• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Stealth skrev 2010-05-10 22:07:30 följande:
    Jag är helt kokko just nu. Nu har jag sorterat upp mina mediciner i bokstavsordning i en låda. Så nödvändigt. Tvättat två maskiner till, dammsugit samma rum två gånger för säkerhets skull, vikt in mer tvätt, samtidigt som jag känne rmig helt nollad i skallen fast ändå finns där halva tankar, och EN MILJON JÖÄVLA TANKAR! Jag är i en sån mixedperiod tror jag, den värsta sorten kanske fast jag vet inte. blahblahblah jag orkar inte ens lyssna på mig själv. Jag kan inte sitta still, kan inte slutföra en sak, rycker med huvudet och är helt bäng. Jag vill inte sova! Jag vill inte missa att vara vaken men jag måste ju för att orka gå upp 6 imorgon,,,,, jag vill inte ....
    Förlåt men... Du verkar ganska hyper ja.
    Detta med att inte vilja sova känner jag igen. Det gav mig ju nattångest under helgen och till slut bryggde jag min en kanna kaffe så jag skulle hålla mig vaken. Ville inte sova för då hade jag ingen kontroll över mig själv plus att jag skulle missa massa timmar på dygnet.
    Hade en släng av tankarna igår kväll igen men låg kvar i sofan och blev vid 22 trött och gick och la mig. Så nu börjar det bli tvärtom. Jag är så trött när jag vaknar på morgonen och skulle helst bara vilja sova vidare. Vill dock inte bryta rutinen att gå upp tidigt så idag gick jag upp ca 5.40. Ganska länge för att vara mig.
    När dagis öppnar så måste jag ringa direkt och fråga om vi kan lämna lillen 20 minuter tidigare. Sambon skulle vilja följa med till ssk men jag ska vara hos henne samtidigt som sonen ska lämnas. Får se vad da säger.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-11 19:17:15 följande:
    vet hur det är det med... man fattar ju fan ingenting...jaha hur sorterade jag detta då? liksom. Idag har jag ätit stesolid som godis så jag har kunnat andas, och jag har betett mig normalt iallafall... Men nu är jag astrött....
    Nu har jag fått en extra stes per dag. Sambon var med mig att träffa ssk imorse. Det var bra för oss båda men framförallt honom tror jag. Han fick höra av nån annan än mig, nån mer kunnig om att jag får bakslag och har det väldigt stressigt just nu.
    På Gemet ville en av handledarna ha samtal med mig bara för att veta hur det känns att vara där osv. Hela tiden, vad vi än pratade om så återkom jag hela tiden till mitt kontrollbehov, att känna att jag är bäst, vet mest osv. Jag kan inte slappna av och ta det lugnt. Lunchen som är 30 min, hade jag avklarat (med cig) på 15 min och sprang genast iväg och fortsatte med vad jag höll på med. Kämpar med att lugna ner mig men det är inget jag känner till hur man gör ang arbete.
    Märkte även en annan gammal ovana. Jag blir väldigt frustrerad när andra inte arbetar i mitt tempo. Man är ju där för att lugnt och i egen takt komma in i att vara hemmifrån osv. Det är en tjej jag arbetat mest med och jag tycker hon är så lååångsam.. Hon blir ombedd att göra vissa saker men gör dem inte så jag känner att då måste jag ta på mig det. Men jag vet ju inte vilka problem hon har och i vilken utsträckning hon klarar av allt. Jag vet att jag är dum men jag sätter nästan samma krav på andra som mig själv. Inte lika illa men ganska nära.
    Jag var där 5 timmar idag, körde på i ett och däckade totalt när jag kom hem. Sov nästan 2 timmar. :/ Hoppas jag får vara kvar och att jag kan få arbeta med mig själv PLUS vara hemmifrån och klara arbeta lite iaf.
  • Maia

Godmorgon!!

Sista dagen på Gemet för veckan. Börjar komma upp i hyperfart när jag jobbar och vill nu bara komma dit och sätta igång. Vad tusan ska jag syssla med sen tors-sön?
    Känner mig taggad.
    Det är underbart väder ute men de säger att det ska bli regn under dagen. Måste verkligen skaffa mig ett regnställ men det är ju inte så lätt utan pengar. Har kollat myrorna och röda korset men inte hittat nåt.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-05-12 08:14:30 följande:
    Du kan komma till mig så gräver vi upp en av mina rabatter och kör det till tippen, så får du middag och allt *lockar* DET borde vara en bra hyperboning va? Hur mycket Stes tar du per dag? Jag får ta 2 (!!!!!!!) 5mg per dag, jag tar ca 4, men då mår jag bara bra utan att bli helt slut ochd et dämpar min hyper....
    Hatar trädgårdsjobb.
    Har nu 5ggr 3/dag. Behöver minst 2 för att de ska funka. Inte tagit nån ens idag. Mår bra. Ska nog åka till Gemet lite tidigare.
    Hoppas du får en bra dag!
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-12 13:37:07 följande:
    Håller tummarna för dig. Får man en riktig diagnos så är det ju lättare att tex medicinera rätt och även få annan hjälp på rätt sätt.
  • Maia

Det gick bra, enligt mig, på Gemet idag. Slet som ett djur, slängde i mig maten och så vidare igen. Köksansvarige slutade ett idag och sa att vi också kunde göra det. Jag sa att jag stannar till två då det fanns så mycket att göra. Då sa hon att ;Maria, du går hem ett. Jag fick inte vara kvar för de tycker jag stressar så när jag arbetar. Det är väl på både gott och ont. Jag är ju där för att lära mig ta det lugnt men det är väääldigt svårt att bryta gammalt beteende. Har ju alltid haft väldigt stressiga jobb. Nåja, nu ska jag ju inte dit förrän måndag.

Hoppas ni haft en bra dag.
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-12 20:09:42 följande:
    . Det är f ö han som har gjort Fyra Bugg o En Coca-Cola och producerat Tusen och en natt. Det ni he he så fick jag det sagt
    Bra att du ska gå ner i tid.
    Jag har lovat där borta att jag ska försöka lyssna på dem när de ska få mig att stressa ner men det är så himla svårt när man är hypo, då tycker jag de bara tar onödig tid för mig när de vill samtala och jag vill rusa vidare med det jag hållr på med. :/
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-12 20:27:39 följande:
    MEN PRECIS!! Hur fasen gör man då? När man är så pass uppe i varv? Jag har ingen lösning! Det krävs nästan att folk tar tag i mig och säger åt mig att varva ner för jag fattar knappt att jag är uppe i varv, tvärtom när folk säger till att jag ska lugna ner mig eller stressa ner så känner jag oftast att - men - men jag har ju knappt börjat än???
    Ja, eller hur! Ibland när jag springer omkring hysteriskt hemma och gör allt amtidigt så försöker sambon be mig att slappna av. Efter ytterliggare ett tag så ryter han till; sätt dig för fan och lugna ner dig. Sätter mig ner i soffan, så fort han går ut ur rummet så rusar jag vidare. Man ska ju bara göra det först och sen det sen det osv osv.
  • Maia

Önskar Gemet var öppet idag så jag kunde åka dit och "jobba" lite. Även om det är stängt för helgdag så skulle jag ändå inte varit där idag. Går ju bara mån - onsdag.

Fast nu börjar jag känna mig riktigt trött. Var upp strax efter 5 imorse. Sonen vaknade inte förräns efter 7 så det har varit tråkigt. Men nu som sagt, när han väl är uppe, så blev jag jätte trött.
    Jag är så shoppingsugen så det skriker om det! Fast vi knappt har pengar till mat tills barnbidraget kommer. Det kanske är tur.
    Tror jag ska väcka sambon snart så får han gå upp och vara med lillen så jag kan få sova lite.
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-13 08:38:41 följande:
    Jag är också shoppingsugen, och vi ska till IKEA idag. Vi ska bara köpa tre saker. Vi bor bara 7 min bilresa bort så vi kan göra sånt. Men det blir oftast mer än bara tre saker. Och utan min man hade det blivit hundratals. Men han säger alltid nej när jag börjar bli hyper och tar mer än vi behöver. Och det är en jäkla tur, annars hade jag gått lös helt utan gräns...
    Mmm. Det är faktiskt det jag vll, att få gå lös utan gränser.
    Bra att du inte åker själv utan har din man med som kan bromsa dig.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2