Gekås vol 14
t0va skrev 2010-05-17 17:25:21 följande:
Någon som har tips till en förstagångsullaredare med vän? Jag och svägerskan ska åka ner på torsdag och sist jag var där var jag 10år. Vi ska shoppa bebissaker i första hand men har ni bra tips på vad man ska tänka på så tar jag gärna emot det. Ska man ta med egen dricka för att pausa eller finns det cafe att ta det lungt på? Ingen av oss är egentligen så förtjusta i shopping men vi ska sammla vuxenpoäng och en upplevelse :)Det finns 4 olika baby märken på gekås. om man tittar i nacken på strl lappen.
Teddy: Dessa kläder tappar lätt formen dom är EXTREMT breda.
Walking baby: Helt okej (men deras pyjamisar är ganska små i storlekarna/Bubblan2:s egen kommentar)
Finns ett plagg med en giraff på lappen: Detta plagg handlar jag uteslutande av dom håller bra är mjuka o sköna o är bra storlek på. Dom noppar sig inte så mycket heller.
Mörkblå lapp med små figurer på: Tycker dom är så där, känns som dom blir lite sladdriga.
--------------
Ett annat tips är att om det är mycket folk...välj kassorna som finns längst till vänster, de med låga nummer. Där brukar köerna vara kortare.
Var även observant på att det är dubbla led med kassor så du passerar första ledet i en form av gångfålla. "Nybörjare" brukar missa det och därför kan dessa kassor vara helt köfria medan det är kö i första ledets kassor...
Ta bra skor på fötterna och vila lite då och då!
Ha så kul!!! :)