Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
Jaha, bara för att jag varit ledig och way-up så har jag lyckats fara runt på massa loppisar, köpt ett skåp, burit det till nya lägenheten, tapetserat i den, lunchat med en kompis, packat 15 flyttkartonger, stämt av arbetstid med jobben(har två extrajobb för att överleva ekonomiskt) och skrivit klart en rapport (jag pluggar på heltid).
När jag nämner det för någon så säger de som vanligt; men guuud va du är effektiv!! som att det är positivt och det värsta är ju att jag tänker; bäst att göra det nu, innan jag blir låg. ..men när jag gör så där så blir ju bara låglägena fan ännu värre. Åh suck! ibland är jag så fitt-trött på skiten och att jag valt att inte medicinera. Blä! Men jag vill inte. Ibland tänker jag, skit samma...jag får väl starta upp medicinerna då men oftast vill jag inte och försöker hålla mig till det. Jag är Bp2 om det är relevant, jo det är det väl kanske när man pratar medicin?!
jag bröt ihop i går.. har varit jättesvajig sista dagarna.. det har bara rusat på i hundranittio med djupa gråtsvackor som bara kom tätare och blev värre i rasande takt så jag brakade typ ihop så jag ringde hit min syster som kom och passade mina barn å så fick jag skjust in till akuten. där sitter jag och väntar (ensam) i 4 timmar, får träffa en läkare tillslut... som efter 10 min bara säger att jag får gå hem, alltså han "slänger ut mig" utan att ens ta reda på hur och oM jag kan ta mig hem, och då är jag alltså i ett ganska bedrövligt skick, helt söndergråten och utmattad och inte en krona på fickan. Jag sa till han att min ångestdämpande medicin var slut hemma, berättade precis hur dåligt jag mådde och att det skrämde mig de djupa och tvära kasten på sista dygnet som bara escalerade i tokfart. Hade ren TUR att jag fick tag på min granne som hade sin man hemma som kunde komma in och hämta mig. Han var skitarg på deras sättt att behandla mig och körde mig till en vanlig akut där jag fick ett väldigt proffsigt och bra bemötande. han kände de som arbetar där och de sa att de på psykakuten gjorde fruktansvärt fel som bara skickade ut mig i det skicket ensam mitt i natten vind för våg. ska på min terapi imorrn och sen byta läkare, hon hade inte enformerat mig om att man kan få djupa stormiga svackor i början av insättning av topimax, det fick jag veta först på VANLIGA akuten. Jag frågade på pskakuten om det kunde vara nått med medicinerna... nej sa han typ, ta det med din ordinarie läkare. och sen sa han lite spydigt att" det är ju lite smidigare att söka läkarkontakt på dagtid än på nätterna". Jävla idiot. Fy fan så ledsen jag var, ett vrak.