Elins mamma 2010 skrev 2012-05-08 21:53:14 följande:
Hoppar in här med en fråga :) funderar på att åka till ullared någon dag v 24 (11-17 juni) nån som vet om det brukar vara mycket folk då veckan innan midsommar? Antar att svaret är ja...
Jag är alltid nere den helgen iom att det är DreamHack i Jönköping då så då släpper jag av datanördarna (skrivet med kärlek) och sen åker jag vidare till Gekås och det har jag gjort i alla år sedan DH flyttade till Elmia.
Jag tycker inte att det är så mycket folk då och jag har som skrivet några års erfarenhet.
Jag tror att de flesta som vill åka för att shoppa pga skattepengarna gör det under semestern istället. det kostar ju lite med benisn/diesel nu för tiden.
Som skrivet, jag tycker att det är riktigt skönt där då. :)
Den här gången åker jag, minstingen och sambon (kors i taket) samt syster med sambo ner direkt till Ullared efter att vi släppt av äldsta sonen på DH. Efter en lördag med shopping har vi tänkt koppla av på Lia Hof
www.liahof.se där vi har tänkt att bo i två nätter så den här gången har vi mycket tid att sprida shoppingsvändorna på.
Jag blev riktigt irriterad på Gekås camping. Jag har bott där tidigare och ville göra det även i år men efter att ha valt ut en stuga med 4 bäddar till mig, sambon, minstingen 3 år som sover med oss samt min syster med sambo. Pga att sonen sover med oss letade vi efter en stuga/lägenhet med bäddsoffa och det fanns ju en perfekt lägenhet så jag ringde och skulle boka. Efter lite om och men fanns det ju en lägenhet men de hade börjat göra om och byta ut bäddsofforna i stugorna/lägenheterna så i den som var ledig var det enkelsäng med en utdragssäng under... Ok tänkte jag, får väl ta det då, jag kan ju ta en liten resemadrass till sonen så får han ligga på golvet intill dens om ligger i utdragssängen men nix, det gick inte. En 3 åring räknas som en hel vuxen och då fick vi inte ha en 4-bäddslägenhet. Det var brandskyddsregler och ventilation och luftmängder och allt möjligt som plötsligt var anledningen.
Nej, inte ens hotell brukar anse en 3-åring som vuxen och ta "fullt pris" för barnet!
Fick tips om Lia Hof, ringde dit, de hade lediga rum och inga problem med 3-åringar. Så det var nog sista gången jag bodde på den campingen!
Nu pågår listskrivning, genomgång av garderober, måttagning och annan planering. :)