Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
jag mår apa..helt knäckt.. rasar ihop och gråter... sen går det över.. å så brakar jag ihop och bara gråter igen. känns som jag håller på att gå in i en vägg igen..eller ner för ett stup. får panik.
Maia: Kram tillbaks, tack för omtanke :) Nä, dessvärre inte den här gången. Vill inget hellre. Tog lugnande igår och sov hela vägen till jobbet. Jag kan inte vara hemma för jag ska vakta nationella idag, plus att min närmaste kollega snart blir tokvansinnig på röran på tisdagar - och det är märkligt nog oftast då jag vabbar eller blir sjuk själv. Slutar tidigt och ska hem och sova ett par timmar då. Önskar dig o alla en fin dag idag...!
Doldis, Hoppas du får en bra dag!
Jaha, ljög om akut vab och gick hem efter min sista klass. Egentligen hade jag rastvakt och kf-möte men jag var helt slut. Huvudet känns som att det är i två delar liksom.
Läser just nu Ann Heberlein - jag vill inte dö jag vill bara inte leva - heter den och handlar om bipolär 2. Läs den!!! Hjälp vad jag känner igen mig!! Så tänkte jag men jag har iaf aldrig köpt nåt hus när jag har varit manisk. Så kom jag på att det har jag ju visst. Lägenheten för 30.000 var när jag var manisk. Det var 30 papp i handen så jag köpte ju av privatperson, det gick jättesnabbt. Jag var manisk på morgonen och på eftermiddagen hade jag köpt lägenhet. Visst, bra pris för en 2:a i en småstad. Men ändå. SÅ är det. Är lite chockad så här i efterhand, fast det var flera år sen.
Doldis, jag har den boken. Har läst den men minns inget för det var förra året när jag var manisk/deprimerad/psykoser/själmordsbenägen. :/ Ska läsa den igen nån dag men för tillfälle kan jag inte koncentrera mig på att läsa.