MariaKsk88 skrev 2010-05-08 12:43:25 följande:
Men Maia är du säker på att du inte ska åka in? Fungerar du ens en gång? Hur är det med din son? Självmordtankar? Självskadebeteende?
Att åka in skulle bara förvärra allting. Det anser både jag, ssk och de på psyk.
Har självskadetankar men kämpar hårt mot dem. Detta vet min ssk om. Inga su-tankar tack vare sonen. Vill inte lämna honom och inte se honom växa upp. Han är mitt ankare.
Jag är inte elak mot sonen. Det går ut mot alla utom sonen. Kanske är därför det är värst på kvällen eller när jag är med andra utan sonen. Jag kämpar så för att hålla masken inför lillen så när han nattats så är jag ju fri att göra vad jag vill. Vill dock inte vara en mamma som skär sig, missbrukar alkohol eller piller. Jag måste ha kontroll och det har jag inte om jag gör sånt.
Idag sa jag till sambon att jag gett mig själv dator-förbud från 20.00 ikväll. Då måste jag se på teve istället och det kanske blir lättare att varva ner. Sitter jag vid datorn så varvar jag ju inte ner då man hela tiden sitter framför en ljus skärm och surfar runt osv.
Jag fungerar väl inte så bra men lyckas på nåt sätt hålla ihop mig. Lovat sambon att lyssna på honom och försöka ta till mig vad han säger även om jag inte ser/förstår själv att jag är så illa som jag är.
Ska prata med dem på Gemet imorgon och se om de har nåt tips till mig. De vet att jag kan vara väldigt ombytlig i humöret.
Tack för omtanken iaf!