Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
Stealth skrev 2010-05-10 22:07:30 följande:
Jag är helt kokko just nu. Nu har jag sorterat upp mina mediciner i bokstavsordning i en låda. Så nödvändigt. Tvättat två maskiner till, dammsugit samma rum två gånger för säkerhets skull, vikt in mer tvätt, samtidigt som jag känne rmig helt nollad i skallen fast ändå finns där halva tankar, och EN MILJON JÖÄVLA TANKAR! Jag är i en sån mixedperiod tror jag, den värsta sorten kanske fast jag vet inte. blahblahblah jag orkar inte ens lyssna på mig själv. Jag kan inte sitta still, kan inte slutföra en sak, rycker med huvudet och är helt bäng. Jag vill inte sova! Jag vill inte missa att vara vaken men jag måste ju för att orka gå upp 6 imorgon,,,,, jag vill inte ....Detta med att inte vilja sova känner jag igen. Det gav mig ju nattångest under helgen och till slut bryggde jag min en kanna kaffe så jag skulle hålla mig vaken. Ville inte sova för då hade jag ingen kontroll över mig själv plus att jag skulle missa massa timmar på dygnet.
Hade en släng av tankarna igår kväll igen men låg kvar i sofan och blev vid 22 trött och gick och la mig. Så nu börjar det bli tvärtom. Jag är så trött när jag vaknar på morgonen och skulle helst bara vilja sova vidare. Vill dock inte bryta rutinen att gå upp tidigt så idag gick jag upp ca 5.40. Ganska länge för att vara mig.
När dagis öppnar så måste jag ringa direkt och fråga om vi kan lämna lillen 20 minuter tidigare. Sambon skulle vilja följa med till ssk men jag ska vara hos henne samtidigt som sonen ska lämnas. Får se vad da säger.