Daga skrev 2010-09-29 09:54:30 följande:
OMG en helt egen Ullared-tråd.
Jag ska dit i november. För första gången, har varit Anti-Ullared i alla år och hävdat att man säkert köper en massa strunt där, sådant som man inte visste att man behövde
Jo, nu undrar jag om ni vet, ni som varit där, om det kan finnas en sådan där rittavla till datorn där.
Inte så haj på det där men det verkar alltså finnas en mojäng som man kopplar till usb uttaget...
är ni med?
Och så undrar jag också; är det någonting man inte ska bemöda sig med att kånka hem, sådant man lika gärna kan köpa på ICA?
Tjingeling.
Om det är så att den där mojängen till datorn :) inte finns inne på Gekås så har du alltid net on net utanför... Kolla på deras hemsida...
Inte ica kanske med de flesta schampo och liknande produkter kostar ungefär lika som på ÖB med ett stort undantag... Om du använder Lactacyd-tvål och det finns stora flaskor på Gekås så ska du köpa det där. 1 liter kostar runt 49:- och här hemma kostar 500 ml lika myckter. :) Ev är väl kanske schampot som finns i bloggen just nu billigare än hemma.
Kolla upp vad sånt du behöver kostar hemma så du har något att jämföra med när du kommer ner.
Ska du köpa leksaker så är Gekås helt rätt! Lego, duplo mm är en bra slant billigare än på laksaksaffärerna hemma.
Jag brukar försöka ha lite koll på vad sakerna jag vill ha kostar hemma och prioritera sånt som är mycket billigare. Sånt som kostar någon enstaka krona mindre kan jag lika väl köpa hemma.
Men...det är så lätt att bli prisblind och samtidigt dumsnål! :)
Jag var där när jag var gravid nu senast och då visste vi inte könet på plutten, stod jag med en rosa body med texten Lillasyster och en blå med texten Lillebror. De kostade runt 29:- och jag la tillbaka båda... Suck!
Samtidigt är det så lätt att slänga ner en massa saker som man inte har på listan men när man går förbi kommer man på att det där behöver jag ju och det ksotar ju bara 19:95 eller 4:95... Många bäckar små...stämmer visar det sig, när man kommer till kassan!
En annan sak som jag alltid förvånas över är att man har vagnen sprängfylld när man kommer till kassan, det blir dyrare än vad man trodde, man får knappt plats med det i bilen och när man kommer hem känns det som man tappat hälften efter vägen! Konstigt det där...
Ha så kul där nere!
Ta fotvänliga skor och många mynt med dig.
Kolla in kartan på
gekas.se i förväg så vet du lite om hur du ska gå!
Som skrivet, ha så kul! :)