.
    Jag tror att de flesta som vill åka för att shoppa pga skattepengarna gör det under semestern istället. det kostar ju lite med benisn/diesel nu för tiden.

Som skrivet, jag tycker att det är riktigt skönt där då. :)
    Den här gången åker jag, minstingen och sambon (kors i taket) samt syster med sambo ner direkt till Ullared efter att vi släppt av äldsta sonen på DH. Efter en lördag med shopping har vi tänkt koppla av på Lia Hof www.liahof.se där vi har tänkt att bo i två nätter så den här gången har vi mycket tid att sprida shoppingsvändorna på.     

Jag blev riktigt irriterad på Gekås camping. Jag har bott där tidigare och ville göra det även i år men efter att ha valt ut en stuga med 4 bäddar till mig, sambon, minstingen 3 år som sover med oss samt min syster med sambo.  Pga att sonen sover med oss letade vi efter en stuga/lägenhet med bäddsoffa och det fanns ju en perfekt lägenhet så jag ringde och skulle boka. Efter lite om och men fanns det ju en lägenhet men de hade börjat göra om och byta ut bäddsofforna i stugorna/lägenheterna så i den som var ledig var det enkelsäng med en utdragssäng under... Ok tänkte jag, får väl ta det då, jag kan ju ta en liten resemadrass till sonen så får han ligga på golvet intill dens om ligger i utdragssängen men nix, det gick inte. En 3 åring räknas som en hel vuxen och då fick vi inte ha en 4-bäddslägenhet. Det var brandskyddsregler och ventilation och luftmängder och allt möjligt som plötsligt var anledningen.

Nej, inte ens hotell brukar anse en 3-åring som vuxen och ta "fullt pris" för barnet!

Fick tips om Lia Hof, ringde dit, de hade lediga rum och inga problem med 3-åringar. Så det var nog sista gången jag bodde på den campingen!    

Nu pågår listskrivning, genomgång av garderober, måttagning och annan planering. :)  
  • Bubblan2
    7 michelingodingar skrev 2012-06-02 19:06:27 följande:
    Den är väldigt tung att jobba med och inte bara klickgolv utan även på vanlig plastmatta. Ja jag tycker absolut den är jobbigare att moppa med än en vanlig, lite nackdel är att man inte kan använda rengöringsmedel så det blir en frisk och god doft. Men den gör ändå golven väldigt rena!! kan tillägga att den har blött ner vårat klickgolv i köket så pass att den har gjort att golvet liksom svällt på flera ställen

Jag har läst att ångmoppen inte ska användas på den typen av golv...just pga att detblir fuktigt i skarvarna och då sväller "plattorna" i kanterna.

Är det bestående skada eller sväller det upp och lägger sig efter ett tag?

/Nyfiken och sugen på en egen....    
  • Bubblan2
    vivi85 skrev 2012-06-21 00:10:48 följande:
    Ett råd! Skit i Gekås! I takt med att de bygger ut så ökar priserna.. Är där 2-7 ggr imånaden!! Visst. Vissa saker är billiga, men med all slut ni köper lönar det sig inte!!!!!!

Måste verkligen hålla med Zaarah 1984, varför i hela fridens namn är du där så ofta om du tycker att de bara har skit och inte är billiga?! Skulle vara väldigt intressant att få ett svar på det...
Svar på tråden Gekås vol 14